No SSO cookie

Restructurarea Opel ar putea costa 6-7 miliarde euro

voteaza
(0/ 0)
Restructurarea Opel ar putea costa 6-7 miliarde euro
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Restructurarea subsidiarei europene a General Motors, Opel, l-ar putea costa pe constructorul auto american de cel putin doua mai mult decat nivelul de 3 miliarde euro estimat initial.

 
 
"Consider ca o restructurare care sa presupuna o strategie de progres costa peste 6 miliarde, probabil mai degraba 7 miliarde de euro", a declarat sindicalistul Armin Schild saptamanalului Wirtschaftwochemagazine.

Schild, lider al sindicatului din metalurgie IG Metall, are dubii in legatura cu capacitatea financiara a General Motors. "Ma intreb de unde poate veni suma necesara" pentru o astfel de restructurare, in conditiile in care GM pare sa se descurce "doar in aparenta" dupa intrarea in insolventa, a afrmat el.

"Daca vrem o companie Opel solida trebuie sa avem manageri autonomi si competenti. Iar eu nu vad acum acest lucru la GM", a mai spus liderul sindical.

General Motors estimeaza costuri de restructurare de 3 miliarde euro, insa un studiu al agentiei de rating Moody's arata ca, probabil, costurile vor depasi 5 miliarde euro. Constructorul auto american mizeaza, insa, pe sustinerea financiara a guvernelor statelor in care sunt uzine Opel.

In Germania, unde se afla 25.000 de salariati ai Opel, guvernul nu a ajuns inca la o pozitie clara in ceea ce priveste eventuale ajutoare pentru companie. Joi, ministrul german al economiei, Rainer Briderle, afirma ca boardul GM ar fi indicat ca nu are nevoie de bani publici pentru restructurarea Opel.

Totusi, publicatia germana Der Spiegel a relatat sambata ca Angela Merkel si ministrul de finante Wolfgang Schiuble sunt dispusi in principiu sa acorde un ajutor Opel chiar daca firma ramane in proprietatea GM.

General Motors a luat la inceputul acestei luni o decizie care a surprins pe toata lumea, anuntand ca pastreaza Opel/Vauxhall si ca renunta sa-si mai cedeze subsidiara europeana consortiului canadiano-rus Magna/Sberbank, ceea ce a starnit mari nemultumiri in Germania.

 

Cuvinte cheie:
GM | Opel |
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1794 :: 17.87MB