No SSO cookie

Raportul de gestiune al grupului Ferrari Maserati pe 2003

voteaza
(0/ 0)
Raportul de gestiune al grupului Ferrari Maserati pe 2003
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Rezultatele Ferrari Maserati sunt considerate satisfăcătoare, în ciuda faptului că vânzările grupului şi profitul net au fost în scădere, reiese din raportul de gestiune al grupului Ferrari Maserati pentru exerciţiul financiar încheiat la data de 31 decembrie 2003.

 
 
[poza1s]Rezultatele observate în desfăşurarea curentă a activităţii au confirmat faptul că grupul şi-a consolidat creşterea şi şi-a îndeplinit principalele obiective propuse, atât din punct de vedere comercial cât şi competiţional, în ciuda faptului că 2003 a fost un an influenţat de o puternică recesiune economică pe plan mondial şi de devalorizarea dolarului în raport cu Euro. Creşterea înregistrată a fost chiar mai importantă dacă ţinem cont de faptul că grupul a făcut investiţii majore în dezvoltarea continuă a firmei Maserati. În domeniul competiţional, Scuderia Ferrari s-a impus din nou în CM de Formula 1, câştigând pentru a cincea oară consecutiv titlul la constructori şi pentru a patra oară la rând titlul la piloţi, prin Michael Schumacher: un record în istoria curselor de Formula 1. [poza2s]Din punct de vedere comercial, grupul a vândut în 2003 un număr de 7.077 automobile, faţă de 7.536 în 2002. Cifra de vânzări pentru Ferrari s-a menţinut la acelaşi nivel cu anul precedent (4238 unităţi faţă de 4236 unităţi în 2002). Pe de altă parte, exerciţiul financiar al firmei Maserati a fost puternic influenţat de recesiunea înregistrată în segmentele în care activează modelele Coupé şi Spyder, ce au înregistrat în unele ţări scăderi cu 10,2% şi respectiv 50%. În ciuda acestei tendinţe, Maserati a reuşit totuşi să-şi consolideze poziţia pe piaţă, înregistrând o creştere a cotei de piaţă în segmentul coupé la 8,2% (+2%), respectiv 3,5% (+0,4%) în segmentul spider. În total, marca ce arborează simbolul tridentului a vândut în 2003 2.839 de maşini, faţă de 3.300 de unităţi în 2002. [poza3s]Cu privire la principalele rezultate financiare şi economice ale anului 2003, grupul Ferrari Maserati a avut o cifră de afaceri consolidată de €1.261 milioane, înregistrând o creştere cu 4,4% faţă de 2002. Rezultatul din exploatare a înregistrat o valoare de €31,6 milioane, în regres faţă de 2002 (€70,5 milioane), în principal datorită cheltuielilor de cercetare-dezvoltare şi al impactului intens negativ al ratei de schimb care a absorbit ameliorarea componentei de preţ a mixului de marketing obţinută pentru modelele Ferrari. Grupul a înregistrat un profit impozabil de €25,9 milioane, faţă de €41,7 milioane în exerciţiul financiar precedent. Profitul net a scăzut la €1,7 milioane, faţă de €21,6 milioane în 2002. [poza4s]Nu mai puţin de €336,5 milioane au fost reinvestiţi în cursul exerciţiului financiar, atât în imobilizări corporale cât şi necorporale cât şi în cercetare-dezvoltare. Aceasta cifră a reprezentat o creştere semnificativă faţă de cele €283,4 milioane investite în 2002. Această sumă care reprezintă aproximativ 27% din cifra de afaceri totală (în comparaţie cu 23% în anul precedent) este totuşi în acord cu planurile de dezvoltare şi îmbunătăţire a competitivităţii lui Ferrari şi în mod deosebit a lui Maserati. De fapt, din punctul de vedere al investiţiilor, 2003 a fost unul din cei mai interesanţi ani pentru Maserati. Totuşi, în cursul anului, importante sume de bani au fost de asemenea investite şi în dezvoltarea gamei Ferrari: modelele noi prezentate sunt de fapt noile Ferrari Challenge Stradale şi 612 Scaglietti. [poza5s]Procesul de modernizare a echipamentelor de producţie de la Maranello au continuat cu deschiderea noului Centru de Dezvoltare de Produs care va adăposti toate birourile serviciului tehnic, laboratoarele şi activităţile adiacente strâns legate de dezvoltarea noilor modele. A fost de asemenea definitivată noua vopsitorie, aceasta fiind acum una din cele mai moderne instalaţii de acest tip din Europa din punctul de vedere al tehnologiei folosite şi al respectării normelor de protecţie a mediului. Ambele facilităţi vor fi pe deplin funcţionale din primăvara anului 2004. Fondurile proprii de finanţare de €111 milioane, mai puţin cu aproape €15,5 milioane faţă de 2002 au fost alocate investiţiilor, concretizându-se într-un fond de rulment negativ la sfârşitul anului în valoare de €40,5 milioane. [poza6s]În finalul întâlnirii, preşedintele Ferrari, Luca di Montezemolo a declarat că "2003 a fost un an dificil dar nu numai pentru noi. Avem satisfacţia de a raporta o creştere a cifrei de afaceri, succes deosebit pe plan competiţional şi pe plan extern. În ciuda recesiunii economice la nivel mondial, Ferrari a vândut 4.238 de maşini. Maserati a înregistrat o creştere a cotei de piaţă în cadrul unui segment care a avut o tendinţă de scădere. Anul 2004 a pornit bine atât din punct de vedere comercial cât şi competiţional. Sumele mari de bani destinate dezvoltării şi lărgirii gamei de modele – în special pentru Maserati – ne permit să privim încrezători în viitor, chiar dacă devalorizarea dolarului are un efect negativ asupra rezultatelor grupului". Scurtă prezentare a principalilor indicatori ai exerciţiului financiar 2003: Vânzări consolidate: 7.077 maşini (4.238 Ferrari, 2.839 Maserati), -6% faţă de 7.536 vândute în 2002 Cifra de afaceri: €1,261 milioane, faţă de €1,208 milioane în 2002 (+4,4%) Rezultatul din exploatare: €31,6 milioane, faţă de €70,5 milioane în 2002 (-55,2%) Rezultatul net: €1,7 milioane, faţă de €21,6 milioane în 2002 Fond de rulment: negativ, în valoare de €40,5 milioane, comparativ cu fondul de rulment pozitiv în valoare de €50,2 milioane în 2002. Fonduri proprii de finanţare: €111 milioane, comparativ cu €126 milioane în 2002 (-12%) Fonduri de cercetare-dezvoltare: €336,5 milioane, adică 26,7% din cifra de afaceri (€283,4 milioane în 2002, adică 23,5% din cifra de afaceri) Număr de angajaţi: 2.968 la 31 decembrie 2003, comparativ cu 2.896 în 2002 (+2,5%)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de Anonim

ce misto sunt masinile astea sunt mai mult de jmeceri :coolsmile: :coolsmirk: :coolgrin: :coolgrin: %-P

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1561 :: 17.77MB