No SSO cookie

Noul Chevrolet Cruze, in Romania de la 13.200 de euro cu TVA

voteaza
(0/ 0)
Noul Chevrolet Cruze, in Romania de la 13.200 de euro cu TVA
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Chevrolet a lansat noul model Cruze in Romania, disponibil de la pretul de 13.200 euro cu TVA inclus.

 
 

Noua berlina Chevrolet Cruze ridica stacheta in ceea ce priveste designul atractiv, calitatea constructiei si rafinamentul in timpul conducerii intre produsele din segmentul european al autovehiculelor compacte.  Cu un punctaj inalt estimat in cadrul clasificarii EuroNCAP privind siguranta la impact si o noua gama de sisteme de propulsie, Cruze anunta, de asemenea, introducerea unui nou limbaj international in materie de design pentru marca Chevrolet.

 

'Chevrolet a reprezentat intotdeauna simbolul valorii, iar modelul Cruze materializeaza aceasta promisiune mai mult decat toate modelele lansate pana in prezent' afirma Wayne Brannon, Vicepresedinte GM Europe, Chevrolet. 'Acesta da o noua definitie valorii prin designul, calitatea, materialele si elementele de stilizare prezente atat la interior, cat si la exterior'.
In Romania, Chevrolet Cruze se poate comanda incepand cu luna aprilie 09.
Chevrolet considera ca introducerea modelului Cruze a ridicat stacheta pentru autovehiculele concurente care doresc sa se bucure de succes in cadrul acestui segment.

 Design exterior

Echipa internationala de design, cu sediul in Coreea, dar care colaboreaza cu colegii din Germania, Statele Unite ale Americii si Australia, a avut ca sarcina conceperea unei noi berline notchback compacte care sa revitalizeze marca Chevrolet.
'Obiectivul nostru a fost sa fim revolutionari, nu evolutionisti', a declarat Taewan Kim, Vicepresedinte al Centrului de Design GM DAT din Coreea. Atat la interior, cat si la exterior, echipa a creat un nou limbaj international in materie de design pentru marca Chevrolet, introducand noi elemente vizuale si cautand sa confere noi sensuri elementelor stilistice traditionale ale marcii.
Linia arcuita a plafonului, care se intinde de la profilul abrupt al parbrizului pana la montantii posteriori inclinati, este elementul care defineste aspectul exterior al noului Cruze. Alaturi de capota scurta, aceasta confera acestei berline compacte proportii asemanatoare unui coupé cu 4 usi.

Mai lat si mai lung decat modelul anterior, Cruze afiseaza o garda la sol coborata, o atitudine hotarata prin intermediul rotilor sale amplasate la marginile exterioare ale caroseriei cu aspect incordat. O linie concava caracteristica a aripilor care parcurge partile laterale pana la capota este gandita sa devina o trasatura de design specifica marcii Chevrolet. La aspectul de inalta calitate al noului Cruze contribuie, de asemenea, imbinarile cu aspect vizibil compact ale panourilor caroseriei si utilizarea cumpatata a ornamentelor exterioare.

Grila radiatorului prevazuta cu doua prize de aer poarta cu o noua atitudine mandra insemnul marcii Chevrolet. Aceasta este incadrata in partile sale laterale de carcasele indraznete ale farurilor, cu efect stralucitor, care se rasfrang peste colturile frontale si se prelungesc ca niste sageti spre aripi. Printre elementele de stilizare ale partii din spate a autovehiculului se numara blocurile optice montate la acelasi nivel, cu montura dubla, care amintesc de motivul traditional cu becuri duble al marcii Chevrolet.

Aspectul puternic al autovehiculului este sustinut de coeficientul aerodinamic de 0,31, o calitate care denota o anumita atentie la detaliu caracteristica produselor de lux. imbinarile vizibil ferme ale panourilor si liniile de inchidere se adauga aspectului de autovehicul construit din material solid, aducand calitatea designului din clasa premium in segmentul de top al pietei.
'Este un autovehicul cu un caracter puternic, de lux si o atitudine hotarata', adauga Taewan Kim. 'Consideram ca va iesi in evidenta in raport cu modelele concurente'.

Design si detalii interioare

Creand o atmosfera sportiva, dar totusi confortabila, habitaclul cu cinci scaune este caracterizat prin linii armonioase si utilizarea materialelor granulate, fine. Calitatea habitaclului se ridica peste cea oferita de segmentul premium al autovehiculelor din clasa compacta.
Printre detaliile de lux se numara panourile montate la acelasi nivel, cu rosturi extrem de reduse si spatiul generos pentru picioare, cap si umeri oferit pasagerilor de pe locurile din spate, in ciuda liniei arcuite a plafonului specifica modelului Cruze.
Habitaclul reproduce intr-o maniera moderna o tema stilistica distincta pentru marca Chevrolet - dispunerea de tip cabina dubla proprie modelului Corvette, menita sa ofere soferului si pasagerului din fata ocazia impartasirii unei experiente unice in timpul calatoriei. Panourile acoperite cu material textil de diverse culori sau materiale granulare din vinil se ramifica in ambele parti ale consolei centrale, asortandu-se cu insertiile scaunelor si capitonajul usilor.
Elementul central al simetriei cabinei duble este reprezentat de consola centrala atent integrata, unde se afla afisajele si butoanele de comanda ale sistemului de infotainment si de climatizare. Aceasta este montata usor in unghi si are o forma lina, care elimina liniile drepte si aspectul traditional de rama de tablou al panourilor.
Modelarea matematica tridimensionala a fost utilizata la proiectarea panoului principal de instrumente. Cele trei indicatoare analoge au iluminare de fundal cu leduri albe si albastru deschis pentru ca valorile acestora sa fie citite mai clar.
In comparatie cu scaunele modelului anterior, principalele imbunatatiri aduse modelului Cruze constau in constructia cu plasa metalica pentru o distribuire uniforma a greutatii, pernele si spatarele scaunelor din fata si din spate mai ferme si o sustinere optima.
Tapiteria din material textil este prevazuta cu cusatura franceza de inalta calitate, care asigura o rezistenta ridicata si elimina aspectul de tiv intins al acesteia in timp. Tapiteria din piele pentru scaunele fata incalzite, este inclusa in dotarile optionale ale modelului de varf LT.
Distanta de rabatare in fata/spate a scaunelor din fata a fost marita cu aproximativ 50 mm, cea mai lunga distanta din segmentul premium al autovehiculelor compacte.
Sistemul de climatizare cu comanda manuala este inclus ca dotare optionala pentru varianta de baza si ca dotare standard pentru variantele LS, in timp ce sistemul automat de climatizare pe doua zone reprezinta o dotare standard pentru varianta LT. Un filtru de particule si de polen care decontamineaza aerul care patrunde in habitaclu este inclus in dotarea standard a intregii game, la fel ca si luneta incalzita. Sistemul audio AM/FM/CD, cu posibilitate de receptionare a semnalelor digitale RDS, functie de redare a fisierelor MP3 si afisaj bicolor, este inclus in dotarea standard a variantei de baza si a variantelor LS. Sistemul LT mai include un schimbator automat de CD-uri, cu 6 discuri, integrat in plansa de bord si un port USB pentru conectarea unui iPod situat in consola centrala. Sistemul de navigatie pe baza de DVD este inclus in dotarea standard a tuturor variantelor si include un afisaj color de 7 inch pentru harta, o premiera pentru un autovehicul Chevrolet din acest segment.


Structura si sistemele de siguranta

Structura caroseriei noului Cruze este una dintre cele mai solide din clasa sa, avand o rezistenta la torsiune cu 140 % mai mare decat cea a modelului anterior. Acest lucru ofera o baza solida pentru reducerea nivelului de zgomot, a vibratiilor si duritatii (NVH). Structura joaca un rol esential in asigurarea unui punctaj bun in cadrul clasificarii privind siguranta la impact si a unei manevrabilitati optime.  Componentele structurii autovehiculului au fost proiectate si realizate prin cooperarea unitatilor GM din Germania, Statele Unite ale Americii, Australia si Coreea. 'In ceea ce priveste anumite parti esentiale, cum ar fi structura caroseriei, suspensiile, sistemele electrice si de siguranta, am folosit cele mai bune practici GM la nivel international', declara Peter Mertens, directorul diviziei GM Global Vehicle Line pentru autovehicule compacte.
Structura principala reprezinta o constructie unitara din grinzi de otel, elemente presate si sectiuni in forma de cheson, cu o rezistenta totala la torsiune de 17,66 KNm/ nivel de abatere. Circa 65% din structura este alcatuita din otel ultrarezistent (HSS), cu 50% mai mult decat cea a modelului anterior. Structura include, de asemenea, cu 30% mai multe puncte de sudura.
Zonele eficiente cu deformare controlata asigura o protectie optima a pasagerilor in cazul unui impact din orice directie. Grinzile lungi, precum si pragurile, montantii de tip B si A consolidati prin utilizarea otelului ultrarezistent si a tehnicii de sudura in sistem tailored blank contribuie la sporirea rezistentei la impact a autovehiculului.
Zonele de deformare din fata si din spate care absorb forta de impact sunt extrem de eficiente in a asigura mentinerea integritatii habitaclului, protejat de o celula de siguranta ranforsata cu sectiuni tubulare care incadreaza deschiderile usilor si sustin plafonul. imbinarea structurii laterale dintr-o singura bucata cu grinzile usilor din otel ultrarezistent asigura, de asemenea, protectie eficienta in cazul unui impact lateral.
La viteze mai mici de 4 km/h, invelisul barelor de protectie fata si spate este conceput pentru a absorbi forte usoare de impact, pentru a reduce la minim deteriorarile caroseriei.
Pe langa faptul ca reduce nivelul de zgomot si vibratiile, structura rigida a autovehiculului asigura, de asemenea, amortizarea zgomotului rezidual provenit de la agregatul de propulsie, a zgomotului de drum si a celui cauzat de vant, pentru un confort acustic de exceptie in habitaclu. Noul Cruze se caracterizeaza prin punctaje pentru zgomotul in habitaclu si cel provocat de vant printre cele mai ridicate pentru segmentul premium al berlinelor compacte.
Toate cele cinci scaune sunt prevazute cu centuri de siguranta cu prindere in 3 puncte. Dotarea standard a autovehiculului include airbaguri frontale pentru sofer si pasagerul din fata, airbaguri cortina, airbaguri laterale montate in scaunele din fata si un pedalier pliabil. Printre masurile de siguranta activa se numara sistemul de antiblocare la franare (ABS), sistemul de control al tractiunii (TCS) si, optional, sistemul electronic de control al stabilitatii (ESC).


Sistemul de propulsie

Noua gama de motoare pe benzina si diesel include agregatele pe benzina de 1,6 si 1,8 litri, cu o structura din aluminiu si un motor turbodiesel de 2 litri cu 16 supape. Ambele motoare pe benzina sunt echipate cu sincronizare variabila a supapelor atat in partea de admisie, cat si in cea de evacuare. Varianta de 1,6 litri dezvolta o putere maxima de 113 cp/83 kW la o turatie de 6.400 rpm si genereaza un cuplu maxim de 153 Nm la o turatie de 4.200 rpm.
Versiunea de 1,8 litri ofera o performanta dinamica sporita, dezvoltand o putere de 141 cp/104 kW la o turatie de 6.200 rpm si un cuplu maxim de 176 Nm la o turatie de 3.800 rpm, 85% din acesta in intervalul de turatie situat intre 2.000 rpm si 6.300 rpm. Acesta este unul dintre cele mai eficiente motoare existente pe piata in materie de putere nominala/litru de combustibil. Dotate cu transmisie manuala, aceste motoare propulseaza autovehiculul de la 0 la 100 km/h in 11,8, respectiv 10 secunde, cu un consum de combustibil in regim mixt de 6,8 l/100 km.
Noul motor turbo diesel cu 16 supape si o cilindree de 2 litri, care dezvolta o putere de 150 cp/110 kW, adauga un plus de putere cu un consum si mai redus de combustibil. Datorita unei economii de combustibil impresionante - 5,6 l/100 km in regim mixt - autovehiculul se poate deplasa pe distante de peste 1.000 km. Motorul este echipat standard cu un filtru de particule care nu necesita intretinere. Designul cu injectie common rail multipunct include un turbocompresor cu geometrie variabila (VGT). Generand un cuplu performant de 320 Nm incepand de la numai 2.000 rpm, motorul propulseaza autovehiculul de la 0 la 100 km/h in 8.7 secunde si obtine o performanta si mai impresionanta cu autovehiculul in viteza, accelerand de la 80-120 km/h in treapta a cincea de viteza in numai 12,5 secunde. Pe parcursul acestui an va fi lansata versiunea de 125 cp/92 kW.
Motorul de 1,6 litri este inclus in dotarea standard a variantei de baza si a variantelor LS, in timp ce motorul de 1,8 litri este prevazut in dotarea standard a variantei LT si in dotarea optionala a variantei LS. Ambele motoare sunt disponibile cu o transmisie manuala cu cinci trepte de viteza sau cu noua transmisie automata cu sase trepte de viteza, o premiera pentru un autovehicul Chevrolet din acest segment.
Motorul turbo diesel de 2 litri este prevazut in dotarea variantelor LS si LT, iar versiunea de 125 CP/92 kW este inclusa in dotarea variantei de baza si a variantelor LS. Ambele motoare sunt disponibile numai cu transmisie manuala.
Pentru toate variantele de motorizare, un sub-cadru frontal universal, care sustine motorul si transmisia, este fixat in pozitie cu 4 mansoane de cauciuc. Aceasta montare izolata impiedica transmiterea vibratiilor produse de motor si a zgomotului de drum in habitaclu.

Suspensiile, sistemul de franare, sistemul de directie

Suspensiile, sistemul de franare si sistemul de directie ale noului Cruze au fost dezvoltate pe reteaua rutiera europeana, pentru a satisface gusturile soferilor europeni. Stabilind un echilibru fin intre agilitate si confort in timpul conducerii, Cruze asigura o conexiune unica intre sofer si drum, oferind in acelasi timp relaxare si rafinament in timpul calatoriei.
In comparatie cu modelul anterior, Cruze beneficiaza de o latime sporita pentru mai multa stabilitate in timpul conducerii. Ecartamentul fata a crescut la 1.544 mm (mai mare cu 64 mm), iar ecartamentul spate a ajuns la 1.558 mm (mai mare cu 78 mm), in timp ce ampatamentul de 2.685 mm a fost marit cu 85 mm. Cresterile proportionale ale ecartamentului asigura o stabilitate imbunatatita. Suspensia fata este de tip McPherson, cu compensare a sarcinii laterale pentru a reduce frecarea la alunecare. Sub-cadrul frontal asigura o pozitionare mai ferma a elementului de montare al bratelor A inferioare. Bucsele hidraulice - dotari asociate de cele mai multe ori autovehiculelor scumpe - sunt utilizate pentru a asigura un nivel ridicat de izolare si o absorbtie controlata a fortei motrice.
In partea din spate, este utilizata o versiune avansata cu arbore compus (bara de torsiune). Asigurand o reglare permanenta a unghiului de cadere al rotilor, acest sistem de suspensie ofera in plus economie de spatiu si greutate, avantaj important pentru autovehiculele compacte.
Bara de torsiune, cu pereti dubli si profil in forma de U, este atasata bratelor nemotoare printr-un proces patentat de sudare cu arc electric in camp magnetic. Aceasta tehnologie de productie permite varierea grosimii grinzii si a unghiului de atasare in functie de greutatea motorului si a autovehiculului, facilitand reglarea fina a caracteristicilor de ruliu si de tangaj.
Franele cu discuri, ventilate in fata si rigide in spate, sunt incluse in dotarea standard a intregii game. Sistemul de antiblocare la franare (ABS) a celor patru roti, sistemul de control al tractiunii (TCS) si sistemul electronic de distributie a fortei de franare (EBD), care controleaza forta de franare fata-spate, sunt incluse in dotarea standard .
Sistemul electronic de control al stabilitatii (ESC), de asemenea dotare standard , utilizeaza functiile ABS si TCS pentru a contracara cu usurinta manevrele sau deciziile pripite ale soferului. De asemenea, sistemul permite soferului sa mentina controlul autovehiculului in timpul manevrelor de evitare in situatii de urgenta.
Sistemul de directie cu cremaliera si pinion este asistat hidraulic si intervine intr-un timp foarte scurt, fiind necesare mai putin de trei rotiri ale volanului pentru a ajunge la capatul cursei.

 

Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1256 :: 22.14MB