Performantele de varf remarcabile si dinamica
impecabila combinate cu oportunitatea utilizarii zi de zi sunt
principalele caracteristici ale noului Audi RS 6 Avant, care va fi
prezentat publicului - in premiera - la Salonul Auto de la Frankfurt
(IAA). Dezvoltarea unui nou motor V10 cu injectie directa pe benzina
FSI si doua turbocompresoare, tractiunea integrala permanenta quattro
si suspensiile sport cu Dynamic Ride Control (DRC) stabilesc
standardele pentru automobilele superperformante in clasa de lux. O
putere maxima de 426 kW (580 CP) si un cuplu maxim de 650 Nm contribuie
la o experienta memorabila. In acelasi timp, noul Audi RS 6 Avant ofera
un stadard ridicat al confortului - chiar si la calatoriile lungi.
Modelele Audi RS de la quattro GmbH sunt caracterizate de sportivitate, completata de un design puternic si elegant, echipari exclusiviste si o
calitate perfecta. In acelasi timp, a devenit o traditie ca aceste
performante sportive sa fie combinate cu utilitatea deosebita a
versiunilor Avant: primul Audi RS2, lansat in 1993, a fost produs numai
ca varianta Avant. Chiar daca senzatia unica pe care un model Audi RS o
ofera poate fi experimentata intr-o versiune
limuzina, Avant si Cabriolet - asa cum este cazul actualului RS 4 -,
clientii apreciaza in mod deosebit combinatia de dinamism si
versatilitate pe care o varianta Avant o ofera.
De aceea, noul Audi RS 6 va fi disponibil, pentru
inceput, numai ca versiune Avant, cu o combinatie fara rival: o putere
maxima de 580 cai-putere si o capacitate maxima a portbagajului de
1.660 litri. Lansarea pe piata a modelului Audi RS 6 Avant va avea loc
in luna aprilie 2008.
Noul lider de performanta al categoriei
Audi RS 6 redefineste termenul de "inalta performanta" in segmentul business.
Gratie puterii de 426 kW (580 CP), este cel mai puternic model al
actualei game Audi si - cu exceptia unor masini concepute special
pentru curse, asa cum este prototipul Audi R10 TDI, invingator la Le
Mans - cel mai potent Audi din toate timpurile. Iar aceasta nu este
tot: modelul este superior tuturor competitorilor in categoria
performantelor de varf.
Motorul cu zece cilindri si configuratie in V a
noului RS 6 este bazat pe propulsorul V10 ce echipeaza modelele Audi S6
si Audi S8, dar a fost dezvoltat sub toate aspectele pentru a atinge un
nivel mai mare al performantelor. Cele doua turbocompresoare asigura un
flux constant si impresionant al puterii de-a lungul intregii plaje de
turatii: uriasul varf al cuplului - 650 Nm - este disponibil intre
1.500 si 6.250 rot/min, iar puterea maxima poate fi atinsa intre 6.250
si 6.700 rot/min.
Performante dinamice ca ale unei masini supersport
Motorul permite noului Audi RS 6 Avant sa atinga performanta dinamice
demne de un automobil supersport de inalta performanta. Pentru a
sprinta de la 0 la 100 km/h sunt necesare numai 4,6 secunde, iar viteza
de 200 km/h este atinsa in 14,9 secunde. Controlul electronic
al vitezei intra in functiune numai cand adenalina te impinge la limita
- 250 km/h. Raportul putere-masa atinge si acesta nivelul unei masini
supersport: pana la urma, la un automobil cu o masa de 2.025 kilograme
- inclusiv sistemul de tractiune integrala quattro, deosebit de dinamic
si precis -, fiecare cal-putere al noului RS 6 Avant are de propulsat
numai 3,5 kilograme.
Conceptul cu zece cilindri ofera baza ideala
pentru un propulsor ultraperformant. Grupul V10 este neobisnuit de
compact, cu o lungime totala de 670 milimetri, si foarte usor, cu o
masa de 278 kilograme. Tehnologia TFSI pe care o promoveaza Audi -
combinatia de injectie directa pe benzina si supraalimentare - asigura
o putere eficienta, bazata pe experienta vasta in domeniul sporturilor
cu motor: prototipul R8, un pionier al tehnologiei TFSI, a reusit o
serie impresionanta pentru marca simbolizata de cele patru inele -
cinci victorii la Le Mans.
Tehnologie de curse pentru o eficienta ridicata
Injectia directa FSI livreaza o cantitate de combustibil, masurata
foarte precis, in camerele de combustie, la o presiune de pana la 120
bar. Aceasta permite un raport de compresie de 10,5:1, care este foarte
ridicat pentru un motor turbo. Rezultatul este o combustie remarcabil
de eficienta. In aceasta situatie, motorul inregistreaza un consum
standard de 13,9 litri - un nivel foarte bun in comparatie cu
potentialul oferit.
O alta caracteristica adoptata din tehnologia
curselor este sistemul de lubrifiere cu carter uscat, folosit la
motorizarea V10. Gratie designului adoptat in cazul pompei de ulei si
al baii de ulei, se garanteaza o lubrifiere eficienta a tuturor
componentelor motorului si a ambelor turbocompresoare, chiar si in
cazul unei acceleratii laterale de 1,2g.
Gratie tehnologiei FSI si designului optimizat al turbocompresoarelor
si al galeriilor de aer, propulsorul cu 10 cilindri este extrem de
recpetiv si transforma orice variatie a acceleratiei intr-un demaraj
imediat. In ciuda dublei supraalimentari, motorul este catusi de putin
unul superficial: rafinamentul si liniaritatea sunt calitati aparte,
specifice unui propulsor cu 10 cilindri. Cand accelereaza, sistemul de
evacuare cu ramificatie, cu doua esapamente ovale, produce o sonoritate
specifica modelelor sport, un sunet grav - o caracteristica esentiala
pentru un automobil de inalta performanta. Cei care doresc sa sporeasca
aceasta placere zilnica a simtului auditiv pot opta pentru sistemul
sport de evacuare.
Tiptronic cu schimbari extrem de rapide
Cutia de viteze tiptronic, cu sase trepte, este un complement perfect
pentru caracterul increzator si puternic al noului RS 6. Hidraulica si
sistemul de control au fost optimizate pentru a se obtine timpi de
schimbare extrem de mici; rapoartele au fost adaptate in consecinta. Nu
mai trebuie amintit faptul ca noul RS 6 transmite puterea exceptionala
prin intermediul sistemului de tractiune permanenta quattro. Cea mai
nou generatie nu numai ca ofera o siguranta si o stabilitate mai mare -
comparativ cu un automobil cu tractiune spate -, dar si evidentiaza
caracterul dinamic aparte al modelului RS 6.
In reglaj standard, diferentialul central distribuie 40% din putere
catre axul fata si 60% catre cel spate - aceasta setare usor inclinata
spre axul spate denota o caracteristica dinamica deosebita in ceea ce
priveste manevrabilitatea.
Suspensii pentru performante si confort
Suspensia noului Audi RS 6 a fost redesenata in totalitate pentru
maximizarea performantelor dinamice si a confortului in timpul
calatoriei - in special la voiajele lungi. Reglajele amortizoarelor si
ale arcurilor, precum si intreaga electrocinematica a suspensiei fata
cu patru brate si a celei spate cu brate trapezoidale au fost adaptate
la un nou nivel de performanta. Caracteristicile directiei asistate
servotronic - variabila in functie de viteza - au fost si ele
revizuite. Acum, directia este mult mai sensibila si ofera un raspuns
optim de la suprafata drumului.
Per total, in materie de pilotaj, RS 6 combina precizia si abilitatea
in viraje a unei masini sport cu stabilitatea pe liniile drepte a unui
automobil confortabil. Existent in echiparea standard, sistemul Dynamic
Ride Control (DRC) - familiar de la actualul RS 4 si imbunatatit
semnificativ - joaca un rol important. Acest sistem reduce tangajul si
ruliul in jurul axelor longitudinala, respectiv transversala ale
automobilului printr-o solutie ingenioasa - fara nici un fel de
interventie a electronicii si numai prin legile dinamicii fluidelor.
Un sentiment unic de pilotaj
Prin intermediul Dynamic Ride Control, amortizoarele sunt conectate in
diagonala prin doua conducte de ulei si doua supape de control.
Miscarea caroseriei - de exemplu, ruliul la virajele de mare viteza sau
pe suprafete denivelate - produce curenti de ulei, care genereaza o
forta de amortizare suplimentara. In consecinta, RS 6 se lauda cu un
control si mai precis in viraje si reactioneaza cu si mai mare precizie
la schimbarile de directie impuse de cel aflat la volan.
Dynamic Ride Control poate fi suplimentat la noul RS, ca optiune, cu
sistemul de amortizare in trei faze. Acesta permite pilotului sa
selecteze caracteristicile de manevrabilitate in functie de
preferintele lui/ ei sau de ruta aleasa. In reglajul de confort,
suspensiile sport plus ofera un remarcabil confort al calatoriei, in
programul dinamic se seteaza pe un stil entuziast de conducere, iar
modul sport ofera o precizie maxima a conducerii.
Reglajul sportiv al programului electronic de stabilizare (ESP) este
ideal in cazul acestui model: momentul de interventie este unul foarte
mult intarziat, ceea ce permite savurarea la maximum a conducerii
automobilului, dar in acelasi timp se mentine si un nivel ridicat al
sigurantei. Alternativ, sistemul ESP poate fi dezactivat in totalitate.
Frane ceramice pentru un atlet exceptional
Un atlet de un calibru exceptional, asa cum este Audi RS 6, are nevoie
de un sistem de franare absolut remarcabil. Discurile din dotarea
standard - din otel, cu diamentrul de 19 inch - au fost redesenate
pentru a suporta sarcina maxima. Acestea constau dintr-o camera de
aluminiu si un inel de distributie a frecarii, conectate intre ele
printr-un angrenaj flotant cu ace de metal. Designul sporeste
stabilitatea termica si reduce masa.
Optional, in combinatie cu jante de 20 inch, este disponibil si un
sistem de frane ceramice: acesta are discuri cu un diametru
impresionant - 420 milimetri la rotile fata si 356 milimetri la cele
spate -, care suporta cu usurinta cea mai ridicata sarcina termica si
au o durata de viata mai lunga. La fel de impresionante sunt
dimensiunile cauciucurilor: jantele standard, de 19 inch, cu un nou
design, cu 10 spite, sunt echipate cu pneuri de dimensiune 255/40 R 19.
Jantele de 20 inch, existente ca dotar optionala, sune echipate cu
cauciucuri de 275/35 R 20.
Aparitie increzatoare cu particularitati functionale
Designul aparte face ca noul Audi RS 6 sa fie imediat observat si sa
aiba un aspect increzator in sine - fara nici o nota de agresivitate.
De fapt, designul clar al partii frontale - cu barele remodelate si
fantele accentuate - urmeaza functiile noului model: motor
ultraperformant necesita un mare volum de aer pentru admisie si pentru
racire. Caracteristica specifica familiei RS este accentuata de grila
singleframe, de culoarea aluminiului mat, si de grila cu design fagure,
foarte bine slefuita.
Farurile noului Audi RS 6 sunt o opera de arta in miniatura din punct
de vedere al tehnologiei: pentru a crea spatiu in sorturile fata pentru
a permite admisia unui curent de aer suplimentar, luminile de ceata cu
halogen au fost integrate alaturi de farurile bixenon, iar optional se
poate alege luminile reglabile si functia de virare a fasciculului.
Beznile de lumini LED pentru rulaj pe timp de zi adauga o nota
distinctiva: zece LED sunt montate la baza fiecarui far si ofera o
aparitie socanta noului Audi RS 6, indiferent ca este zi sau noapte. O
pleoapa situata in partea superioara a farurilor aspreste aspectul
acestui automobil - sport si business, totodata. Si stopurile sunt
marcante tot datorita tehnologiei LED.
Design extraordinar derivat din "Ur-quattro"
Spatele modelului Audi RS 6 este caracterizat de esapamentul de forma
ovala si de bara cu aspect de difuzor. Spoilerul de pe acoperis
completeaza reglajele aerodinamice ale acestui automobil extrem de
performant. Linia laterala este distinsa prin arcurile rotilor, largi
si evazate. Ca si capota motorului, aripile fata sunt din aluminiu cu
scopul de a reduce masa totala. Acestea au fost adaptate pentru rotile
uriase ale noului Audi RS 6, dar sunt si o reminiscenta a unui punct de
cotitura in istoria automobilului: partea superioara neteda a pasajelor
rotilor cu muchiile evidente a figurt printre elementele de design ale
Audi quattro - pionierul tractiunii integrale permanente in 1980.
Coloristica standard este una cu efect metalic/ perlat. Noile culori -
Sepang Blue, Monza Silver si Monterrey Green - sunt rezervate exclusiv
pentru RS 6.
Interior elegant si exclusivist
Interiorul noului RS 6 ofera o sinteza impresionanta a elegantei si
exclusivitatii sportive. Maiestria de un nivel deosebit de ridicat,
specifica pentru Audi, este completata de o combinatie, , in egala
masura sportiva si eleganta, de materiale fine. Fibra de carbon,
aluminiu, piele si Alcantara sunt cele care creeaza o ambianta care
este unica chiar si in lumea automobilelor superperformante.
Principalul element de control este si ramane volanul: la noul RS 6,
clientii pot alege intre volanul sport cu trei spite, multifunctional,
si versiunea sport RS, a carei particularitate este partea inferioara
plata. De asemenea, nu trebuie omise controalele multifunctionale de pe
volan si padelele de schimbare a vitezelor. Din punct de vedere al
designului specific RS avem un cockpit in care intalnim indicator al
presiunii de acceleratie. Afisajele pentru presiunea acceleratiei,
temperatura uleiului si cronometraj pot fi apelate prin sistemul de
informare a pilotului.
Incrustarile sunt facute din fibra de carbon si au muchiile din
aluminiu, finisajele cockpitului stralucesc gratie nuantei Piano Black.
Alte puncte de atractie ale interiorului sunt oferite de butoanele de
culoarea aluminiului ale terminalului MMI aflat pe consola centrala, de
manerele usilor si de pedalierul sport, cu aspect de aluminiu. Scaunele
sport bine conturate sunt imbracate intr-o combinatie de piele si
Alcantara, cu emblema RS 6 embosata, sau - optional - tapitate complet
in piele Silk Nappa ori Valcona.
Echipari bogate, optiuni individuale
Acest automobil superperformant merita un nivel apropiat in ceea ce
priveste echiparea standard. Pe langa designul si elementele tehnice
specifice pentru RS 6, aceasta include sistemul audio cu puternicul
Bose Surround Sound, scaunele incalzite in fata si in spate, sistem de
monitorizare a presiunii in pneuri si Audi parking system plus. Alaturi
de gama larga de optionale high-tech de la gama Audi A6, fiecare RS 6
poate fi modelat perfect pe dorintele fiecarui client. In consecinta,
Audi RS 6 este o masina business ce degaja sportivitate, cu o mare
versatilitate, dar care este potrivita si pentru o gama larga de
activitati in timpul liber.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!