No SSO cookie

NOUL SEAT LEON ECOMOTIVE

voteaza
(0/ 0)
NOUL SEAT LEON ECOMOTIVE
Prezentari · · 5 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Un automobil sportiv ecologic in viziune spaniola - Emisii de CO2 de doar 119 g/km - Consum de carburant: 3,9 3,7 l la 100 km - Motor 1.9 TDI de 105 CP cu filtru de particule diesel(DPF)

 
 

SEAT ne-a demonstrat cum se pot combina caracteristicile sportive ale modelelor sale cu tehnologiile constructive de protejare a mediului inconjurator. La ultimul Salon Auto de la Frankfurt, SEAT a prezentat in premiera noul Ibiza ECOMOTIVE, care, cu un nivel al emisiilor de CO2 de 99 g/km, constituie cel mai ecologic model din segmentul sau.
O data cu elaborarea unei versiuni ECOMOTIVE pentru Leon, SEAT a facut inca un pas inainte. Emisiile de dioxid de carbon ale acestui model s-au redus cu 16 g/km, de la 135 la 119 g, ceea ce ii va permite sa beneficieze de avantajele oferite de sistemul de impozitare din multe tari europene. In Spania, de exemplu, cine cumpara un automobil Leon ECOMOTIVE nu mai este nevoit sa plateasca nicio taxa de inmatriculare.
Automobilul a devenit mai putin poluant, insa acest lucru nu a adus schimari semnificative designului exterior, noul SEAT Leon remarcandu-se prin simpla prezenta a emblemei "ECOMOTIVE" amplasate in spate - emblema care, ca si in cazul modelului Ibiza, identifica aceste modele ca fiind cele mai "verzi" versiuni SEAT, cu cele mai mici emisii de dioxid de carbon.
Pe langa nivelul redus de poluare si avantajele scutirii de taxe, noul model se remarca si prin consumul scazut de carburant, fapt pentru care acest automobil reprezinta o alegere avantajoasa din punct de vedere economic pentru clientii gamei Leon.

De la Leon la Leon ECOMOTIVE


Pentru reducerea emisiilor de CO2, proiectantii Leon din cadrul Centrului Tehnic de la Martorell s-au concentrat asupra patru zone esentiale: motorul, cutia de viteze, masa si pneurile.

Motor 1.9 TDI de 105 CP cu filtru de particule diesel


Modelul Leon ECOMOTIVE este echipat cu unul din cele mai eficiente motoare din gama SEAT - motorul TDI de 1,9 l si 105 CP, cu imbunatatiri multiple aduse sistemului electronic de control. Optimizarea unitatii centrale de comanda si noile rapoarte de transmisie au dus la reducerea emisiilor de CO2 de la 135 g/km, cat inregistra versiunea de baza, la 119 g/km.
Motorul noului Leon ECOMOTIVE este echipat cu filtru DPF ca dotare standard, care asigura filtrarea particulelor de calamina, caracteristice majoritatii motoarelor diesel. Cand nu sunt filtrate, aceste particule raman in suspensie, atragand alte elemente nocive. Aproximativ 0,3% din emisiile motoarelor diesel sunt formate din gaze precum monoxidul de carbon, hidrocarburile, dioxidul de sulf si acizii azotici, precum si din calamina.

Unitatea de comanda a motorului verifica in permanenta starea filtrului si activeaza functia de regenerare a acestuia, pentru arderea particulelor de calamina acumulate. Cu alte cuvinte, datorita acestui sistem de regenerare, filtrul nu mai necesita intretinere pe intreaga durata de viata a autovehiculului.
Noul Leon ECOMOTIVE se remarca printr-un consum extrem de mic de carburant, cu o reducere de 0,6 l la 100 km in trafic extraurban, ceea ce echivaleaza cu un parcurs de aproape 1.500 km cu un singur rezervor de carburant.

Noile rapoarte de transmisie


La Centrul Tehnic din Martorell au fost modificate si rapoartele de transmisie ale automobilului, pentru a se putea asigura un nivel mai redus al emisiilor de CO2.
La noul automobil, treptele sunt mai lungi in medie cu 8,2%. Prima si a doua treapta au ramas aceleasi, iar treptele a treia, a patra si a cincea au fost marite, ultima dintre acestea cu 16% comparativ cu versiunea anterioara, ceea ce a facut posibila reducerea cu 716 g/km a emisiilor inregistrate la noul Leon ECOMOTIVE.
Aceste modificari nu impiedica insa cu nimic performantele motorului de 1.9 TDI, care dezvolta un cuplu de 250 Nm la 1.900 rpm, asigurand in continuare accelerari excelente si viteze maxime. Mai mult, dinamica noului model este cu mult imbunatatita: viteza maxima a crescut cu 1 km/hiar , timpul necesar accelerarii acceleratia de la 0 la 100 km/h a scazut cu 0,4 secunde, iar cea atinsa pe primii 1000 m fiind cu 0,6 secunde mai micase parcurg intr-un timp cu 0,6 secunde mai scurt. Astfel, viteza maxima a noului SEAT Leon este de 186 km/h, cu o acceleratie de la 1 la 100 km de 10,9 secunde si primii 1000 de metri parcursi in 32,6 secunde.

Masa maxima limitata


Reducerea masei minime a unui automobil cum este Leon, cu standarde ridicate de siguranta si confort, nu este usor de realizat. Dar masa maxima poate fi limitata prin eliminarea anumitor dotari optionale, de exemplu a jantelor din aliaj de 17inch si a anumitor combinatii de dotari, daca se depaseste masa maxima de 1.320 kg - comparativ cu cea actuala, de 1.405 kg. La aceasta diferenta semnificativa s-a ajuns prin ajustari nu doar ale autovehiculului de baza, ci si ale dotarilor optionale suplimentare, care au fost analizate in vederea mentinerii masei in limitele admisibile dorite.

Pneuri cu rezistenta scazuta de rulare


O alta caracteristica a noului Leon ECOMOTIVE o reprezinta rezistenta scazuta de rulare a pneurilor, fapt care face posibila montarea pneurilor de 195/65 pe jante de 15inci inch sau a pneurilor de 205/55 pe jante de 16 inci inch.

Disponibil cu dotari Reference si Stylance


Leon ECOMOTIVE va fi disponibil in doua variante de dotare. Versiunea Reference prevede, printre altele, sistem ABS si TCS, doua airbaguri frontale, airbaguri laterale, airbag pentru protectia capului, jante din otel de 16 inci inch, pneuri 205/55, puncte de fixare sistem de prindere Isofix, geamuri frontale cu actionare electrica rapida one-touch si sistem antiprindere, oglinzi retrovizoare exterioare incalzite in culoarea caroseriei, cu actionare electrica, sistem de climatizare aer conditionat si radio CD cu MP3 player si conexiune pentru dispozitive intrare auxiliarea si 6 difuzoare.
Versiunea Stylance este echipata cu alarma volumetrica, sistem ESP cu sistem EBA de asistenta la franarea de urgenta, senzori de presiune a pneurilor, jante din aliaj de 16 inci inch, cu 7 spite, proiectoare de ceata, sistem de climatizare bi-zona, geamuri spate actionate electric, oglinzi retrovizoare exterioare cu reglare electrica in pozitie de parcare pliabile electric, volan imbracat in piele cu comenzi audio, maneta schimbatorului de viteze imbracata in piele, tempomat, computer de bord, functie coming home/leaving home (lumini de sosire si de plecare) si doua difuzoare suplimentare.

Versiunea speciala Sport Limited are la baza dotarile versiunii Reference si scaune sport, volan imbracat in piele, jante din aliaj de 16 inci inch, proiectoare de ceata si manere de portiera negre.
*Toate informatiile si dotarile prezentate sin acest material se refera la gama de modele destinata pietei spaniole. Caracteristicile tehnice pot diferi de la tara la tara.

 

Cuvinte cheie:
SEAT |
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (5)

scris de Anonim

Tocmai am condus un seat leon ecomotive inchiriat in spania si vreau sa va spun ca intr-a 5-a la 3000 de rpm masina avea 183 km\h

scris de Anonim

o fi el mic dar daca iti permite buzunaru poti pune si un cip acolo daca tot iti place sa fie sport .\

scris de Anonim

nu poti spune despre o masina care are 105 CP ca este o masina sportiva....cel mult iti faci treaba cu ea...bineinteles acum lumea o sa zica despre cuplu...dar e mic si el

scris de dragonu

105CP sunt 105CP. Cum adica nu sunt sportivi? Te referi la cuplu?

scris de mikey

Laudabil efortul celor de la Seat de a promova automobilele "verzi" insa exista oarece probleme, cel putin la noi in RO. Calitatea motorinei influenteaza cantitate de emisii si pe deasupra acele 119g/km sunt atinse in conditii ideale de exploatare, la relanti sau la mers subturat nu este deloc "verde" motorul diesel. Nu mai zic ca cei 105CP nu sunt deloc sportivi!

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1093 :: 22.12MB