No SSO cookie

Saab 9-5 primeste 3 noi motorizari

voteaza
(0/ 0)
Saab 9-5 primeste 3 noi motorizari
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

La numai doua luni dupa lansare, aparitia noului Saab 9-5 este semnificativ imbunatatita prin introducerea de trei noi motoare, dubland astfel gama motorizarilor disponibila in oferta.

 
 

Incepand cu generatia Saab 9-5 destinata comercializarii in 2011, motorul 2.0 litri dublu-turbo diesel cu 190 CP face posibila prima combinatie cu mult apreciatul Saab XWD, sistemul de tractiune integrala. Folosind doua turbine in trepte, acest nou motor combina performanta puternica cu un apetit extrem de redus si se alatura deja prezentului motor de 160CP/118kW, turbo diesel.

 

Oferta pe benzina este extinsa prin adaugarea foarte eficientului motor 1.6 litri turbo cu 180 de cai putere, reintarind astfel strategia Saab de “rightsizing” (corecta dimensionare) si aducand astfel un pret de pornire mai mic al gamei. Se adauga gamei inca un nou motor de 220 CP, 2.0 l BioPower – capabil a rula cu benzina si/sau E85 (85% bioetanol, 15% benzina) in orice raport de mixare. Oferta se mai completeaza cu adaugare optiunii Pilot Automat Adaptiv (Adaptive Cruise Control), a extinderii paletei de culori pentru exterior de la sapte la 11 iar pentru piata americana se mai adauga un indicator de prezenta in “unghiul-mort” si pornire motor de la telecomanda.

Mai multa putere cu 2.0 TTiD

Acest diesel dublu-turbo mai puternic, genereaza un cuplu substantial de 400 Nm la doar 1750 rpm pe langa o putere maxima de 190 cai putere. Acceleratia in treapta a 5-a 80-120km/h este de 8.4 secunde iar de la zero la 100km/h este sub noua secunde. Consumul in ciclu combinat de doar 6.0l/100km este la fel de impresionant ca si emisiile de CO2 de doar 159g/km ale acestui motor. Sistemul turbo secvential utilizeaza doua turbine de dimensiuni diferite.La turatii reduse turbina mica creste presiunea independent de sarcina motorului. La turatii intermediare si sarcina crescuta, ambele turbine furnizeaza cresterea presiunii in timp ce la turatii si sarcini ale motorului crescute doar turbine mare ramane activata. Aceasta combinatie furnizeaza conducatorului auto “ce este mai bun din ambele lumi”: cuplu semnificativ instantaneu la turatii joase cat si putere mare la turatii ridicate .

Motorul 2.0TTiD este disponibil in specificatiile Linear, Vector si Aero si poate beneficia de Saab XWD, combinand astfel pentru prima data puterea diesel cu acest sistem de tractiune mult apreciat. Toate versiunile sunt dotate standard in spate cu sistemul sofisticat de suspensie in H, facilitand o calatorie cu un comfort crescut concomitent cu reducerea vibratiilor si imbunatatind tinuta de drum.

“Rightsizing” cu 1.6 Turbo

Acest micut, foarte eficient motor de 180 CP rezumeaza strategia de dimensionare corecta a motoarelor Saab. Furnizand 112 CP pe litru, este printre cele mai puternice motoare produse in serie, in aceasta gama de cilindree.

Aceasta putere, sustinuta de un cuplu de 230 Nm pe o plaja de la 2200 rpm la 5500 rpm (la care adauga o funtie „overboost”) permite accelerarea de la zero la 100km/h in 9,5 secunde. Consumul in ciclu combinat si emisiile de CO2 sunt de 7.8l/100km respectiv 179g/km. Disponibil in specificatiile Linear si Vector, cu tractiune fata, acest motor stabileste un pret de intrare mai mic in gama Saab 9-5.

Alternativa BioPower

Noul Saab 9-5 isi prezinta si cea mai sofisticata expresie a tehnologiei BioPower flex-fuel. Motorul de 2.0 litri, capabil a rula cu combustibil alternativ E85 (85% bioetanol, 15% benzina) si/sau benzina, in orice raport de mixare, este un prieten al mediului inconjurator. in ambele configuratii, poate livra 220 CP/162kW cu un cuplu de 350Nm de la doar 2500 rpm. Este disponibil cu tractiune fata si cu tractiune 4x4 Saab XWD, in toate specificatiile .


Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1714 :: 17.79MB