No SSO cookie

Premierul i-a asigurat pe muncitorii de la Dacia Renault ca nu va renunta la taxa de prima inmatriculare

voteaza
(0/ 0)
Premierul i-a asigurat pe muncitorii de la Dacia Renault ca nu va renunta la taxa de prima inmatriculare
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu a vizitat, luni, fabrica Dacia Renault, prilej cu care i-a asigurat pe muncitori ca nu va renunta la taxa de prima inmatriculare, fiindca aceasta le protejeaza locurile de munca si incurajeaza o industrie importanta precum cea a constructiei de masini.

 
 
Seful Executivului a vizitat sectiile de caroserie si de montaj ale fabricii de la Pitesti si a stat de vorba cu muncitorii, care i-au solicitat sa nu renunte la taxa de prima inmatriculare. Premierul Tariceanu le-a explicat ca este un sustinator al acesteia, cu toate ca multi nu inteleg importanta introducerii ei.

"Vad ca nu se intelege ca taxa aceasta de prima inmatriculare are doua componente principale: una de protejare a mediului, ca sa nu aducem toate rablele care polueaza, si a doua - avem o industrie pe care trebuie sa o protejam. Toate locurile de munca, tot ceea ce este valoare adaugata e mai important decat sa aducem masini din alta parte", le-a spus premierul muncitorilor de la Dacia Pitesti.

Seful Executivului le-a declarat si jurnalistilor ca in toate tarile Uniunii Europene (UE) exista preocuparea protejarii locurilor de munca locale, iar in industria auto, prin introducerea taxei de prima inmatriculare, se stimuleaza o serie de industrii si servicii care constituie, la un loc, peste 150.000 de locuri de munca.

"Taxa de prima inmatriculare, in afara de faptul ca are o denumire nefericita, este destinata sa protejeze Romania in privinta mediului inconjurator, sa asigure o industrie si un sistem de infrastructura dotat cu masini nepoluante si, in al doilea rand, sa asigure locuri de munca", a aratat Tariceanu.

Acesta a reiterat faptul ca Romania nu trebuie sa devina lada de gunoi a Europei si s-a declarat un adversar ferm al importului de automobile la mana a doua.

"Celelalte activitati legate de importul si activitatile de pe piata paralela in care exceleaza samsarii de masini vechi nu ma intereseaza absolut deloc si nu voi putea fi flexibil in aceasta chestiune, pentru ca pentru un prim-ministru al unei tari care vrea sa aspire la statutul de tara cu adevarat europeana ceea ce este important este situatia oamenilor, salariile pe care le vor, locurile de munca, modul in care merge economia si nu ceea ce se intampla la talciocul de sambata", a spus primul ministru.

Seful Executivului a amintit faptul ca, in prezent, opt state europene au taxe similare si incearca sa gaseasca o solutie care sa nu contravina legislatiei europene.

"Acelasi lucru il va face si Romania", a spus Tariceanu, subliniind ca nu trebuie sa ne sperie intentia UE legata de aceasta taxa.

"Noi nu putem sa fim mai permisivi decat altii, nu putem sa lasam ca Romania sa devina lada de gunoi a Europei pentru ca avem o problema cu Comisia Europeana. Avem o problema cu Comisia Europeana pe care trebuie sa o rezolvam in cadrul statutului de membru al UE, nu din pozitia in genunchi", a afirmat primul ministru, aratand ca trebuie gasita o solutie tehnica si pragmatica ce sa permita apararea intereselor nationale si respectarea normelor UE in acelasi timp.

Premierul Tariceanu a apreciat succesul privatizarii fabricii de la Pitesti si a subliniat ca exista planuri de viitor, astfel incat productia zilnica de automobile sa creasca de la 800-900 de bucati la 1.300.

Seful Executivului a aratat ca a incurajat acest proiect deoarece le permite romanilor sa-si cumpere la preturi abordabile un autoturism de calitate si performant.

Calin Popescu-Tariceanu si-a exprimat speranta ca si privatizarea Daewoo Craiova sa se bucure de o reusita similara si a spus ca doreste ca, prin intermediul industriei auto, sa revigoreze economia romaneasca, iar industria auto sa ajunga o coloana vertebrala a economiei romanesti.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1690 :: 22.16MB