No SSO cookie

Venituri de 210 milioane euro, din taxa auto, in primele 10 luni

voteaza
(0/ 0)
Venituri de 210 milioane euro, din taxa auto, in primele 10 luni
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Veniturile incasate la bugetul de stat din taxa de prima inmatriculare auto, in perioada 1 ianuarie-12 noiembrie 2007, s-au cifrat la 745,52 milioane lei (210 milioane euro, la un nivel mediu de 3,536 lei pentru un euro).

 
 
Taxa de prima inmatriculare auto a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007, iar Ministerul Finantelor a estimat ca veniturile generate de aceasta taxa vor depasi 220 milioane euro in acest an.

In luna martie 2007, Comisia Europeana a transmis Romaniei o instiintare privind declansarea procedurii de infringement (incalcarea Tratatului Uniunii de catre Romania), pe motiv ca taxa incalca prevederile Uniunii Europene. CE solicita modificarea legislatiei, argumentand ca legea este discriminatorie in cazul autoturismelor vechi importate din alte state ale Uniunii Europene. Romania a avut la dispozitie doua luni pentru a modifica taxa, astfel incat sa fie conforma cu normele UE.

Guvernul a adoptat, in aprilie, modificarile modului de calcul a taxei de prima inmatriculare, potrivit carora cuantumul taxei va scadea pe masura ce varsta masinii creste. Una dintre masurile propuse a vizat si extinderea, de la sase ani la 15 ani, a limitei de varsta pentru care se face diferentierea intre masini.

Noua grila orientativa propusa de MEF pentru taxa auto prevede reducerea la jumatate a taxei pentru masinile non-euro vechi de 20 de ani, cu o capacitate de 1.600 cmc, in timp ce pentru un autoturism de 3001 cmc, vechi de 15-16 ani, taxa se reduce cu mai mult de trei ori. Pe de alta parte, taxa ramane neschimbata pentru autoturismele noi, Euro 4, cu capacitati cuprinse intre 1400 - 3000 cmc nou.

Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a transmis, in cursul lunii mai, varianta finala a grilei privind taxa auto comisarului european pentru fiscalitate si uniune vamala, Laszlo Kovacs.

MEF a primit ulterior din partea Comisiei Europene o scrisoare care cuprindea o serie de sugestii si observatii cu privire la taxa de prima inmatriculare auto. CE a solicitat MEF sa includa in calculul taxei observatia potrivit careia sunt considerate masini second-hand autoturismele mai vechi de o luna si nu de trei luni, conform variantei MEF.

Autoritatile romane au trimis la Bruxelles, la cererea Comisiei Europene, un studiu realizat de APIA referitor la piata auto interna, precum si alte doua studii elaborate de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, respectiv de Autoritatea Nationala de Asigurare-Reasigurare.

Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a declarat recent ca autoritatile de la Bucuresti asteapta ca, in cateva saptamani, Comisia Europeana sa prezinte un raspuns legat de taxa de prima inmatriculare. Taxa de prima inmatriculare se calculeaza in functie de vechimea masinii, nivelul emisiilor poluante si capacitatea cilindrica a masinii.

Noua grila a taxei auto va intra in vigoare cel mai probabil dupa 1 ianuarie 2008, intrucat, conform Codului Fiscal orice modificare adusa, intra in vigoare dupa sase luni.

Pana in prezent, Comisia Europeana a mai folosit procedura de infringement referitoare la taxa auto impotriva Poloniei, Greciei, Olandei, Finlandei, Ungariei, Ciprului si Danemarcei. Ungaria a fost condamnata de CEJ si obligata la restituirea sumelor platite ca taxe auto neconforme cu acquis-ul comunitar.

Conform Ministerului Finantelor, Ungaria inregistreaza, in prezent, cea mai ridicata valoare a taxei de prima inmatriculare a autoturismelor, acesta incadrandu-se intre 940 si 18.100 euro, in functie de vechimea masinii.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2040 :: 22.1MB