ACEA, Asociatia Europeana a Producatorilor de Automobile, a publicat cifrele aferente inmatricularilor de masini noi la nivelul Uniunii Europene in luna februarie. In termeni generali, inmatricularile de masini noi au scazut in februarie 2009, comparativ cu februarie 2008, cu 18,3%.
Astfel, in luna februarie s-a inmatriculat in cele 27 state membre ale UE plus membrele EFTA un numar de 968.159 de unitati noi. Inmatricularile din tarile Europei de Vest au cunoscut o scadere de 17.3 procente, in timp ce inmatricularile in noile membre ale Comunitatii Europene au scazut cu 30 de procente. Judecand dupa configuratia cifrelor se obserba ca Europa de Vest continua sa sustine grosul pietei auto de pe Batranul Continent, tarile din aceasta regiune adunand un numar de 902.037 masini noi inmatriculate.
Germania, principala piata auto din Europa, a cunoscut in luna februarie o crestere a inmatricularilor auto de 21.5%, gratie introduerii programului 'Rabla'. In contrast, principalele piete auto europene au inregistrat scaderi semnificative. Cea mai consistenta scadere a fost inregistrata pe piata din Spania (- 48%). Piata auto din Italia a scazut cu 24%, cea din Marea Britanie cu 22% iar cea din Franta cu 13%. Printre noile tari membre ale Uniunii Europene, s-a remarcat piata auto poloneza care a crescut cu 7% pana la totalul de 30.194 inmatriculari de masini noi.
In rest, tarile UE din estul Europei au inregistrat un declin major, cel mai important fiind inregistrat pe piata din Romania, care a scazut cu 66%. In ceea ce priveste rezultatele inregistritate in primele doua luni ale anului, in estul Europei conduce Polonia cu 56.841 unitati noi inmatriculate, urmata de Romania, Cehia si Ungaria.
La nivel general, inmatricularile auto din Europa au cunoscut un declin de 23% in primele doua luni ale anului.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!