No SSO cookie

Vinzarile de autovehicule au scazut in Europa

voteaza
(0/ 0)
Vinzarile de autovehicule au scazut in Europa
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Piata auto europeana a suferit, anul trecut, o scadere de 2,9%, numarul total de autovehicule comercializate fiind de 14.390.163 de unitati, potrivit datelor prelucrate de Asociatia Producatorilor de Automobile din Europa (ACEA), citate de auto.com. Scaderea vinzarilor a avut drept cauza climatul macroeconomic slabit la nivel european, care a creat un sentiment de neincredere in rindurile populatiei.

 
 
[poza1s]Potrivit unui oficial al agentiei de consultanta JD Powers LMC, stagnarea economiei europene a fost concomitenta cu reducerea increderii cumparatorilor pina la cel mai scazut nivel din ultimii sase ani, ceea a creat o stare de pseudo-suprasaturatie la nivel de produs.
De altfel, intr-un raport al Comisiei Europene se pare ca aceeasi situatie ar putea cuprinde si climatul economic al acestui inceput de an, chiar daca in decembrie situatia economica europeana a cunoscut o revigorare, in domeniul auto vinzarile fiind mai bune cu 11,5% fata de luna anterioara.
[poza2d]Potrivit opiniei formate de majoritatea managerilor companiilor producatoare si a analistilor de piata, vinzarile de autovehicule vor avea acelasi trend descendent si in 2003, scaderea apreciata fiind cuprinsa intre doua si trei procente.
Pentru anumite companii, rezultatele negative ar putea avea valori mai scazute, de exemplu compania Renault se asteapta la o coborire de 6% fata de anul trecut.
[poza3s]Una din situatiile care a concurat in mod special la reducerea pietei auto este deficitul financiar al companiei Fiat SpA.Aceasta societate a inregistrat pierderi de 1,2 miliarde de euro in anul precedent, ceea ce a influentat negativ si evolutia vinzarilor. Pe acest fond, vinzarile totale din Italia au scazut cu 5,9%, in 2002.
Desi nu au inregistrat scaderi importante, totusi se pare ca marcile de lux au avut mai putina cautare in 2002.
[poza4d]Mercedes si BMW au suferit reduceri ale vinzarilor, cu toate ca, in viziunea specialistilor marcile din segmentul premium sint mai rezistente la schimbarile economice fata de marcile de volum.
Chiar daca piata s-a redus, principalii competitori si-au imbunatatit pozitia pe piata. Astfel, americanii de la Ford au ocupat 11,2% din piata europeana, ceea ce reprezinta o crestere procentuala de 0,7% fata de 2001.
In aceeasi curba ascendenta se inscrie si Renault, cu o cota de 18,3%, datorata in principal unei cereri crescute pentru modelul Megane.
[poza5s]Cel mai mare constructor european, Volkswagen, a inregistrat o crestere a pietei pina la 18,9%, dupa o revenire a vinzarilor in decembrie, creind premizele unui an mai fructuos in 2003. Cu toate acestea, vinzarile companiei germane s-au redus cu 1,9%, pina la 4,98 milioane de unitati.
Producatorii japonezi au continuat, in 2002, eroziunea pietei europene, reusind ca, pina la inceputul acestui an, sa ocupe o felie de 11,4% din piata europeana, fata de 10,4% in 2001. Marcile cele mai cautate sint in continuare Nissan, Toyota si Mazda.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2151 :: 18.66MB