No SSO cookie

Taxa auto, fentata bulgareste

voteaza
(0/ 0)
Taxa auto, fentata bulgareste
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Intreprinzatorii romani isi deschid "multinationale" specializate in inmatricularea masinilor second-hand in Bulgaria.

 
 
Intreprinzatorii romani isi deschid "multinationale" specializate in inmatricularea masinilor second-hand in Bulgaria. Zilnic, mii de romani contribuie la bugetul  Bulgariei, inmatriculandu-si masinile in tara vecina, ajutati de firme specializate sau de samsari.

Daniel Urucu este fericit ca, in ciuda triplarii taxei romanesti, a reusit sa-si cumpere o masina platind taxe in Bulgaria.
In urma cererilor in masa a soferilor romani de a-si inmatricula masinile in Bulgaria, in tara vecina s-a creat o adevarata industrie: traducatorii, notarii, cei care se ocupa cu micile servicii (transportul autoturismului la politie, la asigurari, la inspectia periodica), cei care au garaje pentru depozitarea autoturismelor care urmeaza sa intre in sistem si angajatii bulgari ai firmelor facute de romani si contabilii castiga acum copios de pe urma triplarii taxei auto romanesti.

"Beneficiarii" taxei de poluare

Niculae Vornicu voia, acum un an, sa puna pe picioare o afacere interesanta. Povesteste ca ideea lui era sa aduca masini mai vechi (dar ieftine) pe care sa le vanda studentilor sau persoanelor cu venituri mai mici.

Fiindca a aparut taxa de poluare, afaceristul a schimbat tactica: si-a facut "multinationala" ca sa inmatriculeze masini.  "Chiar nu-mi place sa fac genul asta de business, dar taxa mi-a dat peste cap toate planurile", povesteste Vornicu.

Fentarea taxei de poluare este mijlocul prin care societatea lui Vornicu incaseaza bani, ca profit in urma unei activitati economice. Schema e simpla: masina second-hand, cumparata din Occident, este dusa la Ruse si inmatriculata pe societatea bulgara a lui Vornicu.

Apoi, autoturismul este inchiriat de societatea bulgara uneia dintre firmele din Romania care apartine tot omului de afaceri.

Iar ultimul pas este ca SRL-ul romanesc sa faca un act de comodat cu beneficiarul. Cercul se inchide, astfel, iar proprietarul masinii scapa de plata taxei de poluare si poate circula linistit prin Romania chiar daca are numere de Ruse.

Serviciul costa in jur de 1.000 de euro, iar profitul net al firmei – asa cum spune chiar Niculae Vornicu – este de 300 de euro.  "inainte aveam 2-3 solicitari intr-o luna. Acum avem cate 10-20, pe zi", spune Niculae Vornicu.

Mina de aur pentru bulgari

Vornicu sustine ca hotararea luata de Guvernul de la Bucuresti a creat o adevarata industrie in Bulgaria. "E un lant intreg de oameni care traiesc din manevra asta.

Sunt traducatorii, notarii, cei care se ocupa cu micile servicii (transportul autoturismului la politie, la asigurari, la inspectia periodica) sau cei care au garaje pentru depozitarea autoturismelor care urmeaza sa intre in sistem.

Mai sunt angajatii bulgari ai firmelor facute de romani si contabilii. astia din urma ne jupoaie. Unui roman care si-a facut firma ii cer 250 de euro pe luna, unui bulgar – 150 de euro. Asa ca mai toti romanii merg in parteneriat cu un bulgar", povesteste Vornicu.

Acesta stie si cum functioneaza industria romanilor axati pe inmatriculari in Bulgaria: cei din Constanta, Dolj, Prahova si Bucuresti si-au infiintat firme, iar cei din Giurgiu, Teleorman si Calarasi lucreaza singuri, ca intermediari. Riscul este unul singur – cel care a apelat la schema se poate trezi cu masina radiata.

Metoda se aplica in cazul in care beneficiarul nu isi plateste darile anuale. Asta, deoarece, cel care apeleaza la sistem trebuie sa plateasca, pe langa cei aproximativ 1.000 de euro pentru inmatriculare, impozitul, asigurarea si ITP-ul.

Acestea sunt dari care se platesc anual la Ruse, de catre reprezentantii societatii care a comodat autoturismul.

Ungaria, comisioane mai mici

Pentru inmatricularea de masini second-hand in Ungaria, romanii se fac frati cu ungurii.

"Platesc cetatenilor unguri 130-150 de euro pentru a inmatricula masini pe numele lor. Este ca in Bulgaria, insa impozitul anual pe masina este mult mai mare. Aproximativ 300-350 de euro", spune Alexandru Magies, care are o firma de inmatriculari in Timisoara.

"Noi nu incurajam inmatricularile in Ungaria, pentru ca pierdem bani". Taxa de poluare in Ungaria ajunge la 1.000 – 1.200 de euro la automobilele second-hand, in functie de vechime, fiind mult mai mica decat cea din Romania.

Inainte aveam 2-3 solicitari intr-o luna. Acum avem cate 10-20 pe zi. E un lant intreg de oameni care traiesc din manevra asta. Sunt traducatorii, notarii, cei care se ocupa cu micile servicii sau cei care au garaje pentru masinile
care urmeaza sa intre in sistem


Noroc cu bulgarii!


Daniel Urucu (36 de ani), din Giurgiu, si-a cumparat o masina cu numere bulgaresti. Un WV Golf IV din 2000, cu  5.000 euro. Masina a fost cumparata "la gata" din Giurgiu.

"Noroc cu bulgarii. Actele si procura la notariat le-am facut in Ruse, astfel ca am dreptul la randul meu sa vand masina", spune Daniel. Cumparatorul descrie si filiera bulgareasca.

"Am fost condus la acelasi proprietar care a vandut masina in Giurgiu, care mi-a facut actele, insa pe acte nu a specificat suma, ci a scris doar ca a primit de la mine suma pe care am convenit-o si nu mai am pretentie la alti bani.

Platesc impozit, asigurare si verificare, anual in Bulgaria, iar toata aceasta cheltuiala nu se ridica la nici 100 de euro, cu drum cu tot", explica Daniel Urucu.

Giurgiuveanul arata si un artificiu legislativ: "Mai nou, se face, pe langa procura, si actul de vanzare/cumparare, pentru a se evita anumite neintelegeri. in cateva zile voi merge la Ruse pentru semnarea acestui contract. Am vorbit cu bulgarul si totul este ok".

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2376 :: 17.8MB