No SSO cookie

Textul privind grila de inmatriculare va fi publicat luni, 28 mai

voteaza
(0/ 0)
Textul privind grila de inmatriculare va fi publicat luni, 28 mai
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Textul privind grila taxei de inmatriculare va fi dat, luni, 28 mai, publicitatii si inaintat Parlamentului, a declarat, miercuri, ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, la o conferinta privind eficienta energetica.

 
 
MEF a facut scenarii pe marginea grilei taxei de inmatriculare, pe care le-a discutat cu reprezentantii consumatorilor, producatorilor si importatorilor, iar rezultatele vor fi prezentate luni, a precizat Vosganian.

Acesta a subliniat ca Comisia Europeana s-a angajat ca, dupa prezentarea modificarilor respective, sa dea solutia finala. Ministrul Economiei a mai subliniat ca in Guvern nu s-a aprobat o astfel de grila ci numai principii in baza carora se vor face calculele, "Sa nu aveti impresia ca, daca de azi pe maine, nu se prezinta solutii exhaustive, asta se datoreaza unor ambiguitati. Este vorba insa de unele proceduri care necesita politete fata de partenerii nostri si nu de faptul ca ignoram opinia publica. Am convenit cu reprezentantii Comisiei Europene sa facem publice aceste cifre numai dupa ce prezentam modificarile in Parlament referitoare la Codul Fiscal", a precizat ministrul Economiei.

O delegatie a Ministerului Economiei si Finantelor (MEF) a prezentat, marti, la Bruxelles, expertilor forului comunitar, propunerile oficiale ale MEF cu privire la taxa speciala auto.

"Din discutii, a reiesit oportunitatea ca modificarile respective sa fie adoptate de catre Parlamentul Romaniei pana la sfarsitul actualei sesiuni parlamentare", se precizeaza intr-un comunicat al MEF.

Potrivit comunicatului, in cadrul discutiilor, reprezentantii Comisiei Europene au apreciat drept constructiva pozitia autoritatilor romane. "Un raspuns oficial al Comisiei Europene va fi transmis, in scurt timp, dupa ce MEF va prezenta modificarile pe care Guvernul Romaniei doreste sa le aduca in acest sens legislatiei cu privire la taxa speciala auto", se subliniaza in comunicat.

Potrivit MEF, intalnirea de marti dintre cele doua parti se afla in termenul limita stabilit de Comisia Europeana prin notificarea transmisa in data de 23 martie 2007. Potrivit notificarii, autoritatile de la Bucuresti aveau termen doua luni pentru modificarea taxei auto astfel incat aceasta sa corespunda cerintelor comunitare.

Noua grila orientativa propusa de Ministerul Economiei si Finantelor pentru taxa auto prevede reducerea la jumatate a taxei pentru masinile non-euro vechi de 20 de ani, cu o capacitate de 1.600 cmc, in timp ce pentru un autoturism de 3001 cmc, vechi de 15-16 ani, taxa se reduce cu mai mult de trei ori. Pe de alta parte, taxa ramane neschimbata pentru autoturismele noi, Euro 4, cu capacitati cuprinse intre 1400 - 3000 cmc nou.

Guvernul a adoptat, in aprilie, modificarile modului de calcul a taxei de prima inmatriculare, potrivit carora cuantumul taxei va scadea pe masura ce varsta masinii creste. Una dintre masurile propuse se refera si la extinderea de la sase ani la 15 ani a limitei de varsta pentru care se face diferentierea intre masini.

Guvernul a stabilit si modalitatea prin care cei care decid sa revanda masina intr-un alt stat membru vor primi inapoi o parte din taxa platita. "Atunci cand o masina este importata si are o vechime de cinci ani si se socoteste ca durata ei de viata e de 15 ani, atunci taxa speciala va avea in vedere o perspectiva de poluare de 10 ani. Daca dupa cinci ani proprietarul autovehiculului decide sa-l vanda intr-o alta tara membra UE, atunci acestuia i se va restitui partea din taxa aferenta perioadei in care masina nu se mai afla pe teritoriul Romaniei", a precizat, la vremea respectiva, ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian.

Cat priveste procedura de contestare a taxei in eventualitatea in care un proprietar nu este multumit de nivelul acesteia, el se poate adresa Registrului Auto Roman /RAR/, care va fi implicat ca autoritate tehnica autorizata.

Reprezentantii Comisiei Europene au transmis Romaniei, in martie, instiintarea privind declansarea procedurii de infringement (incalcarea Tratatului Uniunii de catre Romania), dupa ce, la inceputul acestui an, guvernul a fost informat in legatura cu faptul ca taxa incalca prevederile UE.

Conform art 226-228 din Tratatul UE, atunci cand Comisia Europeana considera ca un stat membru a incalcat dreptul comunitar, ii trimite acestuia o scrisoare formala de notificare, cerandu-i sa furnizeze observatii in termen de doua luni. Daca tara respectiva nu inceteaza incalcarea dreptului comunitar, iar informatiile transmise nu sunt satisfacatoare pentru Comisie, aceasta emite un aviz motivat, ale carui prevederi trebuie indeplinite de statul membru in termen de doua luni. In caz contrar, Comisia Europeana aduce cazul in fata Curtii Europene de Justitie, a carei decizie este obligatorie. Daca statul membru nu respecta decizia CEJ, Comisia poate, dupa trimiterea unei noi notificari formale si a unui nou aviz motivat, sa aduca respectiva chestiune in fata CEJ pentru a doua oara, cerand impunerea unei sanctiuni financiare (amenzi), conform articolului 228 din Tratatul CE.

Pana in prezent, Comisia Europeana a mai folosit procedura de infringement referitoare la taxa auto impotriva Poloniei, Greciei, Olandei, Finlandei, Ungariei, Ciprului si Danemarcei. Ungaria a fost condamnata de CEJ si obligata la restituirea sumelor platite ca taxe auto neconforme cu acquis-ul comunitar.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2355 :: 22MB