No SSO cookie

Noul Audi RS 6 Avant

voteaza
(3/ 1)
Noul Audi RS 6 Avant
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
3.0

Motor V10 cu doua turbine ce dezvolta 426 kW (580 CP)

 
 

1.jpg
Performantele de varf remarcabile si dinamica impecabila combinate cu oportunitatea utilizarii zi de zi sunt principalele caracteristici ale noului Audi RS 6 Avant, care va fi prezentat publicului - in premiera - la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA). Dezvoltarea unui nou motor V10 cu injectie directa pe benzina FSI si doua turbocompresoare, tractiunea integrala permanenta quattro si suspensiile sport cu Dynamic Ride Control (DRC) stabilesc standardele pentru automobilele superperformante in clasa de lux. O putere maxima de 426 kW (580 CP) si un cuplu maxim de
2.jpg
650 Nm contribuie la o experienta memorabila. In acelasi timp, noul Audi RS 6 Avant ofera un stadard ridicat al confortului - chiar si la calatoriile lungi.

Modelele Audi RS de la quattro GmbH sunt caracterizate de sportivitate, completata de un design puternic si elegant, echipari exclusiviste si o calitate perfecta. In acelasi timp, a devenit o traditie ca aceste performante sportive sa fie combinate cu utilitatea deosebita a versiunilor Avant: primul Audi RS2, lansat in 1993, a fost produs numai ca varianta Avant. Chiar daca
3.jpg
senzatia unica pe care un model Audi RS o ofera poate fi experimentata intr-o versiune limuzina, Avant si Cabriolet - asa cum este cazul actualului RS 4 -, clientii apreciaza in mod deosebit combinatia de dinamism si versatilitate pe care o varianta Avant o ofera.

De aceea, noul Audi RS 6 va fi disponibil, pentru inceput, numai ca versiune Avant, cu o combinatie fara rival: o putere maxima de 580 cai-putere si o capacitate maxima a portbagajului de 1.660 litri. Lansarea pe piata a modelului Audi RS 6 Avant va avea loc in luna aprilie 2008.

4.jpg

Noul lider de performanta al categoriei

Audi RS 6 redefineste termenul de "inalta performanta" in segmentul business. Gratie puterii de 426 kW (580 CP), este cel mai puternic model al actualei game Audi si - cu exceptia unor masini concepute special pentru curse, asa cum este prototipul Audi R10 TDI, invingator la Le Mans - cel mai potent Audi din toate timpurile. Iar aceasta nu este tot: modelul este superior tuturor competitorilor in categoria performantelor de varf.

Motorul cu zece cilindri si configuratie in V a noului RS 6 este bazat pe propulsorul V10 ce echipeaza modelele Audi S6 si Audi S8, dar a fost dezvoltat sub toate aspectele pentru a atinge un nivel mai mare al performantelor. Cele doua turbocompresoare asigura un flux constant si impresionant al puterii de-a lungul intregii plaje de turatii: uriasul varf al cuplului - 650 Nm - este disponibil intre 1.500 si 6.250 rot/min, iar puterea maxima poate fi atinsa intre 6.250 si 6.700 rot/min.

Performante dinamice ca ale unei masini supersport

Motorul permite noului Audi RS 6 Avant sa atinga performanta dinamice demne de un automobil supersport de inalta performanta. Pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h sunt necesare numai 4,6 secunde, iar viteza de 200 km/h este atinsa in 14,9 secunde. Controlul electronic al vitezei intra in functiune numai cand adenalina te impinge la limita - 250 km/h. Raportul putere-masa atinge si acesta nivelul unei masini supersport: pana la urma, la un automobil cu o masa de 2.025 kilograme - inclusiv sistemul de tractiune integrala quattro, deosebit de dinamic si precis -, fiecare cal-putere al noului RS 6 Avant are de propulsat numai 3,5 kilograme.

Conceptul cu zece cilindri ofera baza ideala pentru un propulsor ultraperformant. Grupul V10 este neobisnuit de compact, cu o lungime totala de 670 milimetri, si foarte usor, cu o masa de 278 kilograme. Tehnologia TFSI pe care o promoveaza Audi - combinatia de injectie directa pe benzina si supraalimentare - asigura o putere eficienta, bazata pe experienta vasta in domeniul sporturilor cu motor: prototipul R8, un pionier al tehnologiei TFSI, a reusit o serie impresionanta pentru marca simbolizata de cele patru inele - cinci victorii la Le Mans.

Tehnologie de curse pentru o eficienta ridicata

Injectia directa FSI livreaza o cantitate de combustibil, masurata foarte precis, in camerele de combustie, la o presiune de pana la 120 bar. Aceasta permite un raport de compresie de 10,5:1, care este foarte ridicat pentru un motor turbo. Rezultatul este o combustie remarcabil de eficienta. In aceasta situatie, motorul inregistreaza un consum standard de 13,9 litri - un nivel foarte bun in comparatie cu potentialul oferit.

O alta caracteristica adoptata din tehnologia curselor este sistemul de lubrifiere cu carter uscat, folosit la motorizarea V10. Gratie designului adoptat in cazul pompei de ulei si al baii de ulei, se garanteaza o lubrifiere eficienta a tuturor componentelor motorului si a ambelor turbocompresoare, chiar si in cazul unei acceleratii laterale de 1,2g.

Gratie tehnologiei FSI si designului optimizat al turbocompresoarelor si al galeriilor de aer, propulsorul cu 10 cilindri este extrem de recpetiv si transforma orice variatie a acceleratiei intr-un demaraj imediat. In ciuda dublei supraalimentari, motorul este catusi de putin unul superficial: rafinamentul si liniaritatea sunt calitati aparte, specifice unui propulsor cu 10 cilindri. Cand accelereaza, sistemul de evacuare cu ramificatie, cu doua esapamente ovale, produce o sonoritate specifica modelelor sport, un sunet grav - o caracteristica esentiala pentru un automobil de inalta performanta. Cei care doresc sa sporeasca aceasta placere zilnica a simtului auditiv pot opta pentru sistemul sport de evacuare.

Tiptronic cu schimbari extrem de rapide

Cutia de viteze tiptronic, cu sase trepte, este un complement perfect pentru caracterul increzator si puternic al noului RS 6. Hidraulica si sistemul de control au fost optimizate pentru a se obtine timpi de schimbare extrem de mici; rapoartele au fost adaptate in consecinta. Nu mai trebuie amintit faptul ca noul RS 6 transmite puterea exceptionala prin intermediul sistemului de tractiune permanenta quattro. Cea mai nou generatie nu numai ca ofera o siguranta si o stabilitate mai mare - comparativ cu un automobil cu tractiune spate -, dar si evidentiaza caracterul dinamic aparte al modelului RS 6.

In reglaj standard, diferentialul central distribuie 40% din putere catre axul fata si 60% catre cel spate - aceasta setare usor inclinata spre axul spate denota o caracteristica dinamica deosebita in ceea ce priveste manevrabilitatea.

Suspensii pentru performante si confort

Suspensia noului Audi RS 6 a fost redesenata in totalitate pentru maximizarea performantelor dinamice si a confortului in timpul calatoriei - in special la voiajele lungi. Reglajele amortizoarelor si ale arcurilor, precum si intreaga electrocinematica a suspensiei fata cu patru brate si a celei spate cu brate trapezoidale au fost adaptate la un nou nivel de performanta. Caracteristicile directiei asistate servotronic - variabila in functie de viteza - au fost si ele revizuite. Acum, directia este mult mai sensibila si ofera un raspuns optim de la suprafata drumului.

Per total, in materie de pilotaj, RS 6 combina precizia si abilitatea in viraje a unei masini sport cu stabilitatea pe liniile drepte a unui automobil confortabil. Existent in echiparea standard, sistemul Dynamic Ride Control (DRC) - familiar de la actualul RS 4 si imbunatatit semnificativ - joaca un rol important. Acest sistem reduce tangajul si ruliul in jurul axelor longitudinala, respectiv transversala ale automobilului printr-o solutie ingenioasa - fara nici un fel de interventie a electronicii si numai prin legile dinamicii fluidelor.

Un sentiment unic de pilotaj

Prin intermediul Dynamic Ride Control, amortizoarele sunt conectate in diagonala prin doua conducte de ulei si doua supape de control. Miscarea caroseriei - de exemplu, ruliul la virajele de mare viteza sau pe suprafete denivelate - produce curenti de ulei, care genereaza o forta de amortizare suplimentara. In consecinta, RS 6 se lauda cu un control si mai precis in viraje si reactioneaza cu si mai mare precizie la schimbarile de directie impuse de cel aflat la volan.

Dynamic Ride Control poate fi suplimentat la noul RS, ca optiune, cu sistemul de amortizare in trei faze. Acesta permite pilotului sa selecteze caracteristicile de manevrabilitate in functie de preferintele lui/ ei sau de ruta aleasa. In reglajul de confort, suspensiile sport plus ofera un remarcabil confort al calatoriei, in programul dinamic se seteaza pe un stil entuziast de conducere, iar modul sport ofera o precizie maxima a conducerii.

Reglajul sportiv al programului electronic de stabilizare (ESP) este ideal in cazul acestui model: momentul de interventie este unul foarte mult intarziat, ceea ce permite savurarea la maximum a conducerii automobilului, dar in acelasi timp se mentine si un nivel ridicat al sigurantei. Alternativ, sistemul ESP poate fi dezactivat in totalitate.

Frane ceramice pentru un atlet exceptional

Un atlet de un calibru exceptional, asa cum este Audi RS 6, are nevoie de un sistem de franare absolut remarcabil. Discurile din dotarea standard - din otel, cu diamentrul de 19 inch - au fost redesenate pentru a suporta sarcina maxima. Acestea constau dintr-o camera de aluminiu si un inel de distributie a frecarii, conectate intre ele printr-un angrenaj flotant cu ace de metal. Designul sporeste stabilitatea termica si reduce masa.

Optional, in combinatie cu jante de 20 inch, este disponibil si un sistem de frane ceramice: acesta are discuri cu un diametru impresionant - 420 milimetri la rotile fata si 356 milimetri la cele spate -, care suporta cu usurinta cea mai ridicata sarcina termica si au o durata de viata mai lunga. La fel de impresionante sunt dimensiunile cauciucurilor: jantele standard, de 19 inch, cu un nou design, cu 10 spite, sunt echipate cu pneuri de dimensiune 255/40 R 19. Jantele de 20 inch, existente ca dotar optionala, sune echipate cu cauciucuri de 275/35 R 20.

Aparitie increzatoare cu particularitati functionale

Designul aparte face ca noul Audi RS 6 sa fie imediat observat si sa aiba un aspect increzator in sine - fara nici o nota de agresivitate. De fapt, designul clar al partii frontale - cu barele remodelate si fantele accentuate - urmeaza functiile noului model: motor ultraperformant necesita un mare volum de aer pentru admisie si pentru racire. Caracteristica specifica familiei RS este accentuata de grila singleframe, de culoarea aluminiului mat, si de grila cu design fagure, foarte bine slefuita.

Farurile noului Audi RS 6 sunt o opera de arta in miniatura din punct de vedere al tehnologiei: pentru a crea spatiu in sorturile fata pentru a permite admisia unui curent de aer suplimentar, luminile de ceata cu halogen au fost integrate alaturi de farurile bixenon, iar optional se poate alege luminile reglabile si functia de virare a fasciculului.

Beznile de lumini LED pentru rulaj pe timp de zi adauga o nota distinctiva: zece LED sunt montate la baza fiecarui far si ofera o aparitie socanta noului Audi RS 6, indiferent ca este zi sau noapte. O pleoapa situata in partea superioara a farurilor aspreste aspectul acestui automobil - sport si business, totodata. Si stopurile sunt marcante tot datorita tehnologiei LED.

Design extraordinar derivat din "Ur-quattro"

Spatele modelului Audi RS 6 este caracterizat de esapamentul de forma ovala si de bara cu aspect de difuzor. Spoilerul de pe acoperis completeaza reglajele aerodinamice ale acestui automobil extrem de performant. Linia laterala este distinsa prin arcurile rotilor, largi si evazate. Ca si capota motorului, aripile fata sunt din aluminiu cu scopul de a reduce masa totala. Acestea au fost adaptate pentru rotile uriase ale noului Audi RS 6, dar sunt si o reminiscenta a unui punct de cotitura in istoria automobilului: partea superioara neteda a pasajelor rotilor cu muchiile evidente a figurt printre elementele de design ale Audi quattro - pionierul tractiunii integrale permanente in 1980. Coloristica standard este una cu efect metalic/ perlat. Noile culori - Sepang Blue, Monza Silver si Monterrey Green - sunt rezervate exclusiv pentru RS 6.

Interior elegant si exclusivist

Interiorul noului RS 6 ofera o sinteza impresionanta a elegantei si exclusivitatii sportive. Maiestria de un nivel deosebit de ridicat, specifica pentru Audi, este completata de o combinatie, , in egala masura sportiva si eleganta, de materiale fine. Fibra de carbon, aluminiu, piele si Alcantara sunt cele care creeaza o ambianta care este unica chiar si in lumea automobilelor superperformante.

Principalul element de control este si ramane volanul: la noul RS 6, clientii pot alege intre volanul sport cu trei spite, multifunctional, si versiunea sport RS, a carei particularitate este partea inferioara plata. De asemenea, nu trebuie omise controalele multifunctionale de pe volan si padelele de schimbare a vitezelor. Din punct de vedere al designului specific RS avem un cockpit in care intalnim indicator al presiunii de acceleratie. Afisajele pentru presiunea acceleratiei, temperatura uleiului si cronometraj pot fi apelate prin sistemul de informare a pilotului.

Incrustarile sunt facute din fibra de carbon si au muchiile din aluminiu, finisajele cockpitului stralucesc gratie nuantei Piano Black. Alte puncte de atractie ale interiorului sunt oferite de butoanele de culoarea aluminiului ale terminalului MMI aflat pe consola centrala, de manerele usilor si de pedalierul sport, cu aspect de aluminiu. Scaunele sport bine conturate sunt imbracate intr-o combinatie de piele si Alcantara, cu emblema RS 6 embosata, sau - optional - tapitate complet in piele Silk Nappa ori Valcona.

Echipari bogate, optiuni individuale

Acest automobil superperformant merita un nivel apropiat in ceea ce priveste echiparea standard. Pe langa designul si elementele tehnice specifice pentru RS 6, aceasta include sistemul audio cu puternicul Bose Surround Sound, scaunele incalzite in fata si in spate, sistem de monitorizare a presiunii in pneuri si Audi parking system plus. Alaturi de gama larga de optionale high-tech de la gama Audi A6, fiecare RS 6 poate fi modelat perfect pe dorintele fiecarui client. In consecinta, Audi RS 6 este o masina business ce degaja sportivitate, cu o mare versatilitate, dar care este potrivita si pentru o gama larga de activitati in timpul liber.


 

Cuvinte cheie:
Audi |
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1632 :: 22.18MB