No SSO cookie

Tramontana - o noua marca de supermasini din Peninsula Iberica

voteaza
(0/ 0)
Tramontana - o noua marca de supermasini din Peninsula Iberica
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Este foarte adevărat că la un salon auto cum este cel de la Geneva te aştepţi să vezi cele mai excluisiviste modele, cu cele mai speciale, mai inovative sau mai futuristice forme. Atunci când te gândeşti la concepte, te aştepţi să vezi modele la care nu ştii care e faţa, care e spatele, sau chiar care este volanul. Când vezi însă un model cum este Tramontana, îţi pierzi pur şi simplul uzul raţiuni, te opreşti cu gura cascată şi nici măcar nu reuşeşti să zici: "Ce e asta?"

 
 
[poza1s] Pe scurt, pot să vă zic că DA, Tramontana este cel mai nou producător auto european, cu o istorie care a început odată cu această ediţie a Salonului Auto de la Geneva, prin lansarea prototipului despre care tocmai v-am vorbit – un concept extrem de luxos, destinat în special celor care îşi pot permite să colectioneze maşini. Este foarte adevărat însă că, pentru a fi un astfel de colecţionar trebuie mai înainte să dispui de o sumă fabuloasă de bani, fiindcă Tramontana costă nu mai puţin de jumătate de milion de euro... Şi nu numai atât... Cred că trebuie să fi nu numai un om bogat, trebuie să ai şi ceva "pile" pe la fabrică, deoarece constructorul şi-a propus să realizeze, începând de la sfârşitul acestui an, numai un număr de 12 unităţi anual! Proiectul are ca dată de început anul 1996, cand Joseph Rubau, un cunoscut designer auto cu studii la Londra, concluziona în urma unei discuţii cu un colecţionar de maşini britanic că "maşinile nu mai sunt fabricate în prezent aşa cum au fost odată". De la această idee s-a plecat, iar după aproape 10 ani iată că putem admira o maşină fabricată integral manual. Tramontana şi-a început epopeea la Costa Brava, în Spania, ca o mixtură între o veche filosofie auto şi tehnologia aviatică. Ce înseamnă asta? Este vorba despre o maşină care nu seamănă în nici un fel cu celelalte de până acum. Pare un amestec între o maşină de curse, un avion fără aripi, un vehicul din "Războiul Stelelor" sau o maşină pe care se cunoaşte din plin patina timpului. [poza2d] Designul îţi aduce aminte imediat de maşinile de curse din anii '30, însă în fracţiunea de secundă imediat următoare crezi doar că este vorba despre un experiment ciudat al unui designer cu apucături speciale. Văzând roţile te gândeşti imediat că este vorba de un monopost stilizat de Formula 1, adaptat pentru stradă, însă mirosul de piele, lemn şi aur, ingredientele specifice ale acestui model te fac să te simţi într-o poveste fantastică, locuită de prinţi şi prinţese. Fiecare dintre lururile enumerate mai sus sunt adevărate. Faptul că Tramontana seamăna cu un avion, devine evident când observi că cele două locuri pentru pasageri sunt dispuse unul în spatele celuilalt, senzaţia fiind amplificată şi de fantele de aer laterale destul de largi. Pe de altă parte, capacităţile dinamice ale maşinii – viteza peste 300 de km/oră şi o acceleraţie până la sută în mai puţin de 4 secunde vorbesc de la sine în cazul acestei maşini dotate cu un motor în 12 cilindri, capabil să producă mai mult de 500 CP şi un cuplu de 825 Nm... Trebuie precizat că şasiul este realizat integral din aluminiu folosit la construcţia de avioane, dezvoltat pe o structură monococă asemănătoare modelelor de Formula 1, cu structura ce combină porţiuni nedeformabile la impact cu areale de absorbţie a impactului, pentru a furniza un nivel de securitate comparabil cu cel al maşinilor de curse. Mai adăugăm că fiecare dintre cele 12 maşini care vor fi produse va fi unică în sine, deoarece procesul de producţie manual va include cu sine o gamă extrem de largă de cerinţe ale fericiţilor cumpărători, de la tipurile de piele sau lemn folosite, la diferitele ornamente aurite sau realizate complet din aur care vor înnobila modelul. În rest, nu rămâne decât să ne delectăm în voie cu imaginile, fiindcă e puţin probabil că vom avea vreodată ocazia să vedem vreuna pe stradă. Leonard Ancuţa, Masini.Ro, corespondenţă de la Geneva, 10 martie 2005

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1615 :: 17.77MB