No SSO cookie

Volvo a lansat in premiera mondiala, la NAIAS 2002, primul model SUV, Volvo XC90

voteaza
(0/ 0)
Volvo a lansat in premiera mondiala, la NAIAS 2002, primul model SUV, Volvo XC90
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

 
 
Volvo a intrat in pe piata modelelor SUV, lansind in premiera mondiala, la Salonul Auto NAIAS 2002 din Chicago, primul model SUV. Este vorba despre modelul Volvo XC90, prezentat publicului din America marti seara, de presedintele Volvo Cars, Hans-Olov Olsson.

XC90 are la baza aceeasi platforma ca si modelele S80, V70 si S60, putind fi manevrata intr-o maniera similara. Desi este mai lunga doar cu 0,07 metri decit V70, scaunele pasagerilor si parbrizul au fost mutate inainte, pentru a permite montarea a trei scaune pe al doilea rind si a portbagajului. La XC90, fiecare persoana isi poate modifica pozitia scaunului, pentru a sta cit mai confortabil. Pe scaunul din mijloc din al doilea rind poate fi montat foarte usor un scaun de masina pentru copil si poate fi mutat in fata suficient de mult pentru ca persoana de la volan sa ajunga la el.

Designul exterior este cel specific modelelor Volvo, in ciuda proportiilor specifice modelelor SUV. Capota este sub forma de V, cum obisnuiesc proiectantii Volvo, cu margini largi, pronuntate, tipice. Farurile din spate plasate sus sint specifice marcii. Aspectul este insa diferit de cel al modelului Volvo Cross Country, despre care reprezentantii Volvo spun ca se adreseaza unui alt public, ce cauta o masina wagon.

Modelul XC90 are doua tipuri de motor, preluate de la masinile obisnuite: unul de 272 CP, 2,9 t si sase cilindri si altul de 163 CP, 2,5 t si cinci cilindri, cel de-al doilea fiind disponibil si in afara Statelor Unite al Americii. Transmisia este automata cu patru viteze, dar poate fi si manuala. Sistemul de conducere pe toate cele patru roti este adus din Haldex, Suedia. Puterea este transmisa rotilor din fata, dar, in mod automat, poate fi transmisa celor patru roti simultan sau doar celor din spate, in functie de conditiile de drum.

Fiind o masina Volvo, bineinteles ca siguranta pasagerilor si a masinii a fost o prioritate. Pentru a mari stabilitatea, centrul de greutate a fost mentinut cit mai jos posibil, iar masina a fost conceputa cit mai lata. "Datorita centrului de greutate situat mai sus, o masina SUV are un risc crescut de rasturnare, in comparatie cu o masina obisnuita. De aceea, centrul de gravitatie a fost mentinut cit mai jos posibil, spre deosebire de alte modele SUV. La XC90 centrul de greutate este cu doar 89 de milimetri mai sus decit la Volvo XC70", spun reprezentantii Volvo. Modelul este echipat cu un sistem de siguranta in caz de rostogolire, oferind protectie mai mare pasagerilor. "Este cel mai bun sistem de pina acum", spune directorul deproiectare al XC90, Hans Wikman.

Sistemul audio al acestui model a fost promovat in 1997, o data cu lansarea masinii Volvo C70 si a reprezantat o revolutionare a modelului de a gindi posibilitatile de divertisment in domeniul auto. Dolby Pro Logic II a fost imbunatatit, pentru a da tuturor pasagerilor din masina posibilitatea sa se distreze, fiind dotat cu CD Player si DVD.

Acest model este gindit pentru a fi compatibil cu alte masini, pentru a arata bine pe strada. Motorul indeplineste standardele de poluare impuse. Consumul nu a fost stabilit inca, dar proiectantii spun ca este o masina avantajoasa si din acest punct de vedere.

Segmentul SUV Premium este tinar. S-a nascut in 1997 prin aparitia modelului Mercedes ML. De atunci, acest segment a crescut prin aparitia modelelor BMW X5, Lexus RX300 si Acura MDX, care sunt si principalii competitori pentru Volvo XC90.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1656 :: 22.16MB