Chiar dacă Spengler a avut prima sa apariţie pe circuit, iar condiţiile nu au fost cele ideale, cu o pistă rece şi umedă, campionul DTM din 2012 a doborât precedentul record cu cinci secunde. BMW M5, pe care Spengler l-a avut la dispoziţie pentru tentativa de record, a fost un model de serie, fără vreo modificare pentru circuit. Acest lucru subliniază filosofia BMW M de a produce automobile pentru şosea cu care poţi evolua oricând şi pe circuit.
"Pe lângă putere şi cuplu, presupun că secretul acestui automobil este echilibrul său excelent", a declarat Spengler, a cărui carieră în DTM include 15 victorii şi 48 de clasări pe podium. "Este foarte agil şi receptiv, iar tracţiunea suplimentară asigurată de sistemul M xDrive face ca acest automobil să fie foarte uşor de pilotat. De asemenea, este mai uşor decât generaţia anterioară, ceea ce joacă un rol important pe un circuit ca acesta."
![]() |
Datorită numeroaselor dotări inovatoare, noul BMW M5 oferă manevrabilitate perfectă până la limita dinamică a automobilului - atât pe şosea, cât şi pe circuit. Acestea includ noul sistem de tracţiune integrală M xDrive, specific M, care este utilizat în premieră la BMW M5. Sistemul garantează dinamică optimizată prin manevrabilitatea precisă şi tracţiunea perfectă. Inima modelului BMW M5 - motorul V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo - a fost revizuită la scară largă de inginerii M. Furnizează 441 kW/600 CP şi un cuplu maxim de 750 Nm, oferind o creştere semnificativă a performanţelor în comparaţie cu modelele precedente. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h cu noua transmisie Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic, se realizează în doar 3,4 secunde. Suspensia specifică M contribuie la optimizarea dinamicii. De asemenea, masa este un factor crucial în ceea ce priveşte performanţele şi a fost redusă suplimentar datorită acoperişului realizat din plastic armat cu fibră de carbon.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!