No SSO cookie

Piata auto a crescut in 2004

voteaza
(0/ 0)
Piata auto a crescut in 2004
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

2004 – UN AN DE EXCEPŢIE PENTRU VÂNZĂRILE AUTO DIN ROMÂNIA

 
 
[poza1s]Piaţa auto din România a crescut cu o treime la nivelul anului 2004, înregistrându-se vânzări record de peste 180.000 autovehicule noi. S-au înregistrat, de asemenea, vânzări record de autoturisme, la peste 145.000 de unităţi. Datele sunt furnizate de APIA - Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme. Exact în urmă cu un an, APIA prezenta bilanţul anului 2003 şi prezenta o primă prognoză asupra pieţei aito autohtone la nivelul anului 2004. Pe baza bunelor perspective economice care se întrevedeaupentru anul care a trecut, APIA se aştepta atunci la o creştere a pieţii de autovehicule noi de 16%, ceea ce ar fi reprezentat oricum un rezultat foarte bun. Realitatea anului 2004 a bulversat însă orice prognoze, piaţa autovehiculelor noi crescând de două ori mai repede decât preconizau analiştii, cu 33,7%. O creştere cu o treime a pieţii auto este în orice conjunctură un rezultat de excepţie, dar nu trebuie uitat că această creştere survine după alţi trei ani de creştere solidă : 2001 cu 8,7%; 2002 cu 22,4%; 2003 cu 20,8%. Piaţa auto din 2004 a fost de 2,15 ori mai mare decât cea din anul 2000, care a fost, ce-i drept, cel mai slab an de după 1990. Anul 2004 a întregistrat mai multe recorduri pentru piaţa autovehiculelor noi : • Cea mai mare creştere anuală, de 33,7% (precedentul record 24,3% în 1998) • Cele mai mari vânzări de autovehicule : 180.927 (precedentul record 142.476 în 1998) • Cele mai mari vânzări de autoturisme : 145.120 (precedentul record 115.580 în 1998) • Cea mai mare creştere de vânzări la autoturismele de producţie naţională : 34,6% Rezultate foarte bune s-au înregistrat pe toate segmentele domeniului auto. Astfel, producţia naţională de autoturisme a crescut cu 30,8% iar cea de comerciale uşoare cu 18,9%. Ambii producători majori, Dacia şi Daewoo, au realizat creşteri apreciabile faţă de anul precedent, iar Daewoo a înregistrat chiar cel mai mare nivel al producţiei din 1996 încoace, de când produce în România : peste 26000 unităţi, marea majoritate modelul Matiz. Şi la Dacia creşterea cu o treime a producţiei faţă de 2003 e remarcabilă, mai ales în condiţiile în care a avut loc o schimbare majoră a gamei de produse pe parcursul anului. Exportul a înregistrat de asemenea un progres apreciabil, cu 84%, chiar dacă totalul de aproape 20000 de unităţi este sub cifrele înregistrate în prima parte a anilor ‘90. Să nu uităm însă că perspectivele de export pentru anii următori sunt apreciabile, modelul Dacia Logan (care e destinat în mare măsură exportului) fiind abia la începutul carierei. Piaţa auto a crescut echilibrat, astfel că la autoturisme s-au înregistrat creşteri aproape egale atât la cele din import, cât şi la cele din producţia naţională. În acest mod, raportul dintre autoturismele naţionale şi cele din import s-a păstrat aproape neschimbat faţă de 2003. Piaţa auto este în continuare dominată de producătorii naţionali, desigur pe segmentele de piaţă pe care activează aceştia : autoturisme şi comerciale uşoare. La autoturisme, 60% din piaţă este acoperită de producătorii naţionali (41,2% Dacia şi 18,6% Daewoo), iar la comerciale uşoare 71%. La autoturismele din import, primele două poziţii în clasament s-au păstrat din 2003 : lider este în continuare Renault, urmat de Skoda. Pentru poziţiile 3 şi 4 a avut loc o rocadă faţă de 2003, Peugeot ocupând locul 3 în faţa lui Volkswagen. Tot o rocadă a avut loc pentru poziţiile 5 şi 6, Ford ocupând poziţia 5 în faţa lui Opel. Evoluţii apreciabile au avut Fiat (de pe locul 10 pe 7) şi Chevrolet, care a intrat direct pe locul 9 în primul an al prezenţei pe piaţă. Creşteri spectaculoase au înregistrat şi alte mărci din import, chiar dacă nu au ajuns în Top10 : BMW, Hyundai, Mitsubishi, Smart sau Ssangyong au înregistrat fiecare în parte vânzări mai mult decât duble faţă de 2003. Anul 2004 a fost fără îndoială anul autoturismelor mici şi medii, atât în ceea ce priveşte cele din import, cât şi cele naţionale. Creşterile cele mai mari s-au înregistrat la clasele A (mini), B (supermini) şi C (compactă). O creştere apreciabilă s-a înregistrat şi la clasa monovolumelor. Aici însă vînzările sunt încă mici, dar arată orientarea clienţilor către automobile confortabile şi polivalente. În mod destul de neaşteptat, ponderea motorizărilor Diesel s-a păstrat practic constantă faţă de anul 2003, la puţin sub un sfert din piaţa totală de autoturisme. Aceasta deşi trendul în ultimii ani (în România, dar şi peste tot în Europa) a fost de creştere constantă. La autoturismele din import ponderea chiar a scăzut de la 57,3% la 53,5%, dar a fost compensată de vânzările de Dacia Solenza Diesel (singurul autoturism naţional cu astfel de motorizare). O menţiune specială trebuie făcută privitor la piaţa autovehiculelor comerciale. Acestea au înregistrat o creştere puternică, de 24,2%. Trebuie subliniat aici că în interiorul cifrei medii de mai sus, camioanele de peste 6 tone şi autobuzele au înregistrat creşteri spectaculoase, care sunt o bună reflectare a creşterii activităţii economice în general, şi a nevoii de transport de marfă şi pasageri în special. Anul 2005 este de aşteptat să fie de asemenea un an bun pentru industria şi piaţa deautomobile. Producţia naţională va înregistra un salt spectaculos, de peste 50%, alimentat în special de creşterea masivă a ritmului de producţie al Daciei Logan. Exporturile vor face un salt şi mai mare, probabil până la un nivel de peste trei ori mai mare decât cel din 2004, motivul fiind demararea exporturilor pe scară largă a aceleiaşi Dacia Logan. În ceea ce priveşte piaţa internă, vânzările vor continua să crească stabil, dar la un ritm sensibil sub cel record înregistrat în 2004. Ne aşteptăm la o creştere a pieţii de aproximativ 10%, astfel încât sperăm ca piaţa totală de autovehicule noi să atingă nivelul semnificativ de 200.000 de unităţi.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0734 :: 17.77MB