No SSO cookie

Victor Ponta, copilot pe Citroen C4 WRC HYbrid4

voteaza
(0/ 0)
Victor Ponta, copilot pe Citroen C4 WRC HYbrid4
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Victor Ponta a avut ocazia sa fie copilotul campionului mondial din WRC, Dani Sordo, la bordul unui Citroen C4 WRC HYbrid4.

 
 

Victor Ponta, Ministru pentru Relatia cu Parlamentul a fost copilotul lui Dani Sordo la primul test pe asfalt cu conceptul Citroën C4 WRC HYbrid4, prima masina de raliuri ecologica.

 

Conceptul Citroën C4 WRC HYbrid4 a fost prezentat in premiera la Salonul Auto de la Paris, iar primul test a avut loc inaintea Raliului Norvegiei, cand copilotul lui Sebastien Loeb a fost Jens Stoltenberg, Primul Ministru al Norvegiei. Dupa Raliul Portugaliei, etapa in care pilotii echipei Citroën au terminat pe locurile 1 si 3, a fost programat primul test pe asfalt cu conceptul Citroën C4 WRC HYbrid4, iar in dreapta lui Dani Sordo, pilotul de uzina Citroën, a urcat Victor Ponta, Ministru pentru Relatia cu Parlamentul si copilotul lui Edwin Keleti in Campionatul de Raliuri al Romaniei.

 

'Sa spun ca 4 mini-probe speciale in Citroën C4 WRC HYbrid4, in dreapta lui Dani Sordo, reprezinta o experienta unica e foarte banal, dar reflecta exact ceea ce am simtit. Pentru un copilot cu putina experienta, asa cum sunt eu, sunt foarte norocos pentru ca acest test il completeaza pe cel facut la Sibiu, in 2007, alaturi de Bugalski pe un Citroën C2 R2. M-am convins insa, inca o data, in Portugalia, ca in spatele unor masini extraordinare si a unor piloti de acelasi calibru sta un efort urias facut de constructor  de la mecanici, proiectanti pana la ofiterii de presa si responsabilii cu PR-ul. Un angrenaj perfect pus in slujba categoriei de sporturi cu motor pe care o iubesc cel mai mult! Apreciez foarte mult ca sunt unul din putinii beneficiari ai acestei oportunitati de a cunoaste ceva din angrenajul marcii Citroen" si ma consider definitiv infestat de microbul raliurilor, inclusiv prin "contributia" generoasa a celor de la Citroen Romania', a spus Victor Ponta.

 

 

C4 WRC HYbrid4

In timpul sesiunii de teste, Dani Sordo, pilotul echipei Citroën Total, a evaluat proprietatile dinamice ale conceptului C4 WRC HYbrid4. Prima parte a testului a avut loc in orasul portughez Barranco do Velho, pe drumuri deschise traficului public, ceea ce a scos in evidenta nivelul scazut de poluare fonica, dar si ca nivelul de emisii de CO2 este egal cu 0. Partea a doua a sesiunii de teste a fost pe un teritoriu familiar celor de la Citroën Racing: o proba speciala pe asfalt, similara cu cele din Campionatul Mondial de Raliuri. 'In modul electric poti trece prin localitati fara zgomot, ceea ce este cam neobisnuit pentru o masina de curse. Este un pas inainte urias pentru protectia mediului si, in acelasi timp, este mult mai confortabil pentru echipaj sa ruleze in aceste conditii. In ceea ce priveste comportamentul pe probele speciale, masina a reactionat putin diferit fata de un C4 WRC normal, pentru ca are o greutate mai mare pe spate, insa mi-a placut sa ma joc cu butonul de boost. Am avut un plus de 30% la cuplu, iar efectul este impresionant', a spus Dani Sordo, pilotul de uzina Citroën.

 

Citroën C4 WRC HYbrid4 a fost dezvoltat pornind de la modelul care a castigat anul trecut titlul mondial in WRC. Sistemul este constituit din 4 elemente principale: un motor-generator electric de 125 kW cuplat la puntea spate, un set de baterii lithium-ion cu 990 celule care ofera o tensiune de 400V, instalat deasupra rezervorului, doua sisteme de racire auxiliare pentru motorul generator si baterii cu un radiator specific implantat in partea din dreapta, sub podea si un modul electronic de gestiune a circuitelor de putere ale sistemului, ceea ce inseamna o greutate suplimentara de 150 kg.

 

Cele doua motoare sunt conectate la acelasi tren de rulare. Pilotul poate alege sa porneasca direct in modul electric, iar cutia de viteze se adapteaza imediat. In acest mod exista doar trei variante: inainte, inapoi si punctul mort. 'Obiectivul acestui proiect a fost ca pilotul sa se foloseasca de motorul electric pe drumurile publice, pe sectoarele de legatura. Acest concept, functional in proportie de 100%,  arata abilitatea celor de la Citroën Racing de a adapta tehnologia verde atat in motorsport cat si in productia de serie. Daca, in viitor, regulamentul va permite folosirea tehnologiei hibride in raliuri, vom putea reactiona imediat', a spus Didier Raso, inginerul responsabil cu partea electrica a conceptului.

 

'Este important ca un constructor auto se implica activ in protectia mediului inconjurator, deoarece problema poluarii a devenit o prioritate mondiala. Implicarea celor de la Citroen, care au conceput un prototip de curse cu tehnologie hibrida, transmite semnalul ca sporturile cu motor reprezinta mediul ideal pentru dezvoltarea tehnologiilor ecologice care pot fi folosite si pe vehiculele de serie pentru reducerea emisiilor de CO2', a mai spus Victor Ponta, la finalul testului cu Citroën C4 WRC HYbrid4.

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1969 :: 22.12MB