No SSO cookie

Sistemele "Inteligente" de siguranta pot duce la accidente

voteaza
(0/ 0)
Sistemele
Noutati-auto · · 5 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Conform unui studiu efectuat de Massachusetts Institute of Technology, in mod paradoxal, sistemele active de securitate pot duce la accidente stupide.

 
 

Sistemele active de siguranta sunt dn ce in ce mai des intalnite la masinile obisnuite din oferta actuala. Functii precum avertizarea depasirii benzii ce circulatie, sau avertizarile venite din unghiul mort, spre exemplu, sunt menite sa ajute soferul sa evite situatii periculoase si in cazuri extreme, sa preia controlul vehiculului, aplicand frana de serviciu.

Totusi, un recent studiu efectuat de Massachusetts Institute of Technology (MIT) avertizeaza ca aceste sisteme pot, in anumite cazuri, sa aiba de fapt un rol contrar celui pentru care au fost create.
Astfel, conform studiului, masinile moderne sunt supraincarcate de sisteme care necesita atentia soferului, ducand la distragerea acestuia, in locul prevenirii unor accidente.

"Daca o luminita de aproximativ 7 centimetri, care te avertizeaza ca esti prea aproape de vehiculul din fata ta, incepe sa apara intermitent pe panoul tau de bord, poti fi tentat sa arunci o privire acolo", a declarat Bryan Reimer, om de stiinta si cercetator la MIT AgeLab.

Acesta este ingrijorat si delipsa destandardizare a acestor sisteme de avertizare, care poate duce la o si mai mare crestere a starii de confuzie: "Fiecare producator ofera un sistem diferit de al celuilalt si nimeni nu primeste niciun fel de cursuri sau pregatiri anterioare urcarii la volan."


Mai mult, nu toate sistemele sunt intuitive sau cu utilizare facila. Recent, MyFord si MyLincoln Touch Infotainment System, oferite de Ford Motor Company tuturor veiculelor noi, au primit cele mai proaste recenzii din partea Consumer Reports, obligand compania sa redeseneze intregul sftware.


Si in timp ce majoritatea clientilor bifeaza aproape toate casutele din dreptul optionalelor cu care-si echipeaza masinile, oficialii apartinand  U.S. Department of Transportation au o parere diferita.

"Doar pentru ca ai posibilitatea sa faci ceva diferit intr-o masina, cum ar fi sa tastezi pe o tastatura ceva, asta inseamna ca trebuie sa o faci in timp ce esti in miscare?" se intreaba retoric David Strickland, administrator NHTSA.

Si de aici pana la analogia cu interzicerea folosirii telefonului mobil in timpul condusului, nu mai este decat un pas.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (5)

scris de sims

tot mai rudimentar e mai bine :)

scris de ovyy

Reiterez cele spune de "utilizator_173992", sistemele electronice daca se defecteaza, stai si te uiti la masina, poti ramane cu ea in drum si sa nu ai ce sa ii faci....cam asa este s-a introdus prea multa electronica si din pacate nu este pe subansamble (componente) ca sa le poti inlocui foarte usor.

scris de utilizator_173992

Dupa cameluss,cei de la M.I.T. SUNT O ADUNATURA DENEOFITI IN DOMENIU.... Sin punctul meu de vedere,"electronizarea" excesiva este nedorita din 2 puncte de vedere: -sistemele electronice ,cand se defecteaza,se defecteaza "instant" si ,cand "ti-e lumea mai draga" ai patit-o; -cat la % din populatia teritoriukui asta isi poate permite sa dea sute sau mii de euro pe tot felul de teste(care pot fi facute sau NU de persoaneleavizate)si pe subansamblele care compun aceste sisteme ???

scris de ovyy

Sistemele active de securitate sunt menite sa ajute soferul sa evite situatii periculoase, dar conducatorul auto trebuie sa reactioneze prompt, acele sisteme fiind inainte de toate avertizoare.

scris de cameluss

Sistemele active de siguranta sunt dn ce in ce mai des intalnite ,, ajuta soferul foarte mult si ii confera siguranta la volan

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1606 :: 17.78MB