No SSO cookie

Privatizarea Daewoo Craiova se va face printr-o lege speciala

voteaza
(0/ 0)
Privatizarea Daewoo Craiova se va face printr-o lege speciala
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Privatizarea fabricii de automobile Daewoo Craiova se va face printr-o lege speciala, a anuntat miercuri, la Palatul Victoria, primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu.

 
 
Seful Executivului a precizat ca intalnirea avuta marti cu presedintele Senatului, Nicolae Vacaroiu, cu prim-viceguvernatorul BNR, Florin Georgescu, si cu secretarul de stat din Ministerul Economiei si Finantelor, Sebastian Vladescu, a avut drept scop lamurirea anumitor aspecte care pot ridica semne de intrebare din partea Parlamentului cu prilejul dezbaterii acestei legi.

"Am avut o discutie cu presedintele Senatului, una dintre cele doua Camere ale Parlamentului pentru ca privatizarea, ca si in alte cazuri, Petrom, Sidex, BCR, distributiile de energie si de gaze, sa se faca printr-o lege speciala si sigur ca este nevoie de sprijinul Parlamentului si de discutarea anumitor aspecte care, privite altfel, sa zicem, in fuga superficiala, ar putea sa ridice anumite semne de intrebare", a aratat primul-ministru. Seful Executivului a cerut sa se faca distinctie intre valoarea imobiliara a activelor fabricii SC Automobile Craiova, care este doar un actionar al Daewoo Craiova, si repunerea in circuit a activelor industriale ale celei din urma companii.

"Noi nu facem o operatie imobiliara la Craiova, ceea ce vreau sa facem este privatizarea activelor industriale si sa repunem aceasta intreprindere in circuitul economic", a subliniat premierul. In opinia acestuia, privatizarea Daewoo Craiova va avea un impact mult mai mare decat cel al privatizarii BCR.

"Daca vom reusi privatizarea intreprinderii Daewoo de la Craiova, impactul economic va fi cu mult mai mare decat privatizarea BCR, care este considerata cea mai de succes privatizare a unei banci din centrul si estul Europei", a afirmat Tariceanu. Premierul a declarat ca privatizarea Daewoo va stimula industria de componente, va dubla locurile de munca, va avea o importanta contributie la balanta comerciala si de plati, precum si la capitolul cheltuieli bugetare. La acest din urma capitol, banii din privatizarea BCR, a spus premierul, nu pot fi folositi, conform normelor Eurostat.

"Avem o frumoasa suma la care ne uitam asa cu mult drag", a declarat primul-ministru. Seful Executivului si-a exprimat convingerea ca acceptarea ofertei "foarte interesante" a companiei Ford si semnarea unui contract de privatizare la termenul de 1 septembrie, stabilit de AVAS, va face din Romania o importanta forta in industria de automobile din regiune.

"Avem de la Ford o oferta pe care am prezentat-o si am comentat-o si o consider foarte interesanta. Comisia de privatizare a avansat, pe 1 septembrie avem un termen pe care mi-as dori sa-l respecte Comisia pentru privatizare. Daca reusim si aceasta privatizare, Romania devine principala tara cu industrie automobilistica din Europa Centrala si de Est", a conchis primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu. Comisia de privatizare a SC Automobile SA Craiova (Daewoo) a inceput, la jumatatea lunii trecute, negocierile cu Ford pe marginea ofertei tehnice depusa de compania americana Ford.

Automobile Craiova are un capital social de peste 39,7 milioane lei si ca obiect de activitate fabricarea si comercializarea de subansamble pentru autovehicule. In afara de AVAS, ceilalti actionari ai societatii Automobile Craiova sunt SIF Oltenia, cu 22,06 la suta din capital, si alti actionari, cu 5,53 la suta din capitalul social.

SC Automobile Craiova SA este unicul actionar cu drept de vot la SC Daewoo Automobile Romania SA - producator si distribuitor de autoturisme si subansamble pentru autoturisme sub licenta GM - Daewoo Auto Technologies, detinand un procent de 49 la suta din capitalul social al societatii, restul fiind detinut chiar de societate care, in baza OUG nr. 64/2006, nu are drept de vot. Statul roman detine, in mod indirect, controlul asupra al SC Daewoo Automobile Romania SA Craiova, prin intermediul SC Automobile Craiova SA la care este actionar majoritar. Ford este singura companie care a depus oferta pentru achizitionarea Automobile Craiova. Celelalte companii care au depus scrisori neangajante pentru aceasta privatizare au fost General Motors Corporations si JC Russian, companie controlata de magnatul rus Oleg Deripaska.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1772 :: 17.77MB