No SSO cookie

PIATA AUTO: Rezultate 2003

voteaza
(0/ 0)
PIATA AUTO: Rezultate 2003
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Rezultate 2003: 135.305 maşini vândute şi 1,3 miliarde euro cifra de afaceri

 
 
[poza1s]Cei peste 50 de membrii ai Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule din România (APIA) au realizat, în anul 2003, o cifrã de afaceri de circa 1, 3 miliarde, precum şi vânzarea unui total de 135.305 autovehicule, cu 20,8% mai mult decât în 2002. "Piaţa naţionalã de autovehicule noi a avut o evoluţie foarte bunã în anul 2003, relizând o creştere de aproape 21%, mai mare decât cea preconizatã de analişti la începutul anului", a spus într-o cenferinţă de presă, Brent Valmar, preşedintele APIA. Oficialul citat a adăugat că cea mai semnificativã evoluţie pentru anul care tocmai s-a încheiat o reprezintã creşterea spectaculoasã a vânzãrilor de autovehicule din producţia naţionalã, la un volum de 64.619 unităţi. Pentru prima datã în ultimii 14 ani, rata de creştere a acestora a depãşit rata de creştere a importurilor, acestea din urmă înregistrând o urcare de 19,4%, la 53.105 unităţi. Astfel, tot pentru prima datã în ultimii 14 ani, cota de piaţã a autovehiculelor de producţie naţionalã a început sã aibã un trend crescãtor, ridicându-se la 61% din întreaga piaţă auto, dupã ani de scãdere continuã. Trebuie precizat în urmă cu 7 ani, vânzările auto din producţia naţionalã reprezentau 97% din piaţa autovehiculelor noi, iar importurile de autovehicule noi doar 3%. Cei doi producãtori naţionali principali, Dacia şi Daewoo, au rãmas ca şi în anii trecuţi lideri ai pieţii de autoturisme, menţinându-şi poziţiile datoritã produselor cu preţ scãzut şi cu un raport preţ/calitate atractiv. Liderul mãrcilor din import a rãmas Renault, care s-a apropiat de pragul de 10.000 de unitãţi vândute într-un an. Mãrcile situate pe urmãtoarele 5 locuri în clasamentul importatorilor şi-au pãstrat poziţiile din anul precedent, respectiv Skoda - 6.340 unităţi, Volkswagen - 5.854 unităţi, Peugeot - 5.503 unităţi, Ford - 3.272 unităţi şi Opel - 2.467 unităţi. Cea mai semnificativã evoluţie pe piaţã a înregistrat-o Toyota, care a urcat de pe locul 15 pe 7, cu 1.453 unităţi vândute. În 2003 s-a înregistrat o evoluţie negativă a exportului, cu 5,4% faţă de anul anterior, la 11.419 maşini. La Dacia premizele au fosta favorabile, nivelul exportului depãşind de aproape douã ori şi jumãtate nivelul din 2002. Din pãcate însã Daewoo a întrerupt în 2003 exporturile, din motive contractuale. Volumul producţiei naţionale a înregistrat în 2003 o creştere semnificativã, de aproape 20%, până la 95.252 vehicule, reflectând bunele rezultate de pe pieţele internã şi internaţionalã. În mod semnificativ a crescut producţia de comerciale uşoare la Dacia (cu peste 46%), de autoturisme la Dacia (cu 21%) şi cea de autoturisme la Daewoo (cu 8%). Una dintre cele mai semnificative evoluţii de pe piaţa autoturismelor este succesul motorizãrilor Diesel. Între autoturismele din import, acestea au ajuns sã depãşeascã jumãtate din vânzãri (57% în 2003 faţã de 48% în 2002). Existã modele (Skoda Octavia, VW Passat) la care peste 90% din vânzãri au motorizare diesel. Dacia Solenza, în varianta cu motorizare diesel urmeazã acelaşi trend, încã din luna decembrie aceasta înregistrând peste o treime din vânzãrile modelului. Este de aşteptat ca aceastã proporţie sã creascã, deşi modelul nu dispune de unele echipamente pe care clientul român a început sã le considere indispensabile, ceea ce limiteazã vânzãrile. Prin contrast, acolo unde prioritãţile clienţilor sunt diferite, se poate observa cã 76% din vânzãrile Dacia pick-up au avut motorizare diesel.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1131 :: 22.1MB