No SSO cookie

Porsche Targa

voteaza
(0/ 0)
Porsche Targa
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Puncte de interes ale noului 911 Targa 4/ Targa 4S

 
 

1.jpg
Noul targa este un 911 foarte special – un Porsche 911 cu plafon de sticla care se intinde de la rama parbrizului pana la linia de centura spate, plus dungile lucioase cizelate din aluminiu eloxat care se intind de-a lungul liniei plafonului de la montantul fata pana la baza montantului spate, ambele caracteristici facand ca acesta versiune 911 sa fie cu adevarat unica si foarte diferita.

Plafonul in sine este construit dintr-o parte culisanta in fata si o luneta care se deschide separat. Sectiunea culisanta se deschide jumatate de metru la actionarea unui comutator de pe consola centrala, culisand elegant sub luneta.



Plafon din sticla usor

2.jpg
Proiectat la standarde si mai inalte, plafonul culisant din sticla este construit dintr-o sticla speciala si este cu 1,9 kg sau 4,2 lb mai usor decat la vechiul model. El absoarbe aproape toate radiatiile ultraviolete, dar in acelasi timp este foarte transparent si permeabil la lumina. Jaluzeaua integrata se deschide si se inchide prin actionarea unui comutator in doua trepte care controleaza si plafonul de sticla ce ofera protectie suplimentara impotriva luminii soarelui sau temperaturilor scazute.

911 cu luneta pivotanta

Ca si predecesorul sau, noul 911 Targa 4(S) este singura versiune a lui 911 care prezinta o luneta din sticla ce se deschide separat. Luneta se deschide cu ajutorul telecomenzii sau prin apasarea unui buton de pe panoul usii soferului, ridicandu-se la un unghi de 60 grade. Odata deschisa, luneta permite accesul la marele compartiment de 230 litri (8,1 cubic feet) plasat in spatele scaunelor fata.

Primul Targa disponibil in doua versiuni diferite

3.jpg
Noul Targa este primul model disponibil in ambele variante ale lui 911: clientul poate alege intre 911 Targa 4 care dezvolta o putere maxima de 325 CP sau 911 Targa 4S cu o putere de varf de 355 CP. Viteza maxima este aceeasi cu cea a versiunilor 911 Coupe Carrera 4 si Carrera 4S, fiind de 280 km/h sau 174 mph pentru 911 Targa 4 si de 288 km/h sau 179 mph pentru 911 Targa 4S.

Tractiune integrala pentru si o mai buna dinamica in conducere

Noul Targa se bazeaza pentru prima oara pe Carrera 4 cu tractiune integrala. Ca rezultat al sofisticatului sistem de tractiune integrala si al vascocuplului multidisc, cuplul distribuit rotilor fata este de 5% in majoritatea timpului si daca este necesar spre fata poate fi transmis pana la 40% din cuplul maxim. Acest lucru favorizeaza stabilitatea in viraje, stabilitatea directionala, si bineinteles dinamica conducerii pe suprafete dificile.

Suspensie cu sau fara PASM

O alta optiune la Targa este posibilitate alegerii intre doua suspensii: una clasica cu arcuri din otel si optional la 911 Targa 4 si standard la 911 Targa 4S entuziasmanta Porsche Active Suspension Management (PASM). Datorita varierii fortei de amortizare, PASM permite soferului sa aleaga intre o setare sportiva dar confortabila si una cu adevarat ferma.

Tren de rulare cu ecartament lat pentru a asigura confort si performante sportive intr-un tot unitar

Bazat pe suspensia versiunii cu tractiune integrala, ambele versiuni Targa ofera un set up confortabil al suspensiei cu caracteristici de condus mai sportive si mai dinamice decat la vechiul model. Ecartamentul lat in spate asigura un si mai mare potential in materie de acceleratie laterala servind la imbunatatirea dinamicii in conducere si a sigurantei.
Caroseria cu 44 mm sau 1,73” mai lata in spate decat modelul cu tractiune spate 911 Carrera permite utilizarea unor roti mai late si mai musculoase: Targa 4 vine cu pneuri de 295/35 ZR18 in spate iar Targa 4S cu pneuri si mai late de 305/30 ZR19.

Sase airbaguri pentru protectie de jur imprejur

Pasagerii care se bucura de noile modele Targa cu tractiune integrala se bucura si de caracteristicile sigurantei pasive oferite standard in celelate versiuni ale gamei 911 Carrera. In afara de airbagurile frontale pentru sofer si pasager, siguranta pasiva include printre altele Sistemul Porsche de Protectie Laterala la Impact (POSIP) cu airbaguri pentru torace montate in exteriorul spatarului scaunelor si airbaguri pentru cap montate in usi.

Noul 911 Targa 4/ Targa 4S
Iesit din comun si elegant in acelasi timp

Porsche 911 targa 4 (S) trece la o noua generatie plina de eleganta, putere si performante.
Pavilionul mare realizat din geam special colorat ca si dungile lucioase cizelate din aluminiu eloxat in partile laterale ale pavilionului atrag primele privirea.
O alta caracteristica de design tipica pentru 911 Targa sunt geamurile laterale avand un unghi ascutit in spate conferind lui Targa o silueta alungita. . Si bineinteles, sunt si pasajele mai late ale rotilor, noul 911 Targa avand caroseria lata a modelelor 911 Carrera 4 mai lata cu 44 mm sau 1,73 “ si oferind acestei masini sport un look impresionant si foarte dinamic.

Doua versiuni pentru prima data

Pentru prima oara in istoria sa de peste 40 de ani, Porsche 911 Targa este disponibil cu doua versiuni de motorizari: Targa 4 este motorizat de un motor boxer cu 6 cilindri de 3,6 litri cilindree dezvoltand o putere maxima de 325 CP si accelerand aceasta masina sport de la 0 la 100 km/h in 5,3 secunde, in drumul spre o viteza maxima de 280 km/h sau 174 mph. Motorul boxer de 3,8 litri de la 911 Targa 4S livreaza o putere maxima de 355 CP, accelerand masina de pe loc la 100 km/h in doar 4,9 secunde si suficient pentru a atinge 288 km/h sau 179 mph.

Pavilion culisant mare si luneta pivotanta

Porsche Targa este caracterizat in particular de marele plafon din sticla. Suprafata acoerisului de sticla masoara 1,54 mp si este impartit in doua segmente, plafonul culisant si luneta pivotanta.

Marele plafon culisant din sticla se deschide si inchide de la un comutator de pe consola centrala, culisand sub luneta si oferind o deschidere de 0,45 mp in doar 7 secunde – o suprafata de aproape doua ori mai mare decat in 911 Carrera Coupe cu plafonul sau culisant din otel.

Modulul plafonului de la 911 Targa 4 este realizat din doua straturi de geam special colorat fiind cu 1,9 kg sau 4,2 lb mai usor ca la vechiul model. Pavilionul culisant este oferit standard cu o jaluzea care se extinde peste toata suprafata culisanta cand plafonul este inchis, deschizandu-se sau inchizandu-se la cerere singur sau o data cu plafonul prin apasarea unui comutator in doua trepte plasat pe consola centrala.

Atat plafonul din sticla cat si luneta sunt din geam special colorat protejand pasagerii de radiatiile ultraviolete si caldura chiar si in lumina puternica a soarelui. Ca si la vechiul model, capota se deschide separat cu ajutorul unui buton de pe panoul usii soferului sau prin telecomanda de la cheie iar pentru inchidere are asistare electrica.

Acum tractiune integrala si pentru Targa

Bazat pe noua caroserie preluata de la 911 Carrera 4, Targa este oferita in premiera cu tractiune integrala. Distributia puterii este asigurata de un vascocuplu multidisc care variaza permanent cuplul maxim intre 5 si 40% la rotile fata in functie de conditiile de condus si de suprafata de rulare.

Acest lucru confera ambelor versiuni o distributie a puterii si o tractiune in viraje bine proportionate tot timpul pana la limita extrema, o foarte buna stabilitate directionala pana la viteza maxima si pastreaza o dinamica de condus tot timpul.

Suspensie sport si rafinata

Ambele versiuni 911 Targa 4 si 911 Targa 4S sunt disponibile cu un set-up al suspensiei care combina confortul superior cu in aceeasi masura sportivitate superioara. PASM Porsche Active Suspension Management disponibil optional la 911 Targa 4 si standard la 911 Targa 4S ofera o caracterisitca de amortizare sportive dar confortabila pe modul Normal si comua pe o caracterisitca dinamica si ferma cand soferul apasa butonul Sport. In ambele moduri, suspensia se adapteaza consistent la stilul de condus al soferului si la conditiile drumului, modificandu-si modul de control si operare in fractiuni de secunda.

911 Targa 4 este echipat cu jante 8J x 18 incaltate cu pneuri 235/40 ZR18 pe fata, in timp ce 911 Targa 4S dispune de jante 8J x 19 combinate cu pneuri cu pneuri 235/35 ZR19. Rotile spate ofera o si mai mare pata de contact, ruland cu pneuri de 295/35 ZR18 in cazul lui Targa 4 si 305/30 ZR19 la Targa 4S.

Discuri de frana ceramice si Pachet Sport Chrono Plus optional

Atat 911 Targa 4 cat si 911 Targa 4S sunt disponibile cu etriere fixe monobloc din aluminiu cu patru pistonase fiecare ca si discuri de frana ventilate interior la toate patru rotile. Ca optiune, ambele modele sunt disponibile cu franele ceramice compozite Porsche PCCB cu discuri compozite ceramice cu circa 50% mai usoare decat discurile de frana comparabile din otel. Avantajul este o rapida, substantiala si consistenta decelerare ca si abrazivitatea redusa la minimum.

Ca si la alte modele din gama, Porsche 911 Targa 4 si Targa 4S sunt disponibile optional cu pachetul Porsche Sport Chrono Plus oferind o setare extra dinamica a diferitelor functii pentru soferii sportivi.
Pentru a activa programul, soferul nu trebuie decat sa apese butonul sport de pe consola centrala, acest lucru conferind o caracteristica mai sportiva si dinamica managementului motorului, sistemului de stabilitate Porsche PSM, suspensiei active Porsche PASM si cutiei automate Tiptronic S.

Celula de siguranta extra sigura

Structura interioara a plafonului in 911 Targa 4(S) asigura siguranta si stabilitate superioare in orice moment. Ca si la 911 Carrera Cabriolet, teava subtire de 30 mm (1,18 “) din otel inalt aliat ranforseaza montantul fata A. Sudata direct de alte tevi care se intind pana la varful pavilionului si se sprijina de caroserie prin intermediul montantului B si la baza montantului C, acestea asigura o buna protectie pasagerilor chiar si in caz de rasturnare.

Ca toate masinile sport Porsche, Targa ofera un sistem complet de airbaguri care include in total nu mai putin de sase airbaguri pentru siguranta maxima.

Echipamente sofisticate si optiuni individuale

In ceea ce priveste echipamentele si ergonomia, ambele versiuni ale noului Targa sunt practic identice cu modelele sora din seria 911. Reflectand forma eleganta a plafonului in 911 Targa, designerii au creat noi linii pentru plafon. Cadrul parbrizului, de exemplu, este echipat cu noi parasolare adaptate la forma plafonului.

Atat 911 Targa 4, cat si 911 Targa 4S sunt disponibile cu o gama larga de tapiterii de piele care imbraca atat partea centrala a scaunelor, partile laterale si tetierele scaunelor fata.

Alte caracteristici standard sunt aerul conditionat automat ca si sistemul de comunicare Porsche PCM care include radio, CD-player si noua difuzoare. Si, nu in cele din urma, Porsche ofera o gama larga de optiuni pentru a individuliza masina cum ar fi sistemul surround BOSE, sistemul de asistare a parcarii Porsche ParkAssistant sau jurnalul electronic.

Versiunea extinsa

Eleganta si perspective clare

Caracterul individual al noului 911 Targa este mai distinctiv si mai sofisticat ca niciodata. Intr-adevar, caracteristicile de design delimiteaza clar aceasta masina sport unica de alte modele din gama actuala 911 fiind cu adevarat unica si iesita din comun. Principalele puncte de interes sunt dungile lucioase cizelate din aluminiu eloxat care se intind de-a lungul plafonului de la montantul fata A pana la baza montantului C. Pe langa linia eleganta a plafonului, gemurile laterale spate au un unghi ascutit, exprimand un punct de interes de design tipic lui Porsche Targa. Ca rezultat, suprafata plafonului de sticla se intinde de la parbriz la sectiunea din spatele scaunelor spate.

Cu Targa schimbata in proportiile sale, noua masina arata mai dinamic si mai puternic decat inainte: ecartamentul lat al puntii spate cu pasajele rotilor musculoase si extra late arata clar ca Targa se bazeaza pe caroseria lui 911 Carrera 4 cu tractiune integrala. Acesta up datare tehnica ofera avantaje in dinamica conducerii si permite inginerilor Porsche sa re ajusteze intreg comportamentul lui 911 Targa.

Cel mai nou model in gama 911 este disponibil in doua versiuni – 911 Targa 4 si 911 Targa 4S. Versiunea de baza este motorizata de un motor boxer de 3,6 litri dezvoltand 325 CP suficienta pentru o viteza de varf de 280 km/h sau 174 mph. Cu o cilindree si mai mare de 3,8 litri, motorul lui 911 Targa 4S ofera o putere maxima de 355 CP permitand masinii o si mai remarcabila viteza de varf de 288 km/h sau 179 mph.


Plafon si caroserie

Plafon de sticla extra larg cu jaluzea si deflector de vant

Punctul de interes al lui 911 Targa este bineinteles pavilionul de sticla masurand nu mai putin de 1,54 mp. Un foarte eficace filtru de ultraviolete protejeaza pasagerii de caldura excesiva, permitandu-le impreuna cu aerul conditionat automat oferit standard, sa se bucure de placerea conducerii chiar cand temperaturea exterioara este mai mare de 30 grade Celsius sau 86 grade F.

Acest lucru se datoreaza tipului de sticla speciala, acoperirii speciale a sticlei care permite trecerea a unei treimi din lumina soarelui, dar doar a 17% din energia termica generate in proces. Asadar, interiorul ramane intotdeauna placut luminat dar nu prea calduros.

Modulul plafonului este realizat dintr-un pavilion culisant din sticla in partea din fata care dispune si de jaluzea si din luneta rabatabila. Pentru prima oara, plafonul si jaluzeaua se deschid si se inchid impreuna cu ajutorul unui comutator in doua trepte plasat pe consola centrala.: Cand soferul apasa prima treapta si o tine apasata, jaluzeaua de sub plafonul de sticla se va deschide si inchide si poate fi oprita in pozitia curenta in orice moment. Apasand comutatorul doar pentru scurt timp in prima treapta, soferul misca inapoi jaluzeaua in pozitia sa finala. Apasand mai puternic peste un punct de oprire, soferul ajunge in a doua treapta a comutatorului, deschizand sau inchizand plafonul de sticla dupa cum doreste.

La deschidere, plafonul se misca intai in jos si apoi catre spate, ajungand sa se odihneasca sub luneta. Un deflector de vant se deschide in acelasi timp. Masurand 35 mm sau aproximativ 1,38 “ in inaltime, deflectorul de vant este optimizat aerodinamic de o noua geometrie pentru a evita orice curgere nedorita de aer.
Rezultatul este si o mai buna acustica in masina cand plafonul este deschis. Chiar si la viteze mari, pasagerii pot conversa usor in masina unul cu altul sau se pot bucura de sistemul audio. Si, de asemenea, dar nu in cele din urma, se p[oate conduce si cu plafonul deschis pe timp de iarna.

Sticla speciala sigura si usoara

In dezvoltarea noului 911 Targa 4 (S) inginerii de la Porsche au acordat o atentie deosebita pavilionului din sticla construit din doua straturi de sticla laminata pretensionate partial sau pe scurt PLS. Marele avantaj al geamului pretensionat este rezistenta mai mare la obiectele care ar putea penetra masina din exterior.

Pentru o informare si mai detaliata, plafonul din sticla este realizat din doua panouri PLS de 2,6 mm grosime cu doua straturi de plastic PVB masurand 1,1 mm montate impreuna la mijloc.

Acesta face plafonul din sticla nu doar un milimetru mai subtire decat la vechiul model, ci si cu 1,9 kg sau 4,2 lb mai usor. Si, in special la o masina sport ca 911 Targa 4 (S), economia de greutate in zona plafonului inseamna mult, rezultand un centru de greutate mai coborat care asigura o mai mare stabilitate impotriva ruliului si rasturnarii si oferind lui Targa o si mai buna tinuta de drum si aderenta chiar si in curbele rapide.

Noi suporti pentru punctele de prindere ale arcurilor

Noi suporti pentru arcurile de la pavilion asigura o izolrae fonica foarte buna si evita transmiterea zgomotelor cand pavilionul este inchis sau deschis. Pentru a obtine acest efect, arcurile deconecteaza punctele de prindere ale pavilionului si preiau vibratiile in lateral. Si in momentul in care segmentul superior de sticla se deplaseaza prin intermediul cablurilor spre spate, este imposibil sa apara vreo vibratie pe acest parcurs.

Plafonul in sine se deschide sau inchide in sapte secunde oferind o deschidere de aproximativ jumatate de metru cand se deplaseaza spre spate. Acesta este echivalentul unei suprafete egale de 0,45 mp, de circa doua ori mai mare decat deschiderea de la plafonul glisant de la 911 Carrera Coupe.
Cand se deschide, partea frontala a plafonului culiseaza sub capota din sticla, capota ramanand inchisa cand se deschide plafonul din motive de siguranta. In acelasi timp, plafonul trebuie inchis cand soferul doreste sa deschida luneta.

Sistem de etansare extrem de eficient impotriva zgomotului si ploii

In procesul de proiectare si dezvoltare a sistemului mecanic de operare a pavilionului versiunii Targa, inginerii de la Porsche au acordat o atentie maxima nu doar actionarii line si fiabile a acestuia, ci si etanseitatii perfecte a totalitatii chederelor si garniturilor speciale implicate, cu rolul de a impiedica patrunderea apei in habitaclu, dar si de a minimiza nivelul zgomotului interior la viteze mari de rulare. A fost astfel conceput un sistem functional actionand in trei trepte: prima bariera contra patrunderii apei este reprezentata de o garnitura din cauciuc dispusa de-a lungul cadrului parbrizului, iar a doua este o lama din cauciuc amplasata in zona din spate a pavilionului culisant, cu rolul de a prelua surplusul de apa rezultat la deschiderea acestuia dupa ploaie si de a-l ghida spre profilele de scurgere laterale, din aluminiu. Acest al doilea component interactioneaza cu chederul principal de pe muchiile pavilionului culisant din sticla.

O garnitura suplimentara de etansare este montata pe cadrul din aluminiu al sistemului de operare a culisarii; aceasta este presata de vectorul fortei portante induse aerodinamic la viteze mari (cu directia de actiune in sus) actionand asupra pavilionului culisant din sticla.

Unicul Porsche 911 cu luneta pivotanta

Targa este singura versiune Porsche 911 care permite accesul din exterior la spatiul pentru bagaje obtinut prin rabatarea spatarului banchetei din spate, cu un volum util de 230 de litri - mai mare cu 25 de litri decat cel disponibil la Porsche 911 Coupé.

Acest acces comod este posibil gratie lunetei pivotante - a carei deschidere si inchidere este comandata electric - care este fabricata din sticla special colorata si dublu securizata, cu grosimea de 3,85 mm. Un cadru auxiliar format din profile transversale din aluminiu si longitudinale din material plastic integreaza in mod estetic modulul pavilionului in luneta; in plus, aceasta poate fi dotata optional cu un stergator de luneta.

Conducatorul lui Porsche 911 Targa 4 (S) poate comanda deschiderea lunetei pivotante fie prin intermediul unui buton de pe panoul usii soferului, fie actionand telecomanda cheii de contact.

In momentul comandarii deschiderii, luneta se ridica cu circa 20 mm, usurand astfel ridicarea ei ulterioara manual. Doua telescoape pneumatice asista aceasta actiune (a carei amplitudine este de circa 60°), iar doua lumini interioare amplasate la baza montantilor posteriori ai caroseriei sunt aprinse automat, simultan cu deschiderea lunetei.

Niciun strop de apa nu poate patrunde in habitaclu la deschiderea lunetei, datorita lamei de cauciuc integrate in portiunea terminala a pavilionului culisant din sticla.
Pentru inchidere, este suficient ca soferul sa apese luneta, sistemul electric de asistenta a inchiderii completand procesul de incuiere.

Modul al pavilionului culisant complet, cu cadru propriu

“Coloana vertebrala” a intregului modul al pavilionului culisant din sticla este reprezentata de un cadru autoportant fabricat din profiluri de otel si ghidaje din aluminiu care permit culisarea pavilionului, incluzand si servomotorul de actionare, deflectorul de aer si luneta pivotanta; bara transversala dintre pavilionul din sticla si luneta pivotanta sustine pavilionul culisant si include garniturile de etansarea ale acestuia si ale lunetei.

Intregul modul al pavilionului culisant este fixat prin intermediul a 16 buloane la baza suportilor plafonului, la nivelul cadrului parbrizului si al barei transversale posterioare. Elementele de legatura ale modulului cu caroseria sunt mascate la exterior prin componente complexe din plexiglas negru, dotate cu garnituri fine din cauciuc superpozabile pe elementele din sticla, iar la interior prin alte elemente de finisare din plastic si aluminiu care asigura o tranzitie optica eleganta intre diversele zone functionale.

Caroserie cu structura spatiala din otel integrata in constructia plafonului

Gradul inalt de rigiditate al caroseriei noului 911 Targa 4 este deasupra oricarui dubiu, fiind confirmat de testari amanuntite. Tehnicienii germani au apelat din nou la solutia indelung probata a unei structuri din tevi de otel inalt aliat cu diametrul de 30 mm care porneste longitudinal din interiorul montantilor “A” ai parbrizului (similar arhitecturii constructive a lui 911 Carrera Cabriolet), dar continua pana la baza montantilor “C” posteriori, unde tevile sunt sudate de caroserie prin intermediul unor placi special proiectate.

Aceste doua arcuri longitudinale sunt sustinute de structura complexa a montantilor “B”, ranforsati si sudati de scheletul din tevi de otel mentionat.

Aceasta solutie constructiva prezinta, pe langa avantajele de ordin structural, si atuuri stilistice, permitand adoptarea unei linii fluide a pavilionului automobilului. Spatiul interior generos - inclusiv cel disponibil pe verticala - si iluminarea de exceptie a acestuia in toate situatiile (cu pavilionul culisant din sticla inchis ori deschis) au de castigat in urma minimizarii volumului ocupat de novatorul modul de actionare a noului tip de pavilion.

Un grad inalt de siguranta pasiva

Rigiditatea torsionala de exceptie asigurata de aceasta arhitectura constructiva contribuie si la gradul de siguranta pasiva remarcabil al noului 911 Targa 4, chiar si in ipoteza unei eventuale rasturnari.

Pe langa noua structura a plafonului, modelul Targa din seria 911 este, fireste, echipat cu toate dotarile de siguranta pasiva disponibile pe 911 Carrera Coupé, incepand cu structura caroseriei autoportante absorbanta de energie in cazul ciocnirilor, continuand cu barele de protectie cu structura complexa avand ca efect absorbirea impacturilor si terminand cu usile proiectate in sensul unei deformari controlate in caz de crash, transmitand energia impactului stalpilor mediani ai caroseriei. Airbagurile frontale de ultima generatie pentru sofer si pasager sunt completate de sistemul POSIP Porsche Side Impact System compus din airbaguri laterale si pentru cap, plus usi ranforsate cu protectoare laterale de impact.

Tren de rulare si tractiune integrala
Combinarea armonioasa a tehnologiei 911 cu confortul

Rafinamentul si eleganta noilor 911 Targa 4 si Targa 4S nu se datoreaza numai stilului exclusivist al designului lor, ci si calitatilor intrinseci ale sistemului de rulare si suspensiilor - capitole la care specialistii Porsche au lucrat intens pentru obtinerea unei combinari armonioase a confortului cu dinamica rularii la tempo sustinut.

Similar cu modelele seriei 911 Carrera Coupé, 911 Targa 4 este echipat cu suspensie cu arcuri elicoidale si amortizoare hidraulice, in timp ce Targa 4S dispune de sistemul PASM (Porsche Active Suspension Management).

In principiu, componentele trenului de rulare sunt similare celor ale lui 911 Carrera 4 si Carrera 4S, cu exceptia arcurilor elicoidale si ale barelor stabilizatoare anti-ruliu; acestea au fost proiectate in mod special pentru a asigura un grad mai mare de confort pentru versiunile Targa 4 si Targa 4S, arcurile elicoidale avand un grad de elasticitate crescut.

In contrast cu aceasta masura, barele stabilizatoare au bucse de dimensiuni majorate care asigura o rigiditate crescuta a acestora si implicit o contracarare mai eficienta a miscarilor de ruliu ale caroseriei, pe orice suprafata de rulare. Si amortizarea la detensie a suspensiei rotilor fata este setata diferit, cu un raspuns ceva mai lent, in acelasi scop de stabilizare a oscilatiilor caroseriei in orice situatie.

Sistemul activ de suspensii dispune de asemenea de noi setari, care includ si reducerea garzii la sol a versiunii Targa 4S cu 10 mm. Prin intermediul avansatului sistem de control PASM (Porsche Active Suspension Management), conducatorul poate alege intre doua variante de reglare a fermitatii amortizarii: Normal este prima setare - sportiva, dar confortabila, asigurand parcurgerea in conditii optime a croazierelor pe distante lungi gratie absorbirii denivelarilor scurte in conditii chiar mai bune decat suspensiile clasice. Pentru pilotii cu veleitati sportive exista posibilitatea alegerii setarii Sports, care activeaza o harta programata pentru raspunsuri mai ferme ale amortizarii si implicit o eficienta dinamica maxima a parcurgerii in tempo sustinut a celor mai dificile si sinuoase trasee.

Sistemul Porsche Active Suspension Management este compus din amortizoare adaptive cu diagrama fortelor de raspuns modificabila continuu, doua accelerometre care determina valoarea vitezei miscarilor in plan vertical ale puntilor fata/spate si unitatea de comanda centrala PASM. Aceasta preia in timp real informatiile provenite de la accelerometrele plasate deasupra amortizoarelor fata/dreapta si spate/stinga si le coroboreaza cu datele privind acceleratia laterala a automobilului, gradul bracarii, viteza de rulare, presiunea hidraulica din circuitul de franare si puterea dezvoltata de motor.
Pasul urmator consta in setarea instantanee, prin intermediul sistemului CAN-bus, a fortei reactiilor individuale ale amortizorului fiecarei roti in parte.

Transmisie integrala permanenta pentru o siguranta maxima a rularii

Setarea sportiva, dar rafinata a ambelor tipuri de suspensii disponibile pentru 911 Targa 4 si Targa 4S este in prefecta armonie cu avansatul sistem Porsche de transmitere a puterii la toate cele patru roti. Acest tip de tractiune integrala permanenta dispune de un viscocuplu multidisc care permite distribuirea variabila, in functie de conditiile specifice ale suprafetei de rulare, dar si de stilul de pilotaj adoptat, a 5 pana la 40% din puterea motorului catre rotile fata. Functiile sistemelor PSM (Porsche Stability Management) si ABS raman neafectate in cursul acestui proces, asigurand o dinamica de exceptie a rularii.

Viscocuplul multidisc este amplasat in carcasa transmisiei finale a puntii fata, distribuind puterea in mod variabil acesteia si egalizand diferentele vitezelor de rotatie ale rotilor celor doua punti motoare. Tipic pentru sistemele de blocare a diferentialului cu discuri multiple, viscocuplul Porsche variaza transmiterea puterii la fiecare roata prin intermediul presiunii diferentiate a fluidului siliconic rezultata din vitezele diferite de rotatie ale discurilor fixe si mobile din cavitatea etansa a mecanismului viscocuplului.

Ecartament majorat pentru un plus de stabilitate

Ambele versiuni 911 Targa dispun, pe langa sistemul de tractiune integrala permanenta, si de ecartamentul apreciabil al modelului Carrera 4. Varianta 911 Targa 4 are roti fata cu jante din aliaj usor de dimensiunea 8J x 18, echipate cu pneuri 235/40 ZR 18, iar 911 Targa 4S - jante 8J x 19 si pneuri 235/35 ZR 19.

Cauciucurile rotilor spate - 295/35 ZR 18 pentru Targa 4, respectiv 305/30 ZR 19 in cazul lui Targa 4S ofera o suprafata si mai mare a petelor de contact. In plus, aceste pneuri extralargi sunt montate pe jante cu adancime redusa a punctelor de prindere, permitand astfel o valoare remarcabila a ecartamentului spate, de 1.548 mm.

Acest ecartament larg nu numai sugereaza o dinamica sportiva, ci si contribuie efectiv la obtinerea unui grad inalt de stabilitate in viraje prin minimizarea ruliului si cresterea valorii acceleratiilor laterale posibile.

Ca rezultat implicit al acestor echipari de inalt nivel, noul Porsche 911 Targa 4 (S) ofera performante dinamice net superioare predecesorului sau. La aceasta contribuie si sistemul optional de control al presiunii pneurilor TPC (Tyre Pressure Control) care asigura, pe langa un grad absolut de siguranta prin evitarea penelor de cauciuc intempestive, prevenirea uzurii inegale a pneurilor si implicit consumul excesiv de carburant.


Grup motopropulsor si sistem de franare
Puterea celor doua motoare boxer

In premiera, Porsche ofera modelul Targa in doua versiuni de motorizare si, implicit, de putere: motorul cu sase cilindri boxer de 3,6 l al lui Targa 4 dezvolta 325 CP (239 kW) la 6.800 rpm, iar cel cu capacitate cilindrica mai mare (3,8 l) montat pe 911 Targa 4S prezinta valori si mai impresionante ale puterii: 355 CP (261 kW) dezvoltati la 6.600 rpm.

Ambele propulsoare beneficiaza de cele mai inalte standarde tehnologice Porsche, reusind sa combine performantele de cel mai inalt nivel cu fiabilitatea, economia de combustibil si preocuparea pentru protectia mediului - tradusa printr-un nivel minim de noxe.

Aceste caracteristici au fost obtinute prin aplicarea solutiilor tehnice avansate precum tehnologia celor patru supape pe cilindru, galeria de admisie cu rezonanta controlata in doua trepte, sistemul de control individualizat al detonatiilor, aprinderea cu bobine de inductie de inalta tensiune pentru fiecare cilindru ori dublul senzor de control al proportiei oxigenului din gazele arse - toate acestea contribuind la un proces de combustie extrem de eficient.

Elementul-cheie in atingerea acestor specificatii de inalta performanta este sistemul de distibutie variabila VarioCam Plus, actionand asupra supapelor de admisie prin varierea diagramei ridicarii acestora. Axele cu came ale admisiei fiecarui rand de cilindri isi modifica in acest scop pozitionarea unghiulara, in functie de mai multi parametri (regimul de turatie, depresiunea din galeria de admisie, temperatura si presiunea exterioara, viteza de rulare, treapta de viteza) pentru a produce un plus de cuplu motor, in conditiile unei functionari mai rafinate si mai economice a propulsorului.

Tehnologii avansate pentru cerinte sportive maxime

Sistemul de ungere al ambelor versiuni de motor cu sase cilindri boxer este de tipul cu carter uscat, colectand si redistribuind fluxuri suficiente de ulei in toate zonele sensibile ale pieselor in miscare ale motorului, indiferent de valorile acceleratiei laterale din virajele parcurse rapid. Spre deosebire de majoritatea motoarelor cu ardere interna de mare serie (la care sursa de presiune negativa este galeria de admisie), agregatele Porsche isi produc gradientul de presiune negativa necesara sistemelor servo prin intermediul unei pompe de vid celulare.

Motor S cu rezerve suplimentare de putere

Propulsorul cu capacitatea cilindrica de 3,8 l al versiunii 911 Targa 4S este o dezvoltare a variantei de 3,6 l, majorarea alezajului de la 96,0 la 99,0 mm fiind insotita de optimizarea corespunzatoare a circulatiei interne a gazelor. Valoarea de 400 Nm a cuplului maxim al acestui motor si diagrama armonioasa a dezvoltarii puterii sunt factori care contribuie decisiv la obtinerea unei dinamici de top.

Acceleratii fulminante, consum de combustibil redus

In ciuda usoarei cresteri a masei proprii (cu numai 60 kg) comparativ cu variantele Coupé, modelele 911 Targa 4 si Targa 4S ofera aproape aceleasi performante dinamice: astfel, Targa 4 accelereaza de la 0-100 km/h in 5.3 secunde, iar Targa 4S - in numai 4.9 secunde, gratie motorului mai puternic, cu cilindreea de 3,8 l.

Timpul de repriza de la 80-120 km/h obtinut in penultima treapta a cutiei de viteze manuale cu sase rapoarte este de 6.8 secunde pentru Targa 4 si 6.5 secunde in cazul lui Targa 4S - cu numai 0.2, respectiv 0.3 secunde mai mult decat valorile obtinute de 911 Carrera Coupé (S).

Viteza maxima atinsa de cele doua versiuni 911 Targa 4(S) este identica cu valorile realizate de versiunile 911 Coupé corespunzatoare: 280 km/h pentru Targa 4, respectiv 288 km/h in cazul lui Targa 4S.
Consumul de combustibil al ambelor versiuni Targa 4(S) este mai mult decat rezonabil, daca luam in calcul performantele dinamice de cel mai inalt nivel; astfel, motorul “flat-six” al lui Targa 4 consuma in medie numai 11,3 l/100 km (conform normelor UE), iar motorul cu cilindreea de 3,8 l al lui Targa 4S - doar 11,8 l/100 km. La fel de important din punct de vedere ecologic este si faptul ca ambele propulsoare respecta strictele norme antipoluare Euro 4, in Statele Unite fiind de altfel certificate conform extrem de exigentei norme Low Emission Vehicle (LEV II).

Cutie de viteze manuala cu sase rapoarte ori automata cu cinci trepte

Toate modelele din seria 911 sunt livrate standard cu o cutie de viteze manuala cu sase rapoarte extrem de precisa si usor manevrabila. In cazul versiunilor Targa 4 (S), aceasta dispune de un cuplaj suplimentar de iesire, in scopul transmiterii puterii la rotile puntii fata.

Cutia automata cu cinci rapoarte Tiptronic S este disponibila optional, ca o alternativa ce include managementul electronic al transmisiei (ETM); acesta permite alegerea strategiei optime de schimbare a rapoartelor, conform unor progame complexe adaptate celor mai diferite maniere de pilotaj - de la croaziera relaxata pana la stilul racing -, dar si profilului traseului parcurs.

Conducatorul are, fireste, si optiunea schimbarii manuale a rapoartelor in cazul echiparii cu cutia Tiptronic S, prin simpla mutare a selectorului acesteia din pozitia “automatic” spre stanga, urmata de actionarea padelelor din spatele bratelor volanului. Transmisia puterii la roti se face in acest caz lin, practic continuu, fara necesitatea reducerii sensibile a gazului in procesul accelerarii.

In plus, exista si posibilitatea schimbarii manuale instantanee a treptelor de viteza prin actionarea padelelor chiar in regim de rulare automatic, precum in cazul retrogradarilor cerute de inceperea unor depasiri ori inainte de intrarea in virajele stranse.

Un plus suplimentar de dinamica prin pachetul Sports Chrono Package Plus

Entuziastii pilotajului sportiv au la dispozitie echiparea optionala Sports Chrono Package Plus care modifica anumite functii ale lui 911 Targa 4(S) in sensul unei dinamici superioare, mai performante, prin simpla apasare a unui buton.
Actionarea acestui buton amplasat pe consola centrala schimba nu doar setarile managementului motorului, ci si modul de actiune a transmisiei Tiptronic S si caracteristica setarii complexelor sisteme PSM (Porsche Stability Management) si PASM (Porsche Active Suspension Management).

Pilotii cu veleitati sportive au posibilitatea de a cronometra efectiv progresele datorate sistemului Sports Chrono, cu ajutorul cronometrului analog/digital activabil de pe displayul computerului de bord; acesta are numeroase functiuni de stocare si comparare a timpilor de runda obtinuti pe diverse trasee ori circuite. Aceste rezultate pot fi vizualizate grafic in orice moment prin intermediul sistemului PCM (Porsche Communication Management).

Sistem de franare extrem de performant

Noul 911 Targa 4 dispune de etriere fixe monobloc din aluminiu eloxat cu cate patru pistonase pentru fiecare roata, actionand asupra celor patru discuri de frana ventilate si cu perforatii dispuse in cruce; diametrul discurilor este apreciabil (318 mm pentru cele ale rotilor fata, 299 mm in cazul discurilor rotilor spate).

Versiunea S este echipata cu un sistem de franare si mai performant, in acord cu nivelul crescut al resurselor sale dinamice; astfel, etrierele lui Targa 4S sunt de dimensiuni mai mari si finisate in culoarea rosie, iar toate cele patru discurile de frana ventilate si perforate au un diametru majorat la 330 mm. Aceasta solutie constructiva a permis si majorarea dimensiunii placutelor de frana si respectiv a suprafetei active de franare a acestora.

Celelalte componente ale sistemului de franare sunt la acelasi inalt standard tehnologic cerut de performantele dinamice ale unui automobil Porsche cu tractiune integrala: actionarea servo in tandem, cilindrul master de dimensiuni apreciabile, sistemul de management al stabilitatii PSM ori cel de antiblocare ABS - toate contribuie la atingerea unui grad inegalabil de siguranta a franarii, pe orice suprafata de rulare si de la cele mai mari viteze. In plus, sisteme de preincarcare a presiunii hidraulice din circuit pentru cazul franarilor de urgenta ori de amplificare a fortei de franare contribuie si ele la obtinerea unor distante de oprire imbatabile.

Discuri de frana ceramice optionale

Ambele modele 911 Targa pot fi echipate cu discuri de frana ceramice PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes). Aceste discuri fabricate din carbura de siliciu ranforsata cu fibre de carbon au un diametru de 350 mm si sunt ventilate si perforate similar celor metalice (din fonta cenusie), dar sunt cu 50% mai usoare decat acestea. In conjunctie cu etrierele si placutele speciale, eficienta franarii creste considerabil gratie indicelui de frictiune superior obtinut, in paralel cu cresterea gradului de rezistenta la fading. Rata uzurii prin abraziune a acestui tip evoluat de discuri este, in schimb, net inferior celor clasice, durata de viata a discurilor din material ceramic putand depasi de cinci-sase ori pe cea a discurilor de frana normale.

Interior si echipare
Exclusivitate si stil

Arhitectura interioara a lui 911 Targa urmeaza principiile designului si echiparii lui 911 Carrera Coupé, demonstrand aceeasi atentie maxima acordata armoniei culorii si texturii materialelor de finisare; calitatea optica si tactila a acestora este de cel mai inalt nivel.

Pielea este materialul de finisare de serie folosit pentru volan, maneta schimbatorului de viteze si cea a franei de mana, acoperirile compartimentelor de depozitare de pe consola centrala si din panourile usilor fiind tot din piele de cea mai buna calitate. Aceasta este utilizata si pentru acoperirea tetierelor scaunelor, ca si a zonei centrale a sezutului si spatarului scaunelor fata si a banchetei.

Modelul Targa S dispune de echipari suplimentare: volan sport si finisare in aluminiu a instrumentelor de bord - prezenta si pe alte componente din habitaclu, precum gurile sistemului de ventilatie ori modulul selectorului schimbatorului de viteze.

Individualizarea stilistica a lookului interior este asigurata in plus de atractive combinatii bicolore optionale Porsche, in versiunile Black/Terracotta, Black/Stone Grey si Black/Sand Beige.

Interior unic

Designerii Porsche au conceput un interior in armonie cu forma eleganta si functionalitatea avansata a noului sistem de pavilion culisant din sticla. Forma parasolarelor a fost astfel modificata pentru o potrivire perfecta cu linia cadrului parbrizului, iar panourile interioare ale montantilor laterali ai plafonului sunt finisate in culoarea interiorului. Sinele de ghidare a pavilionului culisant si sistemul de ridicare a acestuia sunt acoperite cu material textil de culoare neagra.

Panoul de acoperire a barei transversale posterioare a pavilionului a fost mutata mult in spate, oferind o capacitate sporita de incarcare in compartimentul pentru bagaje rezultat prin rabatarea spatarului banchetei spate. Centurile de siguranta din spate sunt amplasate in panourile laterale ale montantilor posteriori, carcasa mecanismului de derulare a acestora incluzand cate o lampa interioara suplimentara.

Numeroase optiuni personalizate

Porsche ofera optional un volan multifunctional ca alternativa la cel de serie cu trei brate al lui Targa 4 (reglabil de serie in profunzime si inaltime), iar pentru Targa 4S este disponibil de serie exclusivul volan tip sport. In functie de echiparea specifica a fiecarei masini, pilotul are posibilitatea de control al unor functiilor sistemelor audio, de navigatie ori telefonie mobila, prin intermediul a sase butoane amplasate pe volan.

Scaunele tip sport sunt o alta optiune importanta pentru pasionatii pilotajului dinamic, oferind cu 50% mai mult sprijin lateral decat scaunele standard. Modalitatile de reglare ale acestora sunt multiple, fiecare conducator avand posibilitatea de a adapta suportii laterali si curbura spatarului in functie de conformatia lui individuala.

Sistem media sofisticat

Ambele versiuni 911 Targa sunt echipate standard cu sistemul PCM (Porsche Communication Management), suplimentat optional de alte module precum un sistem de navigatie cu DVD ori un sistem de telefonie celulara. Echiparea de serie generala este de altfel extrem de bogata, incluzand sistemul de climatizare automat cu filtru de polen, alarma cu immobilizer ori sistemul audio complet Porsche Sound Package Plus care include un radio-CD si noua difuzoare. Aceasta oferta este completata de o serie intreaga de optiuni suplimentare, cum ar fi sistemul audio de inalta fidelitate BOSE Surround Sound System, dispozitivul de asistenta la parcare ParkAssistant cu patru senzori pentru obstacole incastrati in bara de protectie spate ori sistemul programabil pentru deschiderea garajului HomeLink System care indeplineste functiile cumulate a doua sau chiar trei telecomenzi.


Istoric
A treia generatie Targa cu pavilion din sticla

Noile 911 Targa 4 si Targa 4S continua cu succes traditia a peste 40 de ani de constructie a sportivelor modele Porsche Targa, marcand un progres tehnologic si stilistic remarcabil gratie inovativului concept de pavilion culisant din sticla. Placerea rularii in aer liber este astfel din nou combinata cu siguranta pasiva si confortul comparabile cu cele ale unui coupé, la standarde mai inalte decat in trecut.

Brandul Targa deriva din denumirea celebrei competitii automobilistice Targa Florio, care a devenit trade-mark pentru automobilele Targa produse de Porsche incepand cu mijlocul anilor ’60. In septembrie 1965, Porsche a prezentat in premiera modelul 911 Targa la Frankfurt Motor Show; acesta a inaugurat nisa automobilelor denumite “Safety Cabriolet”, cucerind instantaneu sufragiile cumparatorilor europeni, dar mai ales pe cele ale clientilor americani, preocupati in si mai mare masura de securitatea pasiva; rollbarul solid, plafonul amovibil si luneta pliabila au convins pe deplin in utilizarea cotidiana.

Productia modelului 911 a debutat in anul 1966, versiunea “semi-deschisa” Targa fiind lansata pe piata in 1967; pe vremea aceea, pretul ei era mai mare cu 1.400,- DM decat cel al variantei Coupé. Conceptul initial de pavilion Targa a evoluat continuu, timp de 27 de ani - perioada in care unul din zece cumparatori de Porsche 911 a ales, in medie, aceasta varianta de caroserie.

Lansata in 1996, versiunea cu numar de cod 993 a lui Porsche 911 Targa a marcat aparitia unui nou concept de pavilion monobloc culisant din sticla care a inlocuit clasicul plafon amovibil. Iar la finele anului 2001, varianta 911 Targa derivata din tipul 996 a fost primul Porsche Targa cu luneta pivotanta in plan lateral. Actuala generatie 911 Targa 4(S) reprezinta ultima - si cea mai perfectionata tehnologic - evolutie a acestui concept de succes, intr-o configuratie care imbina armonios senzatiile conducerii in aer liber cu performantele dinamice si gradul inalt de securitate specifice automobilelor Porsche.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1260 :: 17.85MB