Toate motoarele diesel din gama Saab 9-3 sunt dotate cu unitati biturbo mai puternice, iar la SportSedan motorul 1.9TTiD de 180 CP are emisii de doar 119g/km si un consum redus exceptional in ciclu urban de doar 4,5 l/100km. In termenii emisiilor de CO2 raportat la numarul de cai putere, aceasta combinatie reprezinta cea mai eficienta performanta a segmentului.
Inginerii Saab reusit furnizarea unei performante extraordinare, ca rezultat al unui program de dezvoltare de 18 luni concentrat pe obtinerea unei scaderi medii de 12 procente a consumului de combustibil si emisii de CO2. Pentru modelele SportSedan, rezultatul este atingerea unei valori de sub 120g/km a emisiilor de CO2, valoare critica in calculul taxelor si impozitelor din multe piete Europene. Prin introducerea sistemelor dublu-turbo in intreaga gama diesel, inginerii de la Saab au modificat sistemul de management al motoarelor pentru a obtine mai multa putere si cuplu concomitent cu imbunatatirea drastica a consumului de combustibil si a emisiilor.
Acum, gama de 1.9 litri diesel cuprinde noul motor TTiD de 130 CP (inlocuieste precedentul motor TiD cu simpla turbina de 120 CP), motorul TTiD de 160 CP (inlocuieste versiunea TiD de 150 CP) si varful de gama diesel dublu-turbo de 180 CP capabil de un cuplu de 400 Nm.
Cu aceste motoare si cu transmisie manuala, specificatiile Linear si Vector ale modelelor SportSedan furnizeaza performante deosebite, cu un consum in ciclu combinat de doar 4.5 l/100km si emisii de doar 119g/km. Pentru SportCombi aceste valori sunt de 4.6 l/100km si 122g/km in timp ce pentru 9-3 Convertible, disponibil cu motoarele de 160 si 180 CP, valorile sunt de 5.1 l/100km si 134 g/km. Pentru optimizarea emisiilor si consumul de combustibil, in cazul modelelor SportSedan si SportCombi, rapoartele cutiei de transmisie au fost modificate usor fara a afecta timpii acceleratiilor de pe loc sau viteza maxima.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!