No SSO cookie

Saab 9-5 primeste 3 noi motorizari

voteaza
(0/ 0)
Saab 9-5 primeste 3 noi motorizari
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

La numai doua luni dupa lansare, aparitia noului Saab 9-5 este semnificativ imbunatatita prin introducerea de trei noi motoare, dubland astfel gama motorizarilor disponibila in oferta.

 
 

Incepand cu generatia Saab 9-5 destinata comercializarii in 2011, motorul 2.0 litri dublu-turbo diesel cu 190 CP face posibila prima combinatie cu mult apreciatul Saab XWD, sistemul de tractiune integrala. Folosind doua turbine in trepte, acest nou motor combina performanta puternica cu un apetit extrem de redus si se alatura deja prezentului motor de 160CP/118kW, turbo diesel.

 

Oferta pe benzina este extinsa prin adaugarea foarte eficientului motor 1.6 litri turbo cu 180 de cai putere, reintarind astfel strategia Saab de “rightsizing” (corecta dimensionare) si aducand astfel un pret de pornire mai mic al gamei. Se adauga gamei inca un nou motor de 220 CP, 2.0 l BioPower – capabil a rula cu benzina si/sau E85 (85% bioetanol, 15% benzina) in orice raport de mixare. Oferta se mai completeaza cu adaugare optiunii Pilot Automat Adaptiv (Adaptive Cruise Control), a extinderii paletei de culori pentru exterior de la sapte la 11 iar pentru piata americana se mai adauga un indicator de prezenta in “unghiul-mort” si pornire motor de la telecomanda.

Mai multa putere cu 2.0 TTiD

Acest diesel dublu-turbo mai puternic, genereaza un cuplu substantial de 400 Nm la doar 1750 rpm pe langa o putere maxima de 190 cai putere. Acceleratia in treapta a 5-a 80-120km/h este de 8.4 secunde iar de la zero la 100km/h este sub noua secunde. Consumul in ciclu combinat de doar 6.0l/100km este la fel de impresionant ca si emisiile de CO2 de doar 159g/km ale acestui motor. Sistemul turbo secvential utilizeaza doua turbine de dimensiuni diferite.La turatii reduse turbina mica creste presiunea independent de sarcina motorului. La turatii intermediare si sarcina crescuta, ambele turbine furnizeaza cresterea presiunii in timp ce la turatii si sarcini ale motorului crescute doar turbine mare ramane activata. Aceasta combinatie furnizeaza conducatorului auto “ce este mai bun din ambele lumi”: cuplu semnificativ instantaneu la turatii joase cat si putere mare la turatii ridicate .

Motorul 2.0TTiD este disponibil in specificatiile Linear, Vector si Aero si poate beneficia de Saab XWD, combinand astfel pentru prima data puterea diesel cu acest sistem de tractiune mult apreciat. Toate versiunile sunt dotate standard in spate cu sistemul sofisticat de suspensie in H, facilitand o calatorie cu un comfort crescut concomitent cu reducerea vibratiilor si imbunatatind tinuta de drum.

“Rightsizing” cu 1.6 Turbo

Acest micut, foarte eficient motor de 180 CP rezumeaza strategia de dimensionare corecta a motoarelor Saab. Furnizand 112 CP pe litru, este printre cele mai puternice motoare produse in serie, in aceasta gama de cilindree.

Aceasta putere, sustinuta de un cuplu de 230 Nm pe o plaja de la 2200 rpm la 5500 rpm (la care adauga o funtie „overboost”) permite accelerarea de la zero la 100km/h in 9,5 secunde. Consumul in ciclu combinat si emisiile de CO2 sunt de 7.8l/100km respectiv 179g/km. Disponibil in specificatiile Linear si Vector, cu tractiune fata, acest motor stabileste un pret de intrare mai mic in gama Saab 9-5.

Alternativa BioPower

Noul Saab 9-5 isi prezinta si cea mai sofisticata expresie a tehnologiei BioPower flex-fuel. Motorul de 2.0 litri, capabil a rula cu combustibil alternativ E85 (85% bioetanol, 15% benzina) si/sau benzina, in orice raport de mixare, este un prieten al mediului inconjurator. in ambele configuratii, poate livra 220 CP/162kW cu un cuplu de 350Nm de la doar 2500 rpm. Este disponibil cu tractiune fata si cu tractiune 4x4 Saab XWD, in toate specificatiile .


Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2187 :: 22.2MB