No SSO cookie

Romanii prefera masinile relativ noi, tip sedan, cu motorizare diesel, potrivit unui studiu AAA Auto

voteaza
(0/ 0)
Romanii prefera masinile relativ noi, tip sedan, cu motorizare diesel, potrivit unui studiu AAA Auto
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Romanii prefera masinile relativ noi, modelele tip sedan, cu echipare diesel, potrivit unui studiu realizat de distribuitorul AAA Auto in Europa Centrala si de Est, referitor la preferintele cumparatorilor de ocazie.

 
 
Cercetarea, realizata in Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania pe baza vanzarilor din 2006 ale companiei, arata ca cei mai multi clienti cauta o masina second-hand de tip hatchback, de tip Skoda Fabia, Ford Focus sau Peugeot 207, argintie sau gri, cu un motor pe benzina si care sa aiba un pret de aproximativ 6.000 euro. Ideal, marca aceastei masini de ocazie ar trebui sa fie Skoda, Renault, Ford, Opel sau Peugeot.

In Romania, clientii prefera insa masinile cu motorizari diesel, iar marca dominanta este Dacia. 'Exista insa multe exceptii la aceasta imagine a masinii ideale in Europa Centrala', spune Petr Vaněček, AAA AUTO Group Buying Director.

In Ungaria, de exemplu, cea mai populara marca este Suzuki, care este produsa in aceasta tara, pe cand in Romania cele cinci marci mentionate de cercetare sunt depasite de Dacia. Cercetarea a aratat ca exista diferente notabile in preferintele pentru motoarele diesel. In Romania, 49 la suta din autoturismele vandute de AAA Auto anul trecut erau echipate cu motoare diesel, in Cehia acest procent a fost de doar 30 la suta, in Polonia de 29 la suta, in Slovacia de 19 la suta iar in Ungaria de 16 la suta. Studiul releva ca cererea pentru masini cu motorizari diesel este in continua crestere in toate cele cinci tari.

Rezultatele cercetarii au relevat date interesante cu privire la vechimea masinilor. In Romania (unde politica de taxe favorizeaza masinile de fabricatie mai recenta), 34 la suta din clienti au cumparat masini nu mai vechi de trei ani, pe cand in Polonia si Cehia procentul este de 18 la suta, in Ungaria de 16 la suta iar in Cehia de 12 la suta.

Cercetarea confirma ca Cehia este o tara a proprietarilor de case de week-end: in aceasta tara sunt vandute de trei ori mai multe modele de tip estate (break), fata de Ungaria. Fiecare a cincea masina vanduta in Cehia este de tip estate.

In Romania, in contrast, este o tara a modelelor de tip sedan - numarul modelelor de tip sedan (cu portbagaj) reprezentand 27 la suta din total. Oricum, in toate cele cinci tari modelele de tip hatchback sunt pe primul loc in preferintele clientilor.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
8.2397 :: 17.85MB