Posibilitatea a aparut dupa ce seful GM Europa a discutat cu prim-ministrul
Marii Britanii la salonul auto de la Londra. Guvernul britanic pune la bataie
circa 200 de milioane de dolari pentru dezvoltarea de masini cu propulsie
alternativa in urmatorii cinci ani.
Presedintele General Motors Europa, Carl-Peter Forster, a spus
ca GM ia foarte in serios in considerare posibilitatea de a construi masina Volt
la uzina din UK si ca va fi extrem de important daca Guvernul va arata
bunavointa fata de proiect.
Volt va fi
construit pentru inceput in America, unde ar trebui sa iasa pe piata in 2010.
Compania a spus ca va alege o uzina europeana unde va construi modelul pentru
a-l vinde sub marcile Chevrolet, Opel si Vauxhall (numele sub care masinile Opel
se vand pe piata britanica).
Masina are o autonomie de circa 65 - 80 de km daca utilizeaza doar bateriile
electrice incarcate cam patru ore, insa va dispune si de un motor diesel sau pe
benzina, care va reincarca bateriile si va asigura o autonomie de cateva sute de
kilometri.
Studii facute in industrie
arata ca majoritatea soferilor merg cu masina sub 80 de kilometri zilnic si Volt
e adresata lor. Factura de electricitate nu ar trebui sa depaseasca 300 de
dolari anual, in timp ce combustibilul ar trebui sa-i coste pe soferi 200 de
dolari pe an, au estimat cei de la GM.
Reprezentantii GM au spus ca masina va costa cam 40.000 de
dolari, sensibil mai mult decat automobilele fara propulsie electrica, insa,
spune producatorul, pretul va fi compensat de costurile mai mici de operare si
de taxele reduse. In plus, emisiile de CO2 ar trebui sa fie de circa 50g/km, de
doua ori mai mici decat la cele mai nepoluante hibride de azi.
Productia anuala va fi la inceput de 10.000
de unitati, insa poate ajunge la 70.000, daca va exista cerere. Chiar si asa,
Volt va reprezenta sub 1% din cat construieste GM intr-un an.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!