No SSO cookie

Pretul automobilelor in Romania si Bulgaria este, in medie, cu 1,8 la suta la suta mai redus decat media in UE

voteaza
(0/ 0)
Pretul automobilelor in Romania si Bulgaria este, in medie, cu 1,8 la suta la suta mai redus decat media in UE
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Diferentele intre preturile autoturismelor in Uniunea Europeana si in zona euro au ramas in general neschimbate, releva primul raport semestrial al Comisiei Europene dupa 1992 privind preturile autoturismelor, publicat vineri la Bruxelles.

 
 
Documentul, care pentru prima data include date din Bulgaria si Romania, unde in general preturile automobilelor sunt mai mici decat in zona euro, arata ca dintre statele din aceasta zona, Finlanda a avut cele mai reduse preturi fara taxe ale autoturismelor, iar cele mai ridicate s-au inregistrat in Germania. In ansamblul UE, Danemarca este cea mai ieftina tara pentru achizitionarea unui autoturism, urmata de Lituania - cea mai ieftina dintre tarile care au aderat la UE dupa 1 ianuarie 2004 -, in timp ce Slovacia este cea mai scumpa piata auto din UE27.

Aderarea Romaniei si a Bulgariei la UE, potrivit aceluiasi raport, nu a modificat practic indicele de dispersie a preturilor autoturismelor in UE /6,5 la suta in EU27/. Acelasi lucru este valabil si pentru zona euro extinsa, unde acest indicator a crescut numai in Slovenia, cu 0,1 puncte procentuale, pana la 4,5 la suta. In medie, preturile autoturismelor in Bulgaria si Romania sunt mai mici decat in vechile state membre/preturile fara taxe sunt cu 2,9 la suta, respectiv cu 1,8 la suta mai reduse decat preturile medii in UE/.

O alta concluzie a raportului, ce ofera date despre 100 de modele de autoturisme, realizate de 25 de producatori, este aceea ca dintre cele mai vandute 10 autoturisme in UE in 2006, cea mai mare diferenta de preturi s-a constatat pentru modelul Peugeot 307, care costa cu 31 la suta mai mult in Franta decat in Finlanda, diferenta ce reprezinta economii potentiale de 4.700 euro /TVA inclus/ pentru un francez care ar achizitiona acest model in Finlanda.

In perioada mai 2006 - mai 2007, indicele preturilor autoturismelor in UE a crescut cu 1,1 la suta. Cresterile au fost usor mai mari in zona euro /+1,5 la suta/. Dintre pietele auto de mari dimensiuni, indicele preturilor a sporit moderat in Spania /+1,8 la suta/, Italia /+1,5 la suta/ si Franta /+1,3 la suta/. Dupa decizia cabinetului german de crestere a nivelului TVA, luata in ianuarie 2007, preturile autoturismelor in Germania au sporit cu 3,2 la suta, in timp ce in Marea Britanie preturile au inregistrat o crestere nesemnificativa, respectiv +0,3 la suta.

Preturile autoturismelor au ramas neschimbate in Danemarca si chiar au scazut in Finlanda /-2 la suta/ si Grecia /-0,2 la suta/. In ce priveste statele care au devenit membre ale UE dupa 1 ianurie 2004, preturile autoturismelor au scazut, de exemplu, in Slovenia /-3,2 la suta/ si Romania /-4,2 la suta/ si au ramas nemodificate in Polonia.

Documentul a fost elaborat in urma numeroaselor reclamatii din partea consumatorilor in legatura cu diferentele de preturi ale autoturismelor in statele membre ale Uniunii si cu obstacolele intampinate de cei care doresc sa achizitioneze un automobil dintr-un alt stat din UE.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1380 :: 17.77MB