No SSO cookie

Prima infatisare a SUV-ului Dacia Duster!

voteaza
(0/ 0)
Prima infatisare a SUV-ului Dacia Duster!
Noutati-auto · · 2 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Dacia a prezentat astazi la Paris o versiune de competitie a lui Duster, din care se va naste primul SUV romanesc. Dacia Duster va fi prezentat la Geneva in 2010.

 
 

Dacia va participa la celebra competitie auto intitulata Trofeul Andros. Recunoscuta pentru modelele sale, care ofera un raport pret/prestatii imbatabil, Dacia se va alinia la startul unei probe inedite: competitia sportiva pe gheata. Alain Prost se va afla la volanul vehiculului de competitie Dacia Duster. Alain Prost a ales Dacia pentru simplitatea, eficienta si robustetea care caracterizeaza marca româneasca.

"Sunt incantat sa concurez pe Dacia Duster. Este un vehicul complet nou si sunt mândru sa particip la promovarea acestuia intr-un context atât de original cum este Trofeul Andros. Am incredere in capacitatea si in fiabilitatea vehiculului pentru aceasta cursa, având in vedere colaborarea cu Renault Sport Technologies", a explicat Alain Prost.

Cu ocazia acestui eveniment, Dacia dezvaluie numele si liniile modelului Duster, cel de-al saselea model al marcii. Acest vehicul 4x4 robust si fiabil, cu vocatie internationala, va fi destinat clientilor aflati in cautarea unui vehicul offroad pentru uz cotidian la un pret accesibil.

Trofeul Andros este o competitie automobilistica atipica, deoarece valorizeaza eficienta vehiculelor si a pilotilor, limitând utilizarea tehnologiilor complexe si costisitoare. Dacia rastoarna codurile cu noua abordare pe care o propune clientilor sai: produse si servicii complete la preturi accesibile. Dacia va participa la circuitele pe gheata din cadrul Trofeului Andros, editia 2009-2010, la categoria Silhouette. Fiabilitatea vehiculelor va fi pusa la grea incercare, iar Dacia va avea ocazia sa demonstreze ca robustetea este inscrisa in genele sale de marca. Regulamentul concursului nu permite echiparea vehiculelor din competitie cu elemente de tehnologie foarte sofisticate sau costisitoare. Astfel, conform regulamentului de concurs, care impune utilizarea un anumit tip de sasiu, de cutii de viteze si de pneuri, concurentii vor apela la solutii simple si ingenioase, doua trasaturi care definesc spiritul Dacia.

Ultimul nascut al gamei Dacia va primi botezul competitiei avandu-l la volan pe Alain Prost. Dacia isi propune sa creeze astfel un efect de surpriza, prezentand in avanpremiera Dacia Duster, ale carui linii prefigureaza viitorul model 4x4 al marcii, care va fi comercializat in 2010.

Flancurile inalte si pasajele de roti profilate indica apartenenta modelului la universul vehiculelor 4x4. Caroseria vehiculului de competitie Dacia Duster a fost adaptata exigentelor concursului: suprafetele vitrate mari si pozitia montantului frontal au fost concepute pentru a oferi o buna vizibilitate frontala si laterala.

Trofeul Andros este recunoscut drept una dintre competitiile sportive foarte dificile, cu circuite pe gheata, a caror stare variaza in functie de conditiile meteo. Prin urmare, Alain Prost isi va putea pune in valoare aptitudinile de pilot profesionist, intr-o competitie care cere indemanare, rigoare si precizie. Pe langa talentul pilotilor, masinile inscrise in competitiile Trofeului Andros sunt supuse unor pregatiri speciale. in acest sens, vehiculul de competitie Dacia Duster a beneficiat de intreaga expertiza Renault Sport Technologies in materie de competitii automobilistice. Sub caroseria din fibra de sticla se afla un sasiu tubular si un motor V6 3l 24v al Aliantei Renault Nissan.

Motorul a fost special pregatit pentru a oferi performante maxime in ciuda testelor dure la care va fi supus. Afisând o putere de 350 CP la 7 500 rot/min, motorul ofera un cuplu de 360 Nm la 5 500 rot/min. Cutia de viteze cu 6 trepte permite o schimbare precisa si rapida a rapoartelor, chiar si in timpul virajelor pe gheata. Amplasarea motorului in partea posterioara a masinii are drept scop repartizarea optima a masei regulamentare de 950 kg. Un centru de greutate localizat cât mai jos confera stabilitate maxima si un comportament mai eficient. Vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu suspensii cu doua brate triunghiulare si amortizoare cu cursa lunga, care ii permit sa abordeze terenurile dificile.

Vehiculul este echipat cu diferential cu alunecare limitata, indispensabil pentru conducerea in conditii extreme. Acest dispozitiv, care se regaseste si pe alte modele de competitie sau de serie concepute de Renault Sport Technologies, mentine eficienta vehiculului indiferent de gradul de aderenta la sol, de stilul de pilotaj sau de tipul de curba abordat. in plus, vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu un sistem cu 4 roti directoare, pentru un control complet al traiectoriei. Acest sistem este mecanic, actionat printr-un mecanism conectat la directia fata, care poate fi ajustat rapid in functie de configuratia circuitului.


Robert Gherghe

     

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (2)

scris de Anonim

urata in draci!

scris de Anonim

Urata!!!

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.7156 :: 18.69MB