No SSO cookie

Romania se va sufoca din cauza traficului aglomerat

voteaza
(0/ 0)
Romania se va sufoca din cauza traficului aglomerat
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Romania se va sufoca in circa trei ani din cauza traficului extrem de aglomerat, atat in orase, cat si pe drumurile nationale.

 
 
"Romania a ramas in urma in ceea ce priveste dezvoltarea infrastructurii de transport, ma refer la autostrazi si variante ocolitoare, iar lipsa unei strategii in privinta dezvoltarii urbane a cauzat haosul care se intalneste azi in orasele din Romania", a spus Laszlo Borbely.

Ministrul a precizat ca Romania are nevoie de o strategie in ceea ce priveste transportul urban, care sa ofere solutii pe o perioada de 15 - 20 de ani, mai ales ca tara noastra va beneficia de circa cinci miliarde de euro prin Programul Operational pentru Transport.

"Numarul de masini a crescut enorm din 2004 pana in prezent si am ajuns la o situatie foarte grea in Bucuresti. Este necesar ca, impreuna cu autoritatile locale, agentii economici si alti colegi din ministere, sa facem o strategie de dezvoltare urbana in urmatorii ani, deoarece Uniunea Europeana va aloca fonduri tocmai pentru dezvoltarea urbana", a spus Laszlo Borbely.

Ministrul a subliniat ca prin intermediul Axei pentru Dezvoltare urbana din Programul Operational Regional (POR), Romania va primi 1,3 miliarde de euro in perioada 2007 - 2013.

"De asemenea, au fost depuse 27 de proiecte pentru dezvoltare urbana in diferite zone ale tarii, prin Fondul European de Dezvoltare Rurala urmand sa fie alocate circa 800 milioane de euro in perioada urmatoare", a explicat Laszlo Borbely.

Romania va trebui pana la jumatatea lunii martie sa trimita la Comisia Europeana raspunsul la 25 de intrebari pentru elaborarea unei politici europene de transport urban, dupa ce Comisia a lansat la 1 ianuarie 2007 'Carta Verde Europeana de Transport Urban'.

Documentul adoptat la 25 septembrie 2007 isi propune sa stabileasca o noua agenda europeana a mobilitatii urbane, cu respectarea responsabilitatilor locale, regionale si nationale in domeniu. Carta constituie, de asemenea, suport comunitar in cautarea si aplicarea solutiilor de dezvoltare durabila, promovand schimbul de bune practici in domeniu si ajuta la optimizarea instrumentelor de finantare. Planul de actiune pentru aplicarea prevederilor acestui document va fi implementat in toate statele membre ale Uniunii Europene, incepand cu anul 2008.

"Aceasta Carta este prima incercare a Uniunii Europene de a defini o politica la nivelul tarilor membre in ceea ce priveste transportul urban. Romania trebuie insa sa aiba o strategie, la care sa contribuie toti factorii, astfel incat fondurile ce vor veni sa fie utilizate la maximum", a spus Marcel Rommerts, expert in cadrul Directie Generale pentru Energie si Transport de la Comisia Europeana. Noua politica va include diferite optiuni pentru imbunatatirea traficului, de la restrictii la mijloace de transport ecologice, la interconectarea mijloacelor de transport urbane cu cele sub-urbane si cresterea securitatii in ceea ce priveste transportul public.

"Tarile cu o vechime mai mare in Uniunea Europeana s-au confruntat cu situatii similare, insa pentru Uniunea Europeana transportul urban a devenit o preocupare constanta si s-a demonstrat ca pot fi gasite si solutii", a spus Donato Chiarini, seful Reprezentantei Comisiei Europene la Bucuresti.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1586 :: 17.77MB