No SSO cookie

Taxa mai mare pentru autovehiculele vechi!

voteaza
(0/ 0)
Taxa mai mare pentru autovehiculele vechi!
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

APIA si strigatul disperarii

 
 
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) considera ca initiativa de suspendare a taxei trebuie sustinuta si prin cresterea semnificativa a taxei de poluare pentru autovehiculele vechi.

APIA mai cere si instituirea mecanismelor de control fiscal privind evaziunea fiscala realizata in special de catre persoanele fizice care se ocupa cu vanzarea de autovehicule si pentru care nu achita nici impozite pe profit si nici TVA.

De asemenea, APIA propune realizarea de catre RAR a unui control tehnic sever la admiterea in circulatie, precum si cresterea numarului de controale in trafic pentru depistarea autovehiculelor cu stare tehnica necorespunzatoare.

Totodata, reprezentantii APIA sustin obligativitatea realizarii de inspectii tehnice periodice mai frecvent, anual sau bianual, in functie de vechime, precum si majorarea RCA-ului pentru autovehiculele mai vechi de 10 ani.

Ceea ce nu ia in considerare APIA este insa faptul ca ani de-a randul importatorii si dealerii oficiali au fost ba scutiti de taxe, ba scutiti de accize, ba feriti de plata TVA ului. Ceea ce omite organismul cu pricina, si este o omisiune voita, este ca o piata libera inseamna si o concurenta libera si dreptul neingradit de a alege benevol si fara restrictii si discriminari ceea ce iti doresti si ce iti permite buzunarul. Dorintele si masurile cerute de APIA nu sunt nimic altceva decat strigatul disperat al unui organism invatat sa castige bani multi cu efort minim. Liberalizarea pietei inseamna si importul de masini second-hand si acest lucru nu poate fi ingradit intr-o tara democratica, decat incalcand drepturile constitutionale ale cetatenilor si mai mult, aplicand legi in contradictie cu normele, reglementarile si legislatia europeana.

Orice guvern ar da curs cererilor astfel formulate de APIA nu ar face decat sa aduca asupra sa un val de dispret si nepopulism din partea populatiei. Si orice guvern pertinent si cu bun simt ar lua in calcul valoarea totala a sumelor incasate din inmatricularile de masini second-hand (taxe, costuri acte,activitate RAR) versus valoarea totala a banilor intrati la bugetul se stat de la importatori si dealeri. Cu siguranta balanta nu se inclina in favoarea masinilor noi, care oricum au castigat teren in Romania numai datorita restrictiilor la importurile de masini second-hand.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5462 :: 17.86MB