No SSO cookie

DRIVE - TEST- Noul BMW Seria 3

voteaza
(0/ 0)
DRIVE - TEST- Noul BMW Seria 3
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul BMW Seria 3 - Masina care iti schimba identitatea

 
 
[poza1s]Intotdeauna mi-a placut sa cred in acest slogan: " Exista masini si exista BMW". Pana de curand credeam in aceste cuvinte mai mult pentru admiratia pe care o purtam constructorului bavarez, admiratie alimentata de doua mici escapade cu un 325i din '94 al unui prieten, si cu un drive test de 15 min cu un alt 325Xi oferit de importatorul BMW in Romania, compania Automobile Bavaria in anul de gratie 2000. Zilele trecute am aflat la volanul unui 330i ca sloganul enuntat mai sus nu este este doar o vorba in vant. Si daca un BMW iti schimba din prima optica despre masini, atunci cred ca intelegeti ce inseamna aceasta masina: este factorul D, factorul deconstructiv si distructiv. De ce? Fiindca iti darama toate conceptiile despre automobile si iti construieste altele noi. La cu totul alte standarde, mult ridicate pentru pretentiile noastre de muritori de rand, soferi de masini ieftine. [poza2s]Avand 258 CP sub capota m-am gandit ca la volanul lui 330i o sa ma simt foarte aproape de senzatiile pe care le-am avut cu veva timp in urma cand am "pilotat" un Subaru Impreza WRX STI (265 CP), insa m-am inselat. BMW face altfel de masini - puternice - dar nu atat de brutale ca WRX-ul, si in plus mult mai stilate si mai elegante decat orice masina japoneza. Apoi, a conduce un BMW este o chestiune de atitudine, fiindca in acest caz, masina te tradeaza, de fapt iti tradeaza apartenenta sociala. Nu mai esti un "nimeni", fiindca de acum masina semneaza in locul tau, te transformi imediat in "domnul acela distins cu BMW negru"! Noua serie 3 de la BMW te incanta prin toti porii, amagindu-ti complet toate simturile. Te trezesti dupa cativa kilometri petrecut la volan ca te uti in stanga si in dreapta ta si [poza3s]singurele masini pe care le mai vezi sunt celelalte BMW-uri din trafic, eventual daca ai inima mai tare mai vezi cate un Mercedes. In rest, celelalte masini ti se pare niste umbre vagi, niste obstacole care sa te incurce in cursa ta nebuna catre destinatie. Noua Serie 3 iti ofera tot ce isi poate dori un sofer: mobilitate, dinamicitate, confort, tehnologie, siguranta, prestanta, putere, dar mai presus de toate iti da un sentiment unic, un CEVA pe care nu il regasesti decat la volanul unui BMW. Incercand sa descriu acest CEVA, pot spune ca la volanul acestei masini te simi distinct, clar si stapan pe tine. Nimic nu te poate deranja cu adevarat, iar senzorii tai de placere sunt activati la maxim. La acest lucru concura din plin zumzaitul diafan al motorului cu[poza4s] 6 cilindri in linie, muzica ta ce izvoraste prin cele 6 boxe ale radio CD-ului, aportul de forta al celor 258 CP si 300 Nm la 6.600 rot/min, cele 6,3 secunde in care accelerezi de la 0 la 100 km/ora, pielea scaunelor, trapa electrica, insertiile de lemn de pe bord, senzorii de parcare concomitent cu afisajul pe ecran cu cristale lichide care iti arata distanta pana la obstacole, si tot putem adauga... In momentul in care am urcat la volan, am observat doua lucruri. Primul a fost ca masina oferita de Automobile Bavaria pentru o intreaga zi este dotata cu transmisie automatica secventiala, al doilea a fost cheia de contact, in fapt un fel de card bazat pe un ID Sensor, pe bază de cod transmiter, care activeaza toate funcţiile de bord (scaun, oglinzi are condiţionat, presetari la radio, etc), in timp ce pornirea motorului se face fara cheie, prin intermediul unui buton special, insa numai dupa ce masina identifica ID sensorul. [poza5s]Am remarcat apoi scaunele electrice si automate, extrem de confortabile, cu un profil capabil sa se muleze perfect pe toate tipurile de trupuri gratie unui sistem bine gandit de reglaje, volanul cu o directie de exceptie (cum s-ar fi putut altfel?), precum si sistemul de navigatie iDrive, dotat cu DVD, si actionat printr-un joystick plasat pe pilonul transversal al masinii. Mai lunga cu 4,9 cm, mai larga cu 7,8 cm, mai înalta cu 0,6 cm decat predecesoarea sa, si având un ampatament mai mare cu 3,5 cm, noua serie 3 face un nou pas spre transformarea sa într-o limuzinå "entry level'. La capitolul manevrabilitate, BMW a propus pentru noul model Serie 3 ultima generaţie de sistem DSC (Dynamic Stability [poza6s]Control) care încorporează în sine toate beneficiile pe care şi le poate dori un şofer de la o maşină de serie. Frânele sunt adaptate pentru orice tip de vreme, fiind dotate cu senzor de umezeală sau de suprafeţe alunecoase pe asfalt, frâna de urgenţă (de mână) are un timp de raspuns considerabil mai mic faţă de versiunile anterioare. Maşina este echipată de asemenea cu Starting Assistant, un sistem care previne alunecarea maşii în spate atunci când se porneşe din panta fără frâna de mînă trasă. Avand acest arsenal la bord, calatoria ta la volanul unui Serie 3 este doar o chestie care tine de placere. Cuplul mare al motorului iti ofera suficienta putere pentru a te strecura printre masinile din trafic, iar pe drum liber poti continua pana colo unde nu mai exista nici o alta masina care sa-ti stea in cale. Nici o alta masina daca nu este limitata la o viteza de 250 km/ora, cum din pacate este noua Serie 3, pe motive de siguranta. [poza7s]Sunt absolut sigur ca daca voi avea vreodata 32.000 de euro, voi parca o astfel de masina in fata blocului in care locuiesc.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1017 :: 22.15MB