No SSO cookie

PIATA AUTO: Rezultate 2003

voteaza
(0/ 0)
PIATA AUTO: Rezultate 2003
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Rezultate 2003: 135.305 maşini vândute şi 1,3 miliarde euro cifra de afaceri

 
 
[poza1s]Cei peste 50 de membrii ai Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule din România (APIA) au realizat, în anul 2003, o cifrã de afaceri de circa 1, 3 miliarde, precum şi vânzarea unui total de 135.305 autovehicule, cu 20,8% mai mult decât în 2002. "Piaţa naţionalã de autovehicule noi a avut o evoluţie foarte bunã în anul 2003, relizând o creştere de aproape 21%, mai mare decât cea preconizatã de analişti la începutul anului", a spus într-o cenferinţă de presă, Brent Valmar, preşedintele APIA. Oficialul citat a adăugat că cea mai semnificativã evoluţie pentru anul care tocmai s-a încheiat o reprezintã creşterea spectaculoasã a vânzãrilor de autovehicule din producţia naţionalã, la un volum de 64.619 unităţi. Pentru prima datã în ultimii 14 ani, rata de creştere a acestora a depãşit rata de creştere a importurilor, acestea din urmă înregistrând o urcare de 19,4%, la 53.105 unităţi. Astfel, tot pentru prima datã în ultimii 14 ani, cota de piaţã a autovehiculelor de producţie naţionalã a început sã aibã un trend crescãtor, ridicându-se la 61% din întreaga piaţă auto, dupã ani de scãdere continuã. Trebuie precizat în urmă cu 7 ani, vânzările auto din producţia naţionalã reprezentau 97% din piaţa autovehiculelor noi, iar importurile de autovehicule noi doar 3%. Cei doi producãtori naţionali principali, Dacia şi Daewoo, au rãmas ca şi în anii trecuţi lideri ai pieţii de autoturisme, menţinându-şi poziţiile datoritã produselor cu preţ scãzut şi cu un raport preţ/calitate atractiv. Liderul mãrcilor din import a rãmas Renault, care s-a apropiat de pragul de 10.000 de unitãţi vândute într-un an. Mãrcile situate pe urmãtoarele 5 locuri în clasamentul importatorilor şi-au pãstrat poziţiile din anul precedent, respectiv Skoda - 6.340 unităţi, Volkswagen - 5.854 unităţi, Peugeot - 5.503 unităţi, Ford - 3.272 unităţi şi Opel - 2.467 unităţi. Cea mai semnificativã evoluţie pe piaţã a înregistrat-o Toyota, care a urcat de pe locul 15 pe 7, cu 1.453 unităţi vândute. În 2003 s-a înregistrat o evoluţie negativă a exportului, cu 5,4% faţă de anul anterior, la 11.419 maşini. La Dacia premizele au fosta favorabile, nivelul exportului depãşind de aproape douã ori şi jumãtate nivelul din 2002. Din pãcate însã Daewoo a întrerupt în 2003 exporturile, din motive contractuale. Volumul producţiei naţionale a înregistrat în 2003 o creştere semnificativã, de aproape 20%, până la 95.252 vehicule, reflectând bunele rezultate de pe pieţele internã şi internaţionalã. În mod semnificativ a crescut producţia de comerciale uşoare la Dacia (cu peste 46%), de autoturisme la Dacia (cu 21%) şi cea de autoturisme la Daewoo (cu 8%). Una dintre cele mai semnificative evoluţii de pe piaţa autoturismelor este succesul motorizãrilor Diesel. Între autoturismele din import, acestea au ajuns sã depãşeascã jumãtate din vânzãri (57% în 2003 faţã de 48% în 2002). Existã modele (Skoda Octavia, VW Passat) la care peste 90% din vânzãri au motorizare diesel. Dacia Solenza, în varianta cu motorizare diesel urmeazã acelaşi trend, încã din luna decembrie aceasta înregistrând peste o treime din vânzãrile modelului. Este de aşteptat ca aceastã proporţie sã creascã, deşi modelul nu dispune de unele echipamente pe care clientul român a început sã le considere indispensabile, ceea ce limiteazã vânzãrile. Prin contrast, acolo unde prioritãţile clienţilor sunt diferite, se poate observa cã 76% din vânzãrile Dacia pick-up au avut motorizare diesel.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.0761 :: 17.85MB