No SSO cookie

Keyless entry – feature sau bug ?

voteaza
(0/ 0)
Keyless entry – feature sau bug ?
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

De cativa ani buni producatorii de automobile ne ofera optional sau uneori chiar standard optiunea “keyless entry”, cu alte cuvinte tot ce trebuie sa faci pt a deschide si porni masina este sa te apropii de ea la aproximativ 2 metri, masina detecteaza cheia din buzunarul tau si deblocheaza masina, apoi te urci apesi butonul de “start engine” si ai plecat. Este o dotare extrem de folositoare atunci cand te intorci de la supermarket intr-o zi ploioasa, incarcat cu sacose si incerci sa deschizi masina cat mai repede… dar oare cat de sigur este acest sistem ?

 
 
Un pic de istorie. [poza1s] Initial telecomanda pt deschiderea masinii era un mecanism foarte simplu introdus la inceputul anilor 80, era format dintr-o telecomanda care continea o baterie si o antena care emitea un cod recunoscut de masina si aceasta se deschidea/inchidea la transmiterea acelui cod. La inceput aceste sisteme erau extrem de vulnerabile deoarece daca cineva capta unda radio emisa de telecomanda putea recrea codul transmis de telecomanda si putea intra in masina. Ulterior acest cod a fost criptat si se modifica la fiecare folosire avand peste 1 milion de variatii posibile. Daca aveti o masina cu inchidere centralizata construita in ultimii 15 ani probabil aveti o astfel de telecomanda. Cum functioneaza sistemele keyless entry ? Spre diferenta de telecomenzile obisnuite care emit semnalul initial catre masina in cazul sistemelor keyless entry masina este cea care emite semnalul initial, iar in cazul in care “cheia” se afla in apropiere aceasta “raspunde” codului trimis de masina si deschide masina. Pentru securizarea acestor sisteme se foloseste un sistem foarte asemanator cu cel prin care se trimit e-mailurile criptate, cel care trimite e-mailul trimite codul initial iar cel care primeste e-mailul are “cheia” pt descifrarea acestui cod si astfel este posibila citirea e-mailului. Pana aici totul suna foarte bine dar exista o diferenta majora: criptarea e-mailurilor se face deobicei pe 128 de biti sau mai mult in timp ce criptarea in cazul sistemelor keyless entry este pe 40 de biti. Pentru cei care nu sunt familiarizati cu sistemele de criptare diferenta dintre cele doua sisteme este comparabila cu diferenta dintre o usa metalica cu 3 yale si o usa inchisa cu un lacatel cumparat din targ. Cu alte cuvinte un individ echipat cu un laptop si un receptor radio se poate apropia de o masina cu sistem “kelyess entry”, recepteaza “mesajul” trimis de aceasta masina, iar in cateva minute poate sparge acest cod si poate deschide si porni masina. De la teorie la practica. Sunt convins ca acum o sa credeti ca aceasta este o posibilitate aproape utopica, si ca e nevoie de 20 de specialiti in cibernetica pt a realiza o asemenea operatiune, dar adevarul e cu totul diferit. In ultimii cativa ani au fost arestati numerosi hoti de masini care foloseau asemenea sisteme, politia din Madrid sustine ca X5-ul lui David Beckham a fost furat de catre o banda care foloseste exact acest “modus operandi”. In plus, se pare ca aceasta tehnica are o tot mai mare popularitate in randul hotilor de masini deoarece este greu detectabila, permite accesul la masini de lux (cu toate ca mai nou sisteme keyless entry au fost montate si pe masini mai accesibile), nu produce daune masinii (geamuri sparte, yale fortate, etc..), nu declanseaza alarma, si nu trezeste suspiciuni, hotul putand pleca cu masina din parcarea supermarketului fara sa trezeasca vreo suspiciune. Ce e de facut ? Solutia e destul de simpla, criptarea pe 40 de biti (care de altfel e folosita si de catre telecomenzile “clasice”) trebuie inlocuita cu una mult mai puternica, de minim 128 sau chiar 256 de biti. Avand in vedere ca ne putem proteja e-mailurile cu asemenea tehnologii, nu ar trebui sa ne protejam si masinile ? Din pacate industria de automobile nu pare prea ingrijorata de aceasta problema si nici un producator nu a anuntat pana la ora actuala intentia de a trece la sisteme mai performante (o problema ar fi faptul ca generarea unui cod mai lung ar necesita mai mult curent electric, ori masina fiind nevoita sa trimita acest cod la intervale regulate ar exista posibilitatea ca o masina dotata cu un astfel de sistem sa nu mai porneasca dupa cateva zile in care nu au fost folosite). Concluzii: As plati pentru optiunea keyless entry ? Momentan nu, poate daca tehnologia avanseaza as fi interesat. As cumpara o masina care imi place chiar daca are acest sistem ? Da, nimeni nu te impiedica sa montezi un sistem de alarma si un imobilizator suplimentar. Un articol de HalbaSus

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1175 :: 22.1MB