Sistemul airbag este un element standard de ani buni pe modelele Volvo,
insa la inceput aceasta noua tehnologie a creat discutii referitoare la
viabiliatea noului sistem. Atunci acele ingrijorari au fost justificate
deorece, explica Lennart Johansson- directorul departamentului Volvo
Cars Interior Product Development-, sa faci un airbag sa functioneze nu
este o problema, dar momentul exact cand acesta trebuie sa functioneze
a constituit o problema.
Totul a inceput in 1950
Prima tehnologie airbag a aparut in anii 1950,
insa dezvoltarea ei s-a dovedit problematica. In 1955 a aparut un
concept tehnologic care se asemana cu airbag-ul din prezent, singura
diferenta fiind aceea ca soferul trebuia sa declanseze airbagul manual
prin apasarea unui buton. O alta problema a fost aceea a incarcaturii
pirotehnice care sa declanseze airbag-ul- astfel, daca incarcatura era
prea mare sistemul putand rani soferul. In 1984 fabricantii americani
au ajuns la concluzia ca, pentru a creste nivelul de siguranta, toate
masinile trebuie sa fie dotate cu sisteme de protectie a ocupantilor,
sisteme care nu trebuiau sa fie actionate de pasageri.
Airbag-ul si centura de siguranta
Airbag-ul a fost recunoscut drept cea mai buna solutie pentru protectia
pasagerilor. Multi analisti au observat faptul ca airbag-ul ar putea
inlocui centura de siguranta, sistem introdus de Volvo in 1959. Chiar
si asa, Volvo a mentionat ca cea mai buna solutie este o functionare
sincronizata intre centura de siguranta si airbag. Tot Lennart
Johansson declara "mai multe airbag-uri nu vor creste neaparat nivelul
de siguranta, iar cel mai bine trebuie sa privim o functionare
sincronizata cu airbag-uri si centurile de siguranta".
Sistemul airbag a devenit o dotare standard pe masinile Volvo 850 in anul 1991.
Primul sistem de protectie laterala
Nu cu mult timp dupa aceea, Volvo a dezvoltat o noua tehnologie prin
introducerea unui sistem airbag in scaunele fata. Acesta avea sa
protejeze ocupantii masinii in cazul unui impact lateral.
Urmatorul pas a fost introducerea in premiera a cortinei care are
menirea sa protejeze capetele ocupanilor. Prima masina care a fost
echipata cu acest sistem a fost berlina Volvo S80, in anul 1998. In
prezent aceasta tehnologie a evoluat pe noul model V70/ XC70, cortina
fiind marita cu 60 mm pentru a proteja si copiii care stau pe bancheta
spate.
Imbunatatirea Cortinei
Sistemul airbag a evoluat foarte mult din momentul cand a aparut, in
urma cu 20 de ani, iar Volvo a dorit constant sa produca cele mai
sigure masini de pe piata. Dupa 20 de ani sistemul airbag intalnit pe
masinile noi este perfectionat pentru a oferi un nivel al protectiei
foarte bun, indiferent de tipul impactului, iar Volvo doreste in
continuare sa ofere cele mai sigure masini din lume.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!