No SSO cookie

ZF: Dacia a înregistrat primul profit de la venirea Renault

voteaza
(0/ 0)
ZF: Dacia a înregistrat primul profit de la venirea Renault
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Potrivit cotidianului Ziarul Financiar - ZF, principalul producător auto român, Automobile Dacia, a reuşit în octombrie să treacă pe profit, chiar şi pentru o lună, pentru prima dată de la venirea grupului francez Renault ca acţionar majoritar în toamna anului 1999.

 
 
[poza1s]ZF îl citează pe vicepreşedintele companiei, Constantin Stroe, care spune că "este pentru prima dată în ultmii trei ani şi jumătate când nu înregistrăm pierderi". Potrivit lui Stroe, producătorul român îşi va depăşi anul acesta obiectivul de vânzări anunţat la începutul anului. "Pentru acest an, planul iniţial prevedea 67.000 de maşini vândute, dar realizările de până acum arată că vom ajunge la 70.000 de unităţi. În acelaşi timp exportul s-a dublat faţă de 2002. Deja am livrat la extern peste 10.000 de autoturisme, comparativ cu 5.000 de unităţi cât am livrat anul trecut", a mai spus Stroe. [poza2s]Informaţia privind profitul Dacia vine ca o surpriză, deoarece reprezentanţii companiei estimau că primele profituri vor fi realizate abia în a doua jumătate a anului viitor, adică o dată cu lansare pe piaţă a modelului Dacia de 5.000 de euro, cunoscut sub numele de cod X90. Renault a venit ca acţionar majoritar la Dacia în luna septembrie 1999 când a plătit 50 de milioane de dolari pentru 51% din acţiuni. Situaţia pe care a găsit-o la producătorul piteştean a fost însă mult mai grea decât anticipaseră francezii. În aceste condiţii, francezii au lucrat până la lansarea modelului de 5.000 de euro scopul anunţat de Renault la venirea sa la Dacia - la îmbunătăţirea modelului Nova, apărut la sfârşitul anului 1995. [poza3s]La sfârşitul anului 2000 a apărut pe piaţă Supernova, adică varianta îmbunătăţită a modelului Nova, pentru ca în primăvara acestui an, modelul să iasă din fabricaţie, fiind înlocuit de Solenza. Modelul Solenza a prins foarte bine pe piaţa românească, oficialii Dacia anunţând că singura limitare a fost dată de capacitatea de producţie. Altfel spus, producătorul nu putea vinde mai mult, ca urmare a capacităţii de producţie existente, mai ales că se pregătea în paralel introducerea utilajelor pentru modelul de 5.000 de euro. [poza4s]Potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Dacia a livrat, în primele zece luni ale acestui an, peste 48.000 de automobile. Anul trecut, potrivit aceloraşi statistici, Dacia a vândut peste 52.700 autovehicule. Pierderile Dacia au depăşit anul trecut 86 de milioane de euro, în creştere cu aproape 12% faţă de anul 2001. Cifra de afaceri a companiei a crescut însă cu 6,7%, depăşind 265 de milioane de euro, în condiţiile în care a fost pentru prima dată de la venirea Renault când numărul de automobile vândute nu au scăzut de la un an la altul.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1548 :: 17.77MB