No SSO cookie

Interviu cu Walter de Silva, director de design Audi

voteaza
(0/ 0)
Interviu cu Walter de Silva, director de design Audi
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

"Designul frumos in industria auto emana dintr-o relatie dialectica intre creativitate si istorie"

 
 

1.jpg
Walter de Silva (55) este privit ca unul din cei mai buni designeri din lumea auto. Cu incepere din luna martie 2002, acest italian este director de design pentru Audi, SEAT si Lamborghini. Cariera lui a inceput in 1972 la Centrul de Design Fiat din Torino. Dupa o scurta perioada in care a lucrat pentru Trussardi, de’Silva s-a mutat la Alfa Romeo in 1986, pentru ca apoi sa preia conducerea Centrului Design Fiat si Alfa Romeo in 1994, urmata - cinci ani mai tarziu - de ocuparea aceluiasi post pentru marca SEAT.

Domnule de’ Silva, ce reprezinta designul pentru dumneavostra?

Walter de’ Silva: In termeni abstracti, designul este o suma de semnale individuale, care se combina pentru a produce un semnal general puternic. Designul bun este, fara indoiala, rezultatul idei eminamente rationale. Si aceasta face munca noastra si mai dificila. Pana la urma, designul este o reflectare a atitudinilor fata de viata, a viziunilor si a convingerilor.

Ce parere aveti despre design prin prisma generatiilor?

Walter de’ Silva: Au fost foarte multe schimbari. Intotdeauna, designul a fost o disciplina care a pus formele si tehnologiile in conexiune directa. Nimic nu s-a schimbat sub acest aspect. Dar, astazi, designul este punctul pe care se concentreaza intreaga atentie - este cea mai importanta sursa de motivare pentru dorinta clientului de a cumpara. Cu alte cuvinte, designul inca mai ia in considerare functionalitatea, dar trebuie sa transmita ideea marcii. O intreaga gama de cerinte diferite converg de la toate departamentele catre cel de design. In sens invers, ca si companie, Audi s-a autodefinit, in ultimele decenii, prin cultura sa de design.

Aceasta suna precum un mecanism prolific?

Walter de’ Silva: Da, este o cultura cu spectru larg. Oricand vorbim despre ceva referitor la masini, tema designului intra automat in discutie, chiar si cand luam in calcul detaliile - asa ceva nu era valabil in trecut. Cand mi-am inceput activitatea in urma cu 30 de ani, orientarea productiei era singurul aspect al designului - astazi, este un domeniu care acopera si reflecta grupul in intregime. Astazi, aproape in toate cazurile se intampla ca designul bun din industria auto sa emane - in contrast cu anii '70-'80 - dintr-o relatie dialectica intre creativitate si istorie. Este vorba despre dezvoltarea n care nu putem uita originile marcii, pentru a continua analogia mecanismului.

Ce rol joaca designul pentru Audi?

Walter de’ Silva: Inainte de a fi responsabil pentru designul grupului de marci Audi in 2002, Audi avea deja un design specific - In special, precizia pentru forma si tehnologie. Pentru a apela nu doar la inteligenta, ci si la suflet si astfel la emotiile oamenilor, a fost nevoie de un vocabular nou, complet modificat in ceea ce priveste designul - nu doar pentru a fi deosebit de ceilalti intr-o era a concurentei acerbe.

O misiune suplimentara pentru mine a fost aceea de a stabili o asemanare in cadrul unei game variate de modele, aflata intr-o continua dezvoltare, in timp ce accentuam caracterele individuale ale automobilelor noastre. Chiar daca aceste doua notiuni par a fi contradictorii, universul ne-a oferit o solutie de exceptie la aceasta problema. Am facut o analogie serioasa cu familiile umane si, prin acest lucru, am definit blocurile genetice de constructie a marcii, tiparul ADN, asa cum erau. Rezultatul a fost un tipar estetic ce defineste designul pentru arhitectura, stilul si detaliile viitoarelor modele Audi.

Sub dumneavostra, designul modelelor Audi s-a schimbat radical - nu doar in fata, la grila radiatorului. De ce?

Walter de’ Silva: Fara indoiala, punctul de pornire al tuturor ideilor a fost notiunea unei grile a radiatorului formata dintr-o singura piesa. Benzile verticale din grila single-frame sunt suport pentru emblema marcii, prnuntata si tridimensionala. Suprafetele concave din jurul pasajelor alungite ale rotilor imprumuta ceva din latimea partii frontale. Dar sunt multe altele decat acestea. Astazi, punem un accent suplimentar - mai mult ca niciodata - pe rolul detinut de Audi ca marca.

Indiferent daca vorbit despre Audi A3, Audi Q7 sau noul Audi R8, pentru fiecare se foloseste acelasi voacbular in privinta designului si pot fi recunoscute imediat, ca modele Audi, in orice propozitie. Partea frontala sau cea posterioara, laturile sau intreaga arhitectura radiaza un sentiment de sinergie. Magia modelelor Audi emana din designul industrial si din declaratiile pe care le fac prin intermediul designului. Fiecare automobil vorbeste pentru el insusi, dar si pentru Audi ca marca. Am devenit mai orientati spre sculptura, avem mai mult sex appeal si acestea sunt argumente care tin de atitudinea noastra fata de viata.

De ce a ales Audi sa participe la expozitii de design?

Walter de’ Silva: Ca si la inceputul anului cand a avut loc "Design Annual" la Frankfurt, am facut un schimb de experienta. Ca prima si singura marca de automboile dintre firmele expozante, am atras atentia prin conceptul neobisnuit in privinta expunerii, standul fiind un acoperis de mari dimensiuni pentru noul Audi TT Coupé. Am continuat aceasta linie de succes la unul din cele mai prestigioase targuri de design, Design Miami/ 2006. Pentru prima data in istoria evenimentului din Florida, Audi a devenit primul producator de automobile ce a fost prezent la Miami, ca expozant.

De ce s-a implicat Audi in "Design Miami/ 2006"?

Walter de’ Silva:
Spre deosebire de majoritatea companiilor care participa doar ca sponsori la asemenea evenimente, Audi are alte cerinte. Ne caracterizeaza aspectul creator si atragem atentia asupra limbajului de design folosit de Audi prin utilizarea unor exponate neconventionale care provin in mare din prezentarea produselor obisnuite. Piesa centrala a obiectului de design, Ignition R8, este noul model coupé sport, Audi R8. Se imbina cu designul si scena artei gratie designului sculptural, care transmit senzatia sportiva a modelului intr-un mod ce este pe gustul oricarei persoane, oricat ar fi de critica.

Cum ati descrie prezentarea "Ignition R8"?

Walter de’ Silva: Ansamblul, inalt de aproape zece metri, este amplsat intre grinzile unui fost depozit, cunoscut sub numele Moore Building. Instalatia simbolizeaza momentul de combustie si, prin urmare, dinamica modelului R8, care a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris. Sagetile de forma lacrimilor traverseaza incaperea catre automobilul de culoare argintie si formeaza, in jurul masinii, o sculptura puternica din punct de vedere emotional. R8 este piesa centrala, celula dinamica a ansamblului.

Ce ne rezerva viitorul?

Walter de’ Silva: Vom cauta sa dezvoltam acest concept prin participari viitoare la expozitii internationale de design. Este clar ca publicul ne va considera un expozant contemporan al ideilor avangardiste. Asa cum este si sloganul marcii noastre - "Vorsprung durch Technik", vom cauta sa atragem atentia prin masuri neobisnuite si sa cream curente inainte de a deveni tendinte.

 

Cuvinte cheie:
Audi |
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0724 :: 18.67MB