No SSO cookie

Primele de asigurare au crescut cu 35%

voteaza
(0/ 0)
Primele de asigurare au crescut cu 35%
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noile norme legale referitoare la asigurarile de autovehicule, intrate in vigoare luni, 2 decembrie, prevad o majorare cu aproximativ 35% a primelor anuale de asigurare pentru politele cu valabilitate in 2003, potrivit unui comunicat al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.

 
 
[poza1s]De asemenea, a fost eliminata reducerea de 10% aplicabila pentru plata integrala si in avans, a politelor, pina la data de 31 decembrie, singurele reduceri legale fiind cele de 20% in cazul persoanelor pensionate, respectiv de 50% in cazul persoanelor cu deficiente locomotorii, detinatoare de vehicule adaptate infirmitatii lor.
"Ca intotdeauna, am avut in vedere imbunatatirea conditiilor de practicare a asigurarii obligatorii de raspundere civila a autovehiculelor si credem noi ca am reusit acest lucru, intrucit noile prevederi, aplicabile pentru anul urmator, sint menite sa ofere un plus de protectie asiguratilor", a declarat presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, Nicolae Crisan.
Ca avantaj, noua legislatie prevede plata despagubirilor de asigurare, in caz de daune intr-un termen de 20 de zile de la data depunerii ultimului document necesar finalizarii dosarului de daune. In caz de neplata in termenele prevazute de Norme, asiguratorul va reactualiza cuantumul despagubirii cu o cota procentuala de 0,1% pentru fiecare zi de intirziere.
[poza2d] Asiguratii mai beneficiaza si de o dublare a limitelor de raspundere, pina la 800 de milioane lei pentru pagubele materiale directe si indirecte, respectiv pina la 200 de milioane lei pentru fiecare persoana, in caz de vatamari corporale sau de deces, limita maxima de raspundere fiind de 1 miliard lei.
In vederea constituirii unui fond de asigurare adecvat la nivelul fiecarui asigurator, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a limitat totodata si nivelul cheltuielilor de achizitie prin intermediari la maxim 5% pentru agentii de asigurare, respectiv 8% pentru brokerii de asigurare, cote procentuale aplicabile asupra primelor incasate.
Normele prevad in mod expres faptul ca asiguratorilor le este interzisa incasarea de prime de asigurare sub valorile stabilite, precum si nerespectarea nivelului maxim al cheltuielilor de achizitie, in caz contrar fiind sanctionati prin retragerea imediata a autorizatiei de practicare a asigurarii obligatorii de raspundere civila a autovehiculelor cu valabilitate in 2003, precum si prin neacordarea autorizarii pentru 2004.
[poza3s] Pentru prima data de la introducerea acestei asigurari obligatorii in Romania, polita de asigurare cu valabilitate in 2003 va contine o evidenta a producerii evenimentului rutier, ceea ce va permite constituirea unei baze complexe de date care va fi utila in implementarea sistemului bonus-malus.
Cererile de autorizare impreuna cu documentatia aferenta intocmita conform normelor depuse de societatile de asigurare in termen de 5 zile calendaristice de la data publicarii in Monitorul Oficial a acestor norme vor fi solutionate in cea de-a 12-a zi, iar cele depuse dupa 5 zile calendaristice de la publicare vor fi solutionate in termen de 7 zile de la inregistrare.
Conform raportarilor societatilor de asigurare autorizate anul trecut sa practice asigurarea obligatorie de raspundere civila a autovehiculelor cu valabilitate in 2002, volumul primelor incasate din vinzarea acestor polite pina la data de 30 septembrie 2002 a fost de circa 2.500 miliarde lei, pentru un numar de peste 3,3 milioane de contracte.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2521 :: 22.17MB