No SSO cookie

Vanzarile Renault au crescut cu 21% in primul semestru din 2010

voteaza
(0/ 0)
Vanzarile Renault au crescut cu 21% in primul semestru din 2010
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Grupul Renault a publicat rezultatele financiare aferente primului semestru din 2010.

 
 

Vanzarile la nivel mondial ale Grupului Renault au crescut cu 21,6% in primul semestru 2010, ajungand la 1.347.169 vehicule vandute. Cota de piata e de 3,9%, in crestere cu 0,2 puncte. Regiunea Europa (inclusiv Franta): vanzarile Grupului pentru cresc cu 21,6% pe o piata in crestere cu 1,5%, cota de piata atinge 10,8% in crestere cu 1,8 puncte.

 

Marca Renault obtine a doua pozitie in Europa, in principal datorita succesului familiei Megane si modelului Clio. Vanzarile marcii Dacia cresc in Europa Occidentala cu 27% (116.096 unitati), atingand o cota de piata de 1,6% (+ 0,3 puncte). Avand in vedere ca in majoritatea tarilor au incetat programele de reinnoire a parcului auto, mixul de modele vandute se largeste. Volumul vanzarilor Renault pe segmentul economic/inferior a scazut cu 4,9% in comparatie cu 2009, dar volumul pentru segmentul mediu inferior a crescut cu 15,8%.

 

In Europa, Grupul Renault inregistreaza o cota de piata de 10,8% cu un volum de vanzari in crestere cu 21,6%. Renault are o cota de piata de 9,2%, in crestere cu 1,4 puncte ajungand la 765 683 vehicule vandute. Dacia ramane pe o tendinta ascendenta cu un total de 131 598 vehicule vandute, in crestere cu 29,2%. In Franta: cota de piata a Grupului progreseaza cu 3,3 puncte (o cota de piata de 28,5%) cu un volum de vanzari in crestere cu 20,0% (407 125 unitati). Marca Renault isi consolideaza pozitia de lider cu 342 838 vehicule vandute, in evolutie cu 9,5%. Dacia creste cu 148%, avand 64 287 vehicule vandute si obtinand o cota de piata de 4,5%, in crestere cu 2,6 puncte. Dacia a vandut in prima jumatate a anului 2010 tot atatea vehicule cat pe intreg anul 2009. Dacia devine astfel a 6-a marca in Franta, ba chiar a 4-a din punct de vedere al vanzarilor catre clienti particulari (excluzand clientii de flote, firmele de inchiriat masini si vehiculele de showroom).

Vanzarile Grupului au crescut si pe o parte din pietele principale ale Grupului. Astfel, in Italia +53,6%, in Spania +42,6%, in Regatul Unit +107,3%, in Belgia/Luxemburg + 33,2%, in Olanda +54,4%. in Germania scaderea este la acelasi nivel cu cea a pietei (-31,9%), fapt care se datoreaza in principal incheierii programului de tip Rabla.

 

Regiunile in afara Europei: vanzarile si cotele de piata cresc in toate regiunile Grupului.

 

In Coreea de Sud, cota de piata pentru a Renault Samsung Motors se mareste cu 3,6 puncte, pana la 13,5% (11,4% ). Volumele Renault Samsung Motors cresc cu 58,8%, astfel incat Coreea de Sud se mentine in primele 3 pozitii in topul pietelor Grupului pe primul semestru. Modelele SM3 si SM5 sunt pe locul 2 in segmentul lor. In Brazilia, piata auto creste cu 7,5%, dar cea a Grupului cu 26,6%. Cota de piata e mai mare cu 0,7 puncte si atinge nivelul de 4,3%. In Rusia, cota de piata a Grupului castiga 0,6 puncte (5,4% cota de piata). Marca Renault e a 4-a de pe piata cu modelul Logan - cel mai bine vandut model strain.  

In Romania, pe o piata in puternica scadere (-26,4%), Grupul isi consolideaza pozitia de lider castigand 4,8 puncte, ajungand la o cota de piata de 41,9%. Dacia este prima marca pe piata din Romania, Logan detine locul 1 pe segmentul sau, Sandero locul 4, iar Duster locul 3. Marca Renault este a 3-a marca de pe piata, cu modelele Symbol si Fluence in top 5.

 

Perspective comerciale pentru a doua jumatate a anului 2010


In semestrul al doilea ne asteptam la evolutii divergente intre Europa si restul lumii. in Europa, piata ar trebui sa-si continue tendinta descendenta, care a inceput din luna aprilie, odata cu incheierea programelor de tip Rabla si consolidarea planurilor de austeritate in mai multe tari. in tarile din afara Europei, piata auto ar trebui sa creasca in continuare datorita unui context economic mai favorabil. Grupul estimeaza o piata mondiala 2010 in crestere cu aproximativ 8% fata de 2009, in ciuda unei piete europene in scadere cu 7% pana la 9% fata de anul trecut.

 

Obiectivul nostru pentru anul 2010 continua sa fie cresterea cotelor de piata, pentru toate marcile, in toate regiunile Grupului. In Europa, ne vom consolida cotele de piata recastigate pentru marca Renault pentru a ne confirma locul 3 pe piata VP si locul 1 pe piata VU. in afara Europei vom continua ofensiva pentru a ne intari prezenta in tarile emergente care reprezinta axele de progres pentru viitor” a declarat Jerome Stoll, Director General Adjunct Comercial si Vehicule Utilitare.

Robert Gherghe

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2108 :: 18.69MB