No SSO cookie

Veniturile bugetare ar putea scadea cu 300 milioane lei, in urma modificarii taxei auto

voteaza
(0/ 0)
Veniturile bugetare ar putea scadea cu 300 milioane lei, in urma modificarii taxei auto
Noutati-auto · · 2 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Veniturile bugetare ar putea scadea cu 300 milioane lei in acest an, in urma modificarii taxei de prima inmatriculare auto, potrivit proiectului de ordonanta de urgenta privind modificarea taxei.

 
 
In 2007, veniturile incasate la bugetul de stat din taxa de prima inmatriculare auto s-au ridicat la aproximativ 867,84 milioane de lei, respectiv 245,42 milioane de euro, potrivit datelor Ministerului Economiei si Finantelor (MEF). Valoarea reprezinta 0,22 la suta din Produsul Intern Brut (PIB), la un nivel al PIB de 390,8 miliarde lei.
Noua varianta a taxei de poluare auto prevede scaderea nivelului taxei in functie de vechimea autoturismului si gradul de poluare auto.
Astfel, pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculeaza pe baza unei formule care tine cont de emisiile de dioxid de carbon (CO2) si taxa specifica exprimata in euro/1 gram CO2, de norma de poluare, de taxa specifica exprimata in euro/1 cmc. Formula de calcul include si o cota de reducere a taxei.
De exemplu, pentru un autoturism Logan nou cu motor de 1.400 centimetri cubi (cmc), cu norma de poluare Euro 4, taxa va creste de la 160 euro la 196 euro, pentru un autoturism Ford Focus Euro 3, cu o vechime de 4-5 ani, cu motor de 1.600 cmc, taxa scade de la 1.140 euro la 208 euro, pentru un autoturism Wolkswagen Golf Euro 2, cu motor de 1.900 cmc si o vechime de 8-10 ani, taxa va scadea de la 3.806 euro, la 1.492 euro, pentru un autoturism Mercedes cu Euro 1, cu motor de 3.000 cmc si o vechime de 15 ani, taxa va scadea de la 7.727 la 3.360 euro, iar pentru un Jeep non-euro cu o capacitate de 2.500 cmc si o vechime mai mare de 15 ani, taxa scade de la 7.155 euro la 3.750.
Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.601 cmc, taxa va porni de la 448 euro (pentru un autoturism cu o vechime de o luna) si se va reduce in functie de vechime, iar pentru un autoturism Euro 4 cu capacitate de circa 2.500 cmc, noua taxa va porni de la 1.018 euro in jos. Pentru autoturismele Euro 4 cu o capacitate de circa 3.000 cmc noul nivel al taxei porneste de la 1.629 euro pentru o vechime de pana la o luna, iar pentru cele cu o capacitate mai mare de 3.000 cmc, cu o vechime de pana la o luna, va porni de la 6.111 euro.
Pentru un autoturism cu norma de poluare Euro 3 cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc noul nivel al taxei auto va porni de la 1.086 euro, pentru o vechime de pana la o luna.
In cazul autovehiculelor Euro 2, cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc, taxa va ajunge la maxim 2.371 euro pentru cele cu o vechime cuprinsa intre 5 si 6 ani, in timp ce pentru o capacitate cuprinsa intre 1.601 si 2.000 mc taxa poate ajunge pana la 3.762 euro pentru o vechime de 5-6 ani.
Pentru o capacitate cilindrica de 2.500 cmc, nivelul taxei va fi de 7.125 euro, pentru o vechime de 5-6 ani, iar pentru o capacitate de 3.000 cmc va ajunge la 11.970 euro pentru o vechime de 5-6 ani.
La masinile Euro 2 cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa porneste de la 13.680 euro pentru o vechime de 5-6 ani.
La autoturismele Euro 1, taxa ajunge la 5.016 euro pentru un autoturism cu o vechime de 5-6 ani si la 616 euro pentru 14-15 ani, pentru o capacitate cilindrica mai mica de 1.601 cmc, la maxim 7.980 euro pentru o vechime de 5-6 ani si 908 euro pentru vechime de 14-15 ani, pentru cele cu o capacitate de 2.000 cmc, In variantele cu motorizari de peste 3.000 cmc, taxa pleaca de la 27.360 euro pentru o vechime de 5-6 ani si ajunge la 3.360 euro pentru 14-15 ani.
La masinile non euro, taxa poate ajunge la 1.848 euro pentru o vechime mai mare de 15 ani si o capacitate mai mica de 1.601 cmc si depaseste 10.080 euro pentru cele cu o capacitate mai mare de 3.000 cmc si o vechime de 15 ani.
Norma de poluare Euro 4 a fost introdusa in Uniunea Europeana in ianuarie 2005, norma Euro 3 a fost introdusa in ianuarie 2000, norma Euro 2- in ianuarie 1996, iar Euro 1 in iulie 1992.
Veniturile din aceasta taxa vor fi virate Fondului pentru mediu si vor fi gestionate de Administratia Fondului pentru Mediu, in vederea finantarii programelor si proiectelor pentru protectia mediului. Taxa se calculeaza in lei de unitatile trezoreriei statului din cadrul autoritatilor fiscale teritoriale in a caror evidenta contribuabilii sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe. Valoarea in lei a taxei se va determina pe baza cursului de schimb valutar stabilit in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent si publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Taxa rezultata ca diferenta intre suma achitata de contribuabil in perioada 1 ianuarie 2007 - 30 iunie 2008 si cea valabila dupa luna iulie 2008 se va restitui pe baza procedurii stabilite in normele metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta.
Incepand de marti, 1 aprilie, a fost demarata o actiune de audiere publica. Contribuabilii interesati pot accesa pagina de internet www.taxapoluare.audieripublice.ro, unde isi pot spune parerea in legatura cu taxa auto.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (2)

scris de dragonu

de acord :-)

scris de Anonim

praf in ochi

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1344 :: 17.77MB