No SSO cookie

Sistem electronic de protectie a autoturismelor cu microcipuri

voteaza
(0/ 0)
Sistem electronic de protectie a autoturismelor cu microcipuri
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Firma australiana Data Dot Technology intentioneaza sa introduca in Romania, incepand cu al doilea trimestru al acestui an, un sistem electronic de protectie a autoturismelor care va permite identificarea masinilor si a subansamblelor prin aplicarea unor microcipuri.

 
 
Subsidiara romaneasca a firmei australiene a incheiat recent cu Inspectoratul General al Politiei (IGPR) un protocol in urma caruia politistii urmeaza sa fie echipati cu dispozitive de citire a microcipurilor, pentru identificarea in trafic a autovehiculelor. Sistemul are ca scop reducerea criminalitatii, in special cu referire la furturile de masini. Data Dot Technology urmeaza sa colaboreze si cu alte institutii precum Politia de Frontiera, Registrul Auto Roman, au afirmat reprezentantii firmei, intr-o conferinta de presa. "Vom discuta cu reprezentantii dealerilor auto pentru implementa acest sistem. Pana acum nu am incheiat nici un parteneriat, dar suntem in proces de nogociere cu cativa dealeri. In paralel vom incerca sa convingem societatile de asigurare sa acorde reduceri pentru asigurarea CASCO a masinilor prevazute cu acest sistem de protectie", a declarat directorul executiv al companiei, Petre Kiss. Costul operatiunii este de circa 200 de euro pentru o masina. Tehnologia Data Dot ADN se bazeaza pe cipuri circulare de dimensiuni microscopice, cu diametrul de 0,5 milimetri sau 1 milimetru, inscriptionate laser cu multiple linii de cod, precum seria caroseriei (formata din 17 caractere) si tara unde este inmatriculata masina. Microdiscurile sunt fie aplicate manual cu ajutorul unui adeziv fie pulverizate in mai multe locuri - pe caroserie, motor, sasiu, etc. Procedura dureaza aproximativ un minut, timp in care sunt aplicate circa 7.000 de microcipuri care pot fi detectate cu ajutorul unei lampi cu lumina ultravioleta, codurile de pe ele putand fi citite cu ajutorul unui microscop portabil sau al unui sistem digital. Potrivit reprezentantilor Data Dot Technology, in cazul furtului masinii, sistemul faciliteaza identificarea, chiar daca se incearca indepartarea microcipurilor, deoarece este suficient sa ramana un singur disc pentru ca masina sa poata fi identificata. Potrivit reprezentantilor firmei, circa 3.000 de agenti de politie din Romania vor fi echipati cu dispozitive de citire a microcipurilor iar la nivelul brigazilor judetene vor functiona dispozitive mai sofisticate de identificare. Datele de identificare ale masinilor inregistrate in sistem vor fi inscrise intr-o baza de date care va putea fi accesata de agentii de pe teren. Reprezentantii Inspectoratului General al Politiei Romane au declarat ca anul trecut au fost furate in Romania 3.060 de masini (dintre care 1.975 au fost recuperate), nivel inferior varfului infractional din anul 2000, cand au fost furate 3.541 de masini. Compania australiana aplica acest sistem atat in cazul autovehiculelor cat si pentru alte produse precum computere si produse industriale. In industria auto, societatea colaboreaza cu producatori si dealeri din Australia, Noua Zeelanda, Marea Britanie, Taiwan, Africa de Sud, Statele Unite, precum si cu firme similare din cateva tari din Europa. Romania este prima tara din Europa Centrala si de Est unde va fi aplicat acest sistem.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1937 :: 17.85MB