No SSO cookie

Primul automobil Volvo S60 cu sistem "all-wheel drive" controlat electronic a ajuns in Romania

voteaza
(0/ 0)
Primul automobil Volvo S60 cu sistem
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

 
 
Noul Volvo S60 AWD (All-Wheel Drive - cu tractiune integrala), ce a avut premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie, poate fi comandat acum si de soferii din Romania, in varianta cu transmisie automata.

"Sistemul AWD controlat electronic mareste atit siguranta, cit si placerea de a conduce. Prin comunicarea continua cu motorul, sistemul de frina si alte functii, sistemul AWD adapteaza permanent comportamentul masinii la conditiile de trafic si la suprafata de rulare. Sistemul all-wheel drive este complet independent de sofer, puterea fiind distribuita automat intre rotile din fata si cele din spate, pentru a garanta cea mai buna aderenta posibila, pe orice suprafata de rulare. Acest aspect face din modelul S60 cu AWD controlat electronic o masina foarte potrivita pentru strazile si traficul din Romania, oferind mai multa siguranta soferului si pasagerilor", a declarat Valeriu Huidan, director general al sucursalei Forum Auto, din cadrul grupului Euro Inter Trade.

Sistemul AWD a fost dezvoltat in cooperare cu unul dintre pionierii in domeniu, compania suedeza Haldex. Caracteristica sa este distribuirea puterii intre rotile din spate si cele din fata prin intermediul unui ambreiaj multidisc imersat in ulei. Functia acestui design unic are trei componente: pompa hidraulica pusa in miscare de diferenta de viteza dintre axe, ambreiaj multidisc imersat în ulei si supapa de control si modul electronic, a precizat PR Manager, Antoaneta Niculescu-Cojanu.

Sistemul poate fi privit ca o pompa hidraulica in care carcasa este conectata la una dintre axe, iar pistoanele si unitatea de control, la cealalta axa. Atunci cind ambele axe se rotesc cu aceeasi viteza, nu se pompeaza nimic. Imediat ce apare o diferenta de viteza, incepe pomparea uleiului. Fiind o pompa cu piston, raspunsul este aproape instantaneu, fara nici o intirziere cauzata de pomparea prea lenta. Uleiul este pompat spre un piston de comanda care actioneaza asupra ambreiajului si, prin urmare, reduce diferenta de viteza.

"Sistemul AWD controlat electronic este inteligent. Acesta "simte" in ce situatie se afla masina si ce doreste soferul", sunt de parere reprezentantii firmei importatoare. Atunci cind se accelereaza pe o suprafata dificila, cum ar fi nisipul, are loc o angajare în forta. In cazul virajelor sau al parcarilor cu viteze reduse, sistemul "stie" ca diferenta de viteza dintre roti nu necesita angajare si, prin urmare, inertia care se intilneste la alte sisteme in situatii similare este evitata.

Sistemul AWD este conectat la sistemul Multiplex din masina. Ca rezultat, el comunica cu celelalalte sisteme pentru a optimiza tractiunea integrala si pentru a se adapta situatiilor din trafic in orice moment. Aceasta comunicare digitala implica sistemul de control al tractiunii (TRACS - Traction Control System), de exemplu. La sfirsitul acestui an, modelul Volvo S60 AWD va putea fi echipat si cu DSTC (Controlul Dinamic al Tractiunii si Stabilitatii).

Sistemul AWD controlat electronic este caracterizat in primul rind de timpii de angajare si eliberare. "Viteza sistemului ofera unei masini care deja era foarte bine echilibrata o performanta la drum foarte mare. In fond, proprietarul unei masini berlina sport nu foloseste sistemul AWD in primul rind pentru accesibilitate, ci pentru stabilitate si aderenta maxime", a precizat Hans Gustavsson, Senior Vice President Research, Development & Purchase la Volvo Car Corporation.

Un avantaj al sistemului AWD controlat electronic este faptul ca nu cere tratament special in situatii specifice. Spre exemplu, tractarea si schimbarea anvelopelor se pot face ca de obicei.

Volvo S60 AWD este echipat cu motor cu cinci cilindri, cu capacitate de 2,4 litri, cu turbocompresor. Puterea este de 200 cp la 5100 rotatii pe minut, iar cuplul maxim este de 285 Nm, chiar si la turatii ale motorului de numai 1800 rpm. Acest motor este de asemenea utlilizat la Volvo S60 2,4T. Face parte din noua generatie de motoare RN, care au fost supuse unor modificari substantiale, pentru a deveni mai eficiente, mai nepoluante si cu un consum mai redus.
Modul de functionare a turbocompresorului dovedeste ca motorul are reactie foarte rapida si o putere impresionanta la turatii scazute.

"La premiera sa mondiala din vara anului 2000, modelul Volvo S60 a fost descris ca fiind berlina cea mai dinamica si mai sport produsa de Volvo Car Corporation", a mai precizat Antoaneta Niculescu-Cojanu.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de bogdan7817

un sistem perfect pentru suv-uri

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1440 :: 17.77MB