No SSO cookie

Saab 9-3 ePower va fi prezentat oficial la Paris

voteaza
(0/ 0)
Saab 9-3 ePower va fi prezentat oficial la Paris
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Primul Saab electric va fi prezentat oficial in cadrul Salonului Auto de la Paris. Saab 9-3 ePower este primul vehicul complet electric care ofera ocupantilor sai comfortul si dimensiunile unui combi.

 
 

Saab 9-3 ePower va fi prezentat la Paris Motor Show in finalul aceastei luni si reprezinta prototipul aflat la baza primei flote de 70 de asemenea vehicule care vor intra in teste intense in Suedia, la inceputul anului viitor.

Performanta masinilor va fi evaluata in cadrul unor teste de utilizare in viata reala, ca parte a programului de dezvoltare a unui vehicul electric de serie. Una din obiectivele urmarite este asigurarea unei autonomii de circa 200 km prin utilizarea unor baterii electrice litiu-ion cu mare densitate de stocare a energiei. Saab ePower este primul vehicul electric de la Saab si este rezultatul cooperarii dintre Saab Automobile, Boston Power (baterii electrice), Electroengine in Sweden AB (propulsia electrica), Innovatum (management de proiect) si Power Circle (Forul Suedez al Industriei Energetice).

Un combi sport cu emisii zero

Saab 9-3 ePower este primul vehicul complet electric care ofera ocupantilor sai comfortul si dimensiunile unui combi. Inginerii Saab au integrat o arhitectura electrica in forma si dimensiunile unui “conventional” 9-3 SportCombi. Sub capota se gaseste un motor electric de 184 CP/135kW cuplat printr-o transmisie la puntea fata. Cuplul instantaneu permite o accelerare de la 0 la 100km/h in doar 8,5 secunde si o viteza maxima de 150km/h.

Puternicul si compactul set de baterii electrice litiu-ion de 35kW este asezat intr-o podea modificata, in principal in spatiul lasat liber de sistemul de evacuare si rezervorul de combustibil al masinii. Aceasta permite o distributie optima a greutatii si o dinamica excelenta, similara cu cea a unui SportCombi standard. In interiorul cabinei, o maneta similara unui schimbator de viteze automat conventional permite selectarea uneia din pozitiile “Drive”, “Neutral”, “Park” si “Reverse”. Indicatoarele de turatii, consum de combustibil si functionare al unitatii turbo sunt inlocuite cu indicatoare ale starii bateriilor, al consumului de putere si al autonomiei, toate printr-o iluminare verde. Pentru optimizarea spatiului, a fost montata. o frana de parcare electrica. Este folosita o directie electro-hidraulica, iar clima din interior este asigurata de un sistem de aer conditionat alimentat de la setul de baterii electrice. O baterie separata de 12V asigura iluminarea interioara si exterioara, fiind alimentata de la setul de baterii printr-un transformator de curent. Sistemul de propulsie este controlat de o versiune a propriului sistem de management al motorului de la Saab, Trionic 8, folosind un nou software scris pentru motoare electrice.

Autonomie mare cu excelenta durabilitate

Autonomia proiectata a noului Saab ePower este de circa 200km, depasind limitele prezente ale performantelor vehiculelor electrice. Cheia acestui succes sta in spatele bateriilor electrice care au o densitate de inmagazinare a energiei electrice substantial mai mare decat cele mai bune baterii folosite in prezent in vehiculele electrice. Setul de baterii are o capacitate de 35kW/h si este conceput a opera la putere maxima si in medii reci de pana la -30ºC, o temperatura cu cel putin 10ºC mai joasa decat nivelul de functionare al bateriilor disponibile pe piata in prezent. Un alt beneficiu cheie este folosirea aerului ca agent de racire in locul lichidului, reducand costurile si greutatea totala.


Pachetul de baterii este conceput a suporta un numar de cicluri de reincarcare echivalente cu o folosire medie de 10 ani. Poate fi complet incarcat de la reteaua electrica casnica in trei pana la sase ore, functie de gradul de descarcare. Timpul de incarcare poate redus mult daca se creste tensiunea de incarcare, neexistand o limita a bateriilor in aceste sens. Se asteapta ca testele ce urmeaza sa valideze performanta acestor baterii avansate, concepute a putea functiona normal chiar si la un grad de descarcare de 12%, o valoare mult mai joasa decat valorile uzuale ale altor sisteme de baterii. Aceste pachete de baterii electrice litiu-ion sunt primele care primesc o acreditare “Nordic Ecolabel” pentru siguranta si sustenabilitatea fata de mediul inconjurator, aici incluzand si procesul de fabricatie. Saab ePower respecta toate standardele de siguranta si securitate pe care Saab le aplica in toate vehiculele sale. Blocul de baterii este locat in afara zonei compartimentului ocupantilor, intr-o zona nedeformabila, bine protejata si incapsulata. Sistemul de management si monitorizare al bateriilor asigura performanta sigura si in conditii de condus normal si in conditiile unui accident.

Teste intesive cu utilizatori

Sute de soferi impreuna cu familiile lor vor fi inscrisi de Saab si de partenerii sai de dezvoltare intr-un program de test drive-uri si evaluari, implicand peste 70 de unitati Saab 9-3 ePower, in centrul, vestul si estul Suediei, in 2011-12. Echipa proiectului Saab ePower din Trollhättan va monitoriza performanta vehiculelor in cadrul unei palete largi de moduri si conditii de utilizare. Pentru a inregistra datele esentiale, toate vehiculele vor fi echipate cu aparate de inregistrare similare celor folosite in aviatie (“cutii negre”). “Acest program este conceput a evalua potentialul dezvoltarii unui vehicul electric de mare performanta, cu emisii zero si este un pas important in extinderea strategiei noastre de propulsii EcoPower”, afirma Mats Fagerhag, Director Executiv in departamentul Dezvoltare Vehicule al Saab Automobile. “Aceasta include dimensionarea corecta a motoarelor, exploatand expertiza Saab in domeniul turbo cat si cea din domeniul combustibililor alternativi, cum ar fi bioetanolul si tehnologia SaabBioPower”.

 

Jan Ake Jonsson, CEO al Saab Automobile adauga : “ Pana in 2015, vanzarile globale anuale de vehicule electrice sunt asteptate sa atinga cifra de 500,000 unitati iar Saab este hotarat sa fie prezent in acest segment important si in crestere. Programul 9-3 ePower este primul nostru pas in dezvoltarea unui potential vehicul electric de serie care sa livreze genul de performanta avansata pe care clientii nostrii il asteapta. Suntem incantati sa colaboram cu partenerii nostrii in dezvoltarea unui asemenea produs”.

Robert Gherghe

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2700 :: 22.19MB