No SSO cookie

Viitorul este 4x4!

voteaza
(0/ 0)
Viitorul este 4x4!
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Treizeci la suta din vanzarile totale de pe piata auto vor fi ocupate de masini cu tractiune integrala, pana in anul 2015.

 
 
Tractiunea integrala continua sa se infiltreze pe piata auto, unde o varietate larga de masini vin cu aceasta dotare, chiar daca nu se incadreaza ins egmentul crossover, SUV, sau cu destinatie off-road. Calitatile superioare ale masinilor dotate cu  tractiune integrala, performantele superioare, dar si versatilitatea pe care o dobandesc masinile dotate cu acest sistem, le fac sa devina incet-incet preferatele publicului consumator.


The Detroit Free Press a publicat un raport care arata ca sistemul AWD (All Wheel Drive) creste exponential in preferintele cumparatorilor, deoarece acestia cred ca imbunatateste performantele si adauga un plus de siguranta masinii.
Mai mult, statisticienii pietei auto au realizat un studiu care releva ca 30% din vanzarile totale ale pietei auto vor fi ocupate de vehicule AWD si asta se va intampla pana in anul 2015. Daca studiile se vor dovedi reale, acest procent va avea un impact de senzatie, deoarece tehnologia 4x4 este costisitoare si in acelasi timp actioneaza negativ asupra eficientei vehiculelor, in sensul ca acestea consuma mai mult carburant decat cele cu tractiune pe o singura punte.


Cele mai multe vehicule crossover de pe piata ofera tehnologia AWD iar producatorii de masini de lux au primit AWD cu bratele deschise. Sistemul a patruns adanc in productia de serie, astfel ca 50% din productia Cadillac are tractiune integrala, in timp ce Lincoln ofera AWD pe fiecare model vandut. Mult mai bine implementatul sistem Quattro reprezinta astazi 80% din totalul de vehicule Audi vandute.


Adaugarea tractiunii integrale pe vehiculele din segmentul de lux are de asemenea sens, deoarece clientii care platesc 30.000 Euro, sau mai mult, pentru un vehicul nou, sunt predispusi sa cheltuieasca 1000 sau 3000 Euro in plus.
Mai mult, pe vehicule comune, cum ar fi Ford Fusion, Chrysler 300, Fiat Panda, tractiunea integrala este un amanunt obisnuit. Iar argumentul suprem in favoarea sistemului AWD ar trebui sa fie producatorul nipon Subaru, ale carui vanzari au crescut intr-un mod fulminant in ultimii ani, si se stie ca fiecare masina produsa de ei are tractiunea integrala in standard.


Producatorii auto lucreaza la un sistem AWD care sa combine calitatile deja existente ale acestuia cu eficienta, reducand consumul de carburant. Viitoarele sisteme vor fi mai usoare si mai eficiente, iar Haldex are in lucru un sistem AWD care directioneaza electric cuplul motor catre puntea spate.


Cristian Szilvassy

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2215 :: 17.86MB