No SSO cookie

Drive test: Citroen C4

voteaza
(0/ 0)
Drive test: Citroen C4
Prezentari · · 2 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Citroen C4 - emoţie şi performanţă a la francaise

 
 
[poza1s]Din punctul meu de vedere, francezii au facut întotdeauna maşinile altfel. Au fost întotdeauna atraşi de nou, de inovaţie, de noi forme de expresie stilistică, de un design nonconformist sau de performanţe superioare în tehnologia diesel. De când mă ştiu am fost întotdeauna atras de formele ciudate ale maşinilor Citroen, cu toate că în fapt, ele nu sunt şi nu au fost niciodată urâte. Majoritatea celor care privesc strâmb la un model Citroen sunt tipul de acela de oameni plafonaţi, cu idei fixe, ancoraţi într-un cotidian clasic, fără schimbare, o lipsă de evoluţie involutivă. Lansarea modelului C4 în România a adus pentru mine un nou prilej de bucurie şi o dorinţă aproape maladivă de a o conduce. Am sunat la ATS, importatorul oficial Citroen şi mi-am programat un drive-test cu acest model, însetat fiind de a simţi în mâini şi sub talpă maşina aceea care mă făcea sa mă emoţionez numai dacă o vedeam într-o poză... [poza2s]Fără prea multe discuţii, m-am trezit la volanul unui C4 1.6 HDi de 110 CP - nu-i aşa că tehnologiile astea nu mai ţin pasul cu imaginaţia dumneavoastră? - şi am zburdat pe şosea. Ceea ce a urmat este mai greu de povestit în cuvinte, fiindcă la un anumit nivel se poate considera a fi emoţie pură. Fiind cumva pregătit sufleteşte să iubesc această maşină, nu i-am găsit nici un defect, chiar dacă unele lucruri sunt puţin schimbate faţă de clasicele maşini cu care ne-am obişnuit. Să luăm ca exemplu volanul. Să nu vă închipuiţi că C4 are un volan pătrat, că nu are sau mai ştiu eu ce. Volanul este aidoma celor cu care ne-am obişnuit până acum, rotund, cu comenzi pe el, multifuncţional şi uşor de învârtit. [poza3s]De fapt aici este noutatea, fiindcă la volan nu se învârte decât coroana, consola multifuncţională cu comenzile radio CD-ului, pilotul automat şi airbag-ul integrat fiind fixe. Poate părea ciudat, alţii se pot întreba de ce era nevoie de o schimbare, însă acest lucru îl veţi observa când conduceţi un C4. Eliberat de un surplus considerabil de greutate, noul volan ajută la o manevrabilitate sporită, un condus eficace cu o singură mână şi o dezinvoltură extrem de plăcută în manevrarea volanului cu podul palmei. Clasicul bord cu ceasuri a dispărut de asemenea, fiind înlocuit de ecranul central multifuncţional, soluţie adoptată la mai multe modele precum sora mai mare Xsara Picasso, Nissan Primera şi X-trail sau noul Renault Scenic. Spre deosebire de Xsara însă, C4 are montat un turometru cu afişaj electronic în locul bordului, mai comod şi mult mai vizibil, şi extrem de folositor în cazul motorizărilor diesel, fiindcă motorul este extrem de silenţios şi nu prea îţi dai seama cum atingi peste 80 km/oră într-a 3-a, iar motorul nu cârteşte deloc. [poza6s]Aflat la baza parbrizului, in partea centrala a vehiculului, ecranul transparent afiseaza informatiile legate de prestatia masinii pe drum si cele legate de siguranta, pe o lama care lasa sa patrunda lumina din afara. Cu cat luminozitatea exterioara creste, cu atat contrastul afisajului creste in intensitate, pentru a garanta astfel o vizibilitate excelenta. Tot la capitolul noutăţi, remarcăm premiera sistemului de asistare a direcţiei de mers, dotat cu senzori care detectează dacă maşina trece peste banda de pe mijlocul şoselei, indiferent dacă este continuă sau întreruptă, avertizarea fiind realizată ci vibraţii în scaun. Acesta este unic în gama sa, însă folosirea sa este mult mai practică vara, pe şoselele renovate, fiindcă pe timp de iarnă şi în Bucureşti, acest sistem poate fi doar un moft nefolositor. O altă noutate o găseşti la oglinda retrovizoare interioară. Datorita captorilor sai de lumina, oglinda retrovizoare interioara electrocroma a lui Citroen C4 se opacizeaza automat, pentru a evita riscurile “orbirii” soferului de catre farurile vehiculelor din spatele masinii. Pentru manevre, oglinda se lumineaza atunci cand se efectueaza operatia de marsarier. [poza4s]În privinţa calităţilor dinamice nu ai multe de reproşat unui C4. Motorul diesel 1.6 de 110 CP, la fel de puternic ca cel pe benzină, este suficient de elastic pentru a se preta la un condus sportiv sau unul de oraş, la drum lung sau la manevre fine. Este suficient să conduci câţiva kilometri şi pur şi simplu te ataşezi de maşină, iar motorul începe să îţi deşarte uşor din tainele sale. Astfel înveţi că pentru a beneficia de maximum de performanţă din partea maşinii, trebuie să anticipezi puţin manevrele pe care le faci, apăsând din timp pe acceleraţie cu o jumătate de secundă înainte de a te înscrie pe traiectorie. Poate părea ca o anumită lipsă a maşinii, însă este vorba totuşi de un diesel turbo, astfel că este explicabil faptul că până la intrarea în funcţiune a turbinii motorul este puţin mai leneş. Dacă socoteşti ca la un preţ CIP de 14.100 euro ai parte de o grămadă de opţionale - faruri adaptive, pilot automat, computer de bord, climatronic, senzori de parcare faţă şi spate, [poza5s] radio CD, plus 6 airbaguri, te poţi aştepta la ce-i mai bun din partea acestui model. Nu trebuie uitat faptul că Citroen s-a gândit şi la miros, maşina fiind dotată standard cu odorizant de ambianţă, care poate fi ales în funcţie de gusturi. Computerul de bord afiseaza toate informatiile care ofera asistenta pentru condus (automonie, distanta parcursa, nivel de carburant, viteza medie si cea in curs) si avertizeaza totodata soferul in cazul unei probleme tehnice. Avertizarile sunt afisate foarte vizibil pe panoul central si sunt dublate de o alarma sonora specifica. Concluzie? Există una singură, şi poate fi dublată greu de o chestiune de gust. În clasa compactă Citroen C4 se ridică detaşat în poziţie de lider, cel puţin în ceea ce priveşte propria mea părere, însă este greu de crezut că maşinile concurenţei pot face faţă atuurilor pe care francezii le propun în standard şi la un preţ extrem de competitiv.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (2)

scris de Anonim

este cel mai cool :-) :-) :-) :-) :coolgrin: :coolgrin: :coolgrin: :coolsmirk: :coolsmirk:

scris de Anonim

Daca nu ma insel, chiar sunt 7 airbaguri - si cele de genunchi pentru sofer. Sper sa nu ma insel...

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0754 :: 17.77MB