No SSO cookie

Tipuri de cutii automate si lucruri inedite despre acestea

voteaza
(0/ 0)
Tipuri de cutii automate si lucruri inedite despre acestea
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Oricat de inversunati ar fi iubitorii masinilor cu transmisie manuala, cutiile automate castiga teren. In ultimii ani, cei de la Dacia au dezvoltat un sistem de schimbare a vitezelor care nu mai implica interventia omului, iar cei care se orienteaza spre cutii care sa le permita sa stea tot timpul cu ambele maini pe volan sunt din ce in ce mai multi.

 
 

Cu toate astea, cutia automata ramane o uriasa necunoscuta si ridica foarte multe semne de intrebari. Putini stiu ca pe piata exista mai multe cutii automate, ca o parte dintre ele sunt mult mai rapide si mai performante decat omul, atunci cand vine vorba despre schimbarea vitezelor si ca exista scoli auto destinate exclusiv celor care doresc sa conduca o masina dotata cu un astfel de element.

Lucruri inedite despre cutia automata

- Aceasta cutie care permite parcurgerea unor distante rutiere mari, cu stres mult mai mic, a fost inventata de un roman. Gogu Constantinescu este responsabil pentru inventie, acesta brevetand in 1923 primul automobil cu schimbator automat de viteze. Pentru ca performantele cutiei nu au fost uriase, aceasta nu s-a produs in serie.

- Prima cutie automata produsa in serie a aparut datorita celor de la General Motors si s-a numit Hydramatic. Aceasta a echipat extrem de multe masini, mai ales in Statele Unite ale Americii. Costul unei echipari Hydramatic era destul de mic.

- Exista foarte multe variante de cutii automate. Unele sunt foarte performante si sunt folosite constant in dotarile automobilelor, in timp ce la altele s-a renuntat.

- Exista scoli de soferi care le permit elevilor sa invete direct pe cutia automata. Cei care doresc sa invete sa conduca direct pe cutia automata o pot face fara probleme. Aceleasi chestionare auto categoria b, acelasi examen si aceleasi emotii. Singura diferenta este ca un permis obtinut pe cutie automata nu poate fi folosit si pentru masinile cu cutie manuala.

Exista in chestionarele auto reguli speciale pentru cei care doresc sa conduca o cutie automata?

Nu! Regulile rutiere sunt identice, iar informatiile drpciv pe care trebuie sa si le insuseasca elevii unei scoli care ofera cursuri pe cutie automata sunt aceleasi ca si in cazul celor care invata pe cutie manuala.

Care sunt avantajele cutiei automate?

Avantajele sunt evidente. Conform celor de la www.i-drpciv.ro, statisticile arata ca soferii care conduc masini automate sunt mult mai relaxati si prezinta mult mai putine riscuri de a genera evenimente rutiere. Pe langa siguranta, un automobil automat ofera si confort, mai ales in localitatile cu mult trafic, unde nu mai este nevoie de schimbarea vitezelor la fiecare 2 minute, ori de cate ori apare un semafor.

Cate tipuri de cutii automate exista?

Exista o multime de variante de astfel de cutii, unele mai populare decat altele. Dintre acestea insa, evidentiem doar o parte:

1. Cutia cu convertizor de cuplu. Este cea mai intalnita si este adaptata pentru majoritatea platformelor auto. Bmw, Audi, Jaguar si Mercedes folosesc cu succes aceasta cutie care in ultima versiune are 9 trepte. O astfel de cutie este confortabila, schimba vitezele fluent, fara socuri si reuseste sa genereze un consum redus de combustibil. Pentru eficienta maxima este bine sa se opteze pentru variante noi ale cutiei, care pot sa schimbe cursiv. Cele mai vechi au o sensibila pauza intre o viteza si alta.
2. Cutia cu dublu ambreiaj. Multi ar spune ca este cea mai performanta varianta a cutiei de viteze automate. Ceea ce este cert insa, este ca functionarea sa este foarte simpla. Aceasta cutie se bazeaza pe doua ambreiaje, fiecare dintre acestea fiind responsabil cu anumite viteze. Treptele sunt alternante, in asa fel incat in momentul in care un ambreiaj este cuplat, celalalt este pregatit pentru a cupla urmatoarea treapta. Printre constructorii de automobile care opteaza pentru cutia cu dublu ambreiaj se numara Volkswagen, Audi, Porche sau Renault. Exista anumite diferente intre cutii, de la producator la producator. Astfel, Audi se mandreste cu cutiile S-Tronic, Ford dispune de variantele PowerShift, iar Renault mizeaza pe EDC.
3. Cutia robotizata. Intalnita pe Dacia si pe Opel, cutia robotizata are marele avantaj de a fi ieftina. La baza ei sta tot cutia de viteze manuala, motiv pentru care foarte multi oameni refuza sa o numeasca automata. Treptele sunt schimbate cu un sistem electro-hidraulic, in mod automat, ceea ce face ca pedala de ambreiaj sa lipseasca. Cutiile robotizate sunt extrem de eficiente in ceea ce priveste consumul, insa pot fi inconfortabile in momentul schimbarilor, generand un soc destul de evident in habitaclu.
4. Cutia CVT. Cutiile cu variatie continua sunt intalnite, mai ales, la producatorii din Asia. Toyota, Subaru sau Nissan obisnuiesc sa monteze acest tip de cutie de viteza pe masinile produse. Aceasta varianta permite modificarea continua a demultiplicarii transmisiei, ceea ce pastreaza o turatie constanta a motorului. Marele dezavantaj al cutiei CVT este consumul nu tocmai mic si zgomotul motorului care poate sa fie destul de deranjant la turatii ridicate.
5. Cutiile secventiale. Nu se mai intalnesc decat foarte rar, pe masinile sport vechi. Desi destul de eficiente, acestea nu pot sari o treapta, ceea ce face functionarea sa fie destul de brutala. Sunt cutii sportive si rapide, insa nu se poate spune ca sunt confortabile.

Vor deveni masinile cu cutie automata mai populare decat cele cu cutie manuala?

Este greu de spus, in conditiile in care varianta manuala este inca preferata de romani. In alte tari, mai ales peste Ocean, cutia automata este cea mai intalnita pe strazi. Cu siguranta, avantajele oferite o astfel de dotare vor fi din ce in ce mai bine conturate, iar cei care conduc in zone cu trafic intens (ex: traficul pe DN1) vor realiza ca merita din plin. Raspunsul este Da! Este foarte probabil ca viitorul sa fie al cutiilor automate, mai ales ca masinile electrice nu mai au nevoie de schimbarea vitezelor in mod manual. Ramane de vazut cat de repede se va intampla asta.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2296 :: 19.96MB