No SSO cookie

MASINI IN IRAK

voteaza
(0/ 0)
MASINI IN IRAK
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Piaţa auto din Irak este redusă, în pofida bogăţiei de petrol

 
 
[poza1s]Chiar dacă Irak-ul ar putea avea, potrivit estimărilor, o a doua rezervă de petrol, ca mărime, la nivel mondial, această ţară are un nivel scăzut al industriei auto, potrivit Automotive News.
Aceasta se explică, şi prin faptul ca în Irak nu există producători de automobile naţionali, astfel că întreaga gamă de automobile de pe piaţa este importată.
În urma sancţiunilor impuse de Naţiunile Unite, în ultima perioadă, importurile de autovehicule din Irak s-au desfăşurat în cadrul programului “Hrană contra Petrol”.
[poza2s]Cea mai mare parte a vehiculelor importate în Irak nu sunt aduse direct, ele fiind mai întâi importate în altă ţară, precum Egipt sau Tunisia. Mărcile cu popularitate ridicată în Irak, în ultimii ani, sunt Renault, Opel, Proton, Fiat, Peugeot şi marca rusească GAZ, a spus Tim Armstrong, analist la Global Insight Automotive din Londra.
În luna septembrie a anului trecut, oficialităţile irakiene au anunţat că planurile de import pentru 2003 prevedeau achiziţionarea unui efectiv de circa 25.000 de vehicule, dintre care 10.000 de autoturisme, 10.000 de vehicule comerciale şi 5.000 de autobuze.
[poza3s]În ceea ce priveşte flota de autovehicule operaţionale în Irak, statisticile arată că aceasta îmbătrâneşte constant. Cea mai mare parte a automobilelor importate sunt folosite ca taxiuri, majoritatea acestora având o vechime mai mare de 20 de ani. Cele mai utilizate mărci în acest sens sunt Opel Vectra şi Volkswagen Passat.
De asemenea, potrivit unui studiu realizat în 1995, la acea dată, pe piaţa irakiană erau funcţionabile aproximativ 680.000 de maşini, ceea ce însemna circa 34 de maşini la 1.000 de locuitori.
[poza4s]Comparativ cu aceste cifre, în ţările vecine, Iran şi Turcia, media este de peste 40 de maşini la 1.000 de locuitori în Iran, şi de aproape 50 de maşini la 1.000 de locuitori în Turcia.
Mai recent, potrivit unor date oficiale, mărcile japoneze au început să îşi extindă cota de piaţă în Irak. Ultimele date indică un export de 10.531 de maşini japoneze pe piaţa irakiană, în anul 2001.
De asemenea, şi Hyundai a livrat în 2001 un număr de 400 de autobuze în Irak, în valoare de 17 milioane de dolari.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio a trecut prin mai multe modificări estetice de-a lungul timpului, acum fiind un model supermini șic, dar rafinat. Ca orice autoturism din acest segment este un model practic, suficient de mare pentru patru adulți și cu o capacitate de încărcare potrivită pentru o sesiune săptămânală de cumpărături.

  • Toyota Avensis Luxury 2.0 D-4D

    Toyota Avensis Luxury 2.0 D-4D

    Dedicarea japonezilor către publicul european arată interesul acestora pentru o poziție cât mai bună a vânzărilor în segmentul D, o viziune foarte bine definită de către modelul actual al Avensis, care le garantează că își vor atinge scopul datorită numeroaselor modificări aduse automobilului pentru a îl aduce în zona modernă.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0966 :: 18.66MB