Taxa rutiera platita pentru tarile din Uniunea Europeana va beneficia, in curand, de un sistem electronic de plata. Comisia Europena a stabilit cerintele si specificatiile tehnice necesare sistemului european de taxare rutiera electronica (SETRE).
SETRE va fi disponibil pe tot teritoriul UE si va fi lansat in cel putin 3 ani. Sistemul va permite utilizatorilor de drumuri sa incheie un singur contract cu un singur furnizor de servicii si sa foloseasca doar un echipament electronic de bord. SETRE va functiona ca un sistem unitar aplicabil pentru autostrazi, poduri, tuneluri din intregul spatiul al comunitatii europene.
Sistemul se bazeaza pe un echipament de bord care transmite caracteristicile vehiculului operatorilor de drumuri, spre a se putea stabili cuantumul taxei in functie de greutatea si de dimensiunile masinii.
Comisia Europeana intentioneaza sa implementeze un nou sistem de taxare rutiera, unul comun, pentru a fluidiza traficul international si pentru a pune la punct un sistem de plata mult mai eficient.
In termen de trei ani, serviciul va fi pus la dispozitia tuturor vehiculelor de peste 3,5 tone sau cu capacitate de peste noua pasageri, inclusiv soferul. SETRE va fi disponibil pentru toate celelalte vehicule in termen de cinci ani.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!