No SSO cookie

Sansa de a muri intr-un accident pe un drum national in Romania este de 40 de ori mai mare decat media in UE

voteaza
(0/ 0)
Sansa de a muri intr-un accident pe un drum national in Romania este de 40 de ori mai mare decat media in UE
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Sansa de a muri intr-un accident pe un drum national in Romania este de 40 de ori mai mare decat media din Uniunea Europeana, in special din cauza starii infrastructurii nationale, care este prost intretinuta, se arata intr-un raport al Societatii Academice Romane (SAR).

 
 
In opinia SAR, de vina sunt nu doar stilul de condus al romanilor, ci in primul rand geometria defectuoasa a sectoarelor de drum, intarzierea cronica lucrarilor de intretinere si coliziunea cu traficul local din satele si orasele lipsite de centuri ocolitoare.

In lipsa unei retele bine proiectata si intretinuta de drumuri judetene si comunale, traficul local in Romania este excesiv concentrat pe drumurile nationale. SAR sustine ca autostrazile nu reprezinta solutia la toate problemele.

Cu doar o fractiune din aceste costuri trebuie refacuta urgent reteaua de drumuri judetene si locale, care poate prelua mare parte din traficul existent. SAR sustine ca, in cazul in care reteaua de drumuri ar fi reabilitata la timp costurile de intretinerea s-ar putea reduce cu 40 la suta.

Totodata, costurile de constructie pe kilometru de autostrada sunt duble in Romania fata de Polonia si Ungaria, cele mai dificile portiuni putand ajunge la 30 milioane de euro pe kilometru. Anumite cheltuieli de intretinere si operare sunt de asemenea duble fata de UE sau SUA. Toate acestea trebuie atent planificate si tinute sub control prin contracte transparente si competitive, supervizare independenta a lucrarilor si o prioritizare clara a sectiunilor de autostrada care se fac, se arata in raportul SAR.

Strategiile de autostrazi si drumuri expres anuntate in ultima vreme pentru perioada 2007-2013 sunt fanteziste, in opinia SAR. Ele presupun o capacitate de absorbtie prin investitii de 2-3 miliarde euro pe an in acest sector. In practica aceasta capacitate nu a depasit niciodata 500 milioane euro pe an si este in scadere.

SAR atrage atentia si asupra faptului ca strict tehnic, CFR si CNADNR sunt in faliment pe actualele fluxuri financiare.

In loc sa functioneze independent, ca agentii de furnizare a serviciilor din reteaua de transport, ele sunt aproape anual afectate de schimbarile politice din Ministerul Transporturilor, care se reverbereaza si in propria structura de conducere. In general, exista o traditie paguboasa de implicare a ministerului in toate detaliile si in micro-management, in loc de a se asigura doar coordonarea strategica. Alocarile bugetare imprevizibile si opace si lipsa unui sistem stabil de taxe de utilizare pe drumuri si cai ferate duce la sub-finantare, cheltuire ineficienta si inechitati sociale.

SAR sustine si ca Ministerul Transporturilor va finaliza un Master Plan de Transport in luna mai din 2008, desi au fost realizate doua astfel de master planuri, din fonduri europene.

Totodata, exista o hemoragie de personal tehnic de inalta calificare in sectorul infrastructura publica, iar pierderea acestor oameni cu experienta nu poate fi compensata prin angajarea de absolventi de facultate. Problema de cadre este mai putin vizibila din afara si, probabil, subestimata de publicul larg. Dar ea este suficient de serioasa pentru a fi socotita cauza intarzierii de doi-trei ani in multe proiecte mari de investitii si reabilitare, deopotriva in sectorul drumuri si cel de cai ferate. In departamentul de management de proiecte recent creat la CFR - un fel de unitate de elita - s-au putut ocupa doar 25 la suta din pozitiile prevazute.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1836 :: 22.16MB