No SSO cookie

Scion trece la tractiune spate cu FR-S Concept

voteaza
(0/ 0)
Scion trece la tractiune spate cu FR-S Concept
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Pentru cine a tinut indeaproape legatura cu stirile din lumea auto, nu mai este de mult un secret colaborarea dintre Toyota si Subaru, planul comun fiind dezvoltarea unui model sport cu tractiune spate.

 
 
 

Tot pe lista “secretelor” pe care le stia de fapt toata lumea se afla si ca modelul va avea sub capota un motor boxer cu patru cilindri. Singura intrebare mai era marca pe care o va purta masina atunci cand va fi lansata pe piata din Statele Unite.

 

Urma modelul sa fie o Toyota sau va fi preferata emblema diviziei Scion, ce tinteste mai ales clientii tineri? Surse neoficiale declarau in toamna anului trecut, prin culisele Salonului auto de la Paris, ca masina, cu numele de cod FT-86, va fi vanduta totusi drept un Scion in America de Nord.

 

Ei bine, la Salonul de la New York, a debutat in sfarsit Scion FR-S Concept, iar noi avem si confirmarea oficiala a zvonurilor.

 

Conceptul FR-S, prescurtare de la Front-engine, Rear-wheel drive, Sport, este un preview la versiunea de serie ce va intra in gama oficiala Scion undeva in cursul anului viitor. Totodata, modelul este un succesor spiritual al lui Toyota Corolla AE86, de care majoritatea pasionatilor isi aduc cu placere aminte pentru “aranjamentul” motor-fata/tractiune-spate, greutatea extrem de redusa si sasiul foarte bine echilibrat.

 

Modelul de serie va fi propulsat de un motor boxer de provenienta Subaru insa, contrar zvonurilor, acesta va fi un 2 litri aspirat si nu unul supraalimentat. De asemenea, motorul va dispune de sistemul de injectie D4-S de la Toyota, ce utilizeaza atat injectie directa, cat si injectie multi-punct pentru a oferi o putere si un moment-motor crescute, in conditiile pastrarii unui consum foarte redus de combustibil.

 

Fanii supraaalimentarii nu trebuie insa sa dispere, deoarece va urma destul de curand si o versiune cu turbina, ce va dispune, ca si versiunea cu motor aspirat, fie de o transmisie manuala cu sase rapoarte, fie de una automata, precum si de un diferential cu alunecare limitata, pentru o distributie optima a puterii.

 

In ceea ce priveste aspectul exterior, FR-S Concept va pierde pe drumul catre versiunea de productie o parte dintre elementele de “show” si, din pacate, o parte din agresivitatea modelului pe care il puteti admira in fotografiile alaturate.

 

Astfel, profilul exterior a gasit o puternica sursa de inspiratie in Toyota 2000GT, cu o parte frontala accentuata, un “dom” de admisie generos si faruri angulare cu tehnologie LED. Conceptul este asezat pe niste masive roti Five Axis (20 inch pentru toate rotile), pentru ele trebuind ca aripile din spate sa fie la randul lor supradimensionate.

 

Pentru cei ce si-au pregatit deja carnetele de cecuri si si-au sunat prietenii din Statele Unite, mai spunem ca Scion FR-S va costa in versiunea de serie, pret de baza, circa 25.000 de dolari. Un chilipir...

 

Cristian Iovitu

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2431 :: 22.12MB