No SSO cookie

Taxa mai mare pentru autovehiculele vechi!

voteaza
(0/ 0)
Taxa mai mare pentru autovehiculele vechi!
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

APIA si strigatul disperarii

 
 
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) considera ca initiativa de suspendare a taxei trebuie sustinuta si prin cresterea semnificativa a taxei de poluare pentru autovehiculele vechi.

APIA mai cere si instituirea mecanismelor de control fiscal privind evaziunea fiscala realizata in special de catre persoanele fizice care se ocupa cu vanzarea de autovehicule si pentru care nu achita nici impozite pe profit si nici TVA.

De asemenea, APIA propune realizarea de catre RAR a unui control tehnic sever la admiterea in circulatie, precum si cresterea numarului de controale in trafic pentru depistarea autovehiculelor cu stare tehnica necorespunzatoare.

Totodata, reprezentantii APIA sustin obligativitatea realizarii de inspectii tehnice periodice mai frecvent, anual sau bianual, in functie de vechime, precum si majorarea RCA-ului pentru autovehiculele mai vechi de 10 ani.

Ceea ce nu ia in considerare APIA este insa faptul ca ani de-a randul importatorii si dealerii oficiali au fost ba scutiti de taxe, ba scutiti de accize, ba feriti de plata TVA ului. Ceea ce omite organismul cu pricina, si este o omisiune voita, este ca o piata libera inseamna si o concurenta libera si dreptul neingradit de a alege benevol si fara restrictii si discriminari ceea ce iti doresti si ce iti permite buzunarul. Dorintele si masurile cerute de APIA nu sunt nimic altceva decat strigatul disperat al unui organism invatat sa castige bani multi cu efort minim. Liberalizarea pietei inseamna si importul de masini second-hand si acest lucru nu poate fi ingradit intr-o tara democratica, decat incalcand drepturile constitutionale ale cetatenilor si mai mult, aplicand legi in contradictie cu normele, reglementarile si legislatia europeana.

Orice guvern ar da curs cererilor astfel formulate de APIA nu ar face decat sa aduca asupra sa un val de dispret si nepopulism din partea populatiei. Si orice guvern pertinent si cu bun simt ar lua in calcul valoarea totala a sumelor incasate din inmatricularile de masini second-hand (taxe, costuri acte,activitate RAR) versus valoarea totala a banilor intrati la bugetul se stat de la importatori si dealeri. Cu siguranta balanta nu se inclina in favoarea masinilor noi, care oricum au castigat teren in Romania numai datorita restrictiilor la importurile de masini second-hand.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2549 :: 22.19MB