Chiar dacă Spengler a avut prima sa apariţie pe circuit, iar condiţiile nu au fost cele ideale, cu o pistă rece şi umedă, campionul DTM din 2012 a doborât precedentul record cu cinci secunde. BMW M5, pe care Spengler l-a avut la dispoziţie pentru tentativa de record, a fost un model de serie, fără vreo modificare pentru circuit. Acest lucru subliniază filosofia BMW M de a produce automobile pentru şosea cu care poţi evolua oricând şi pe circuit.
"Pe lângă putere şi cuplu, presupun că secretul acestui automobil este echilibrul său excelent", a declarat Spengler, a cărui carieră în DTM include 15 victorii şi 48 de clasări pe podium. "Este foarte agil şi receptiv, iar tracţiunea suplimentară asigurată de sistemul M xDrive face ca acest automobil să fie foarte uşor de pilotat. De asemenea, este mai uşor decât generaţia anterioară, ceea ce joacă un rol important pe un circuit ca acesta."
Datorită numeroaselor dotări inovatoare, noul BMW M5 oferă manevrabilitate perfectă până la limita dinamică a automobilului - atât pe şosea, cât şi pe circuit. Acestea includ noul sistem de tracţiune integrală M xDrive, specific M, care este utilizat în premieră la BMW M5. Sistemul garantează dinamică optimizată prin manevrabilitatea precisă şi tracţiunea perfectă. Inima modelului BMW M5 - motorul V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo - a fost revizuită la scară largă de inginerii M. Furnizează 441 kW/600 CP şi un cuplu maxim de 750 Nm, oferind o creştere semnificativă a performanţelor în comparaţie cu modelele precedente. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h cu noua transmisie Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic, se realizează în doar 3,4 secunde. Suspensia specifică M contribuie la optimizarea dinamicii. De asemenea, masa este un factor crucial în ceea ce priveşte performanţele şi a fost redusă suplimentar datorită acoperişului realizat din plastic armat cu fibră de carbon.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!