No SSO cookie

Porsche se considera santajat, dupa ce Volkswagen i-a dat ultimatum pana luni pentru fuziune

voteaza
(0/ 0)
Porsche se considera santajat, dupa ce Volkswagen i-a dat ultimatum pana luni pentru fuziune
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Grupul Porsche a acuzat Volkswagen si landul Saxonia Inferioara, actionarul cheie al VW, de santaj, dupa ce grupul auto i-a fixat un ultimatum pana luni, 29 iunie, ca sa accepte fuziunea, potrivit presei internationale.

 
 
Vineri, Volkswagen a fixat un termen limita pentru luni, 29 iunie, pana la care Porsche trebuie sa decida daca accepta un plan de fuziune al celor doi producatori auto, potrivit editiei online a The Wall Street Journal.

Potrivit editiei de sambata a publicatiei germane Der Spiegel, planul prevede ca Volkswagen sa preia 49% din afacerea de masini sport a Porsche, pentru 3-4 miliarde euro, iar directorul executiv al Porsche, Wendelin Wiedeking, si presedintele companiei, Wolfgang Porsche, trebuie sa dea un raspuns pana la finalul acestei luni.


Volkswagen a amenintat ca ar putea sa ceara ca Porsche sa ramburseze in septembrie creditul de 700 milioane euro pe care i l-a acordat in luna mai, daca Porsche respinge oferta, a relatat Der Spiegel, fara a cita surse.

In replica, Wolfgang Porsche si adjunctul sau, Wolfgang Porsche, un reprezentant al angajatilor, au precizat sambata, intr-un comunicat de presa, ca au primit un ultimatum de la Volkswagen si landul Saxonia Inferioara, pe care il resping, potrivit Reuters.

"Nu vom accepta santajul. Ultimatumurile nu-si au locul in secolul XXI", au declarat cei doi, in comunicat.

"Speram foarte mult, in interesul telurilor comune, ca autorii ultimatumului isi vor regasi calmul si vor inainta propunerile in discutii interne si nu prin presa", se mai arata in comunicatul Porsche.

Ca parte a propunerii Volkswagen, fondul public de investitii din Qatar, Qatar Investment Authority, urmeaza ca cumpere optiunile de cumparare de actiuni VW detinute de Porsche, ceea ce ar avea ca rezultat integrarea afacerii de masini sport a Porsche in cadrul activitatii Volkswagen, potrivit Der Spiegel.

Volkswagen nu a avut nicio reactie la raspunsul Porsche, iar fondul din Qatar nu a fost disponibil pentru comentarii.

Porsche este actionarul majoritar al Volkswagen, la care detine 51% din actiuni, participatie la care a ajuns indatorandu-se masiv, cu 9 miliarde euro. Miza operatiunii era atingerea unei participatii de 75% din capitalul Volkswagen, ce ar fi permis Porsche sa obtina acces la lichiditatile importante ale VW.

Dupa debutul crizei financiare, Porsche nu a mai reusit sa-si majoreze participatia pentru a obtine controlul VW si, in lipsa de alternative, a fost nevoit chiar sa recurga, la finalul lunii mai, la un imprumut de 700 milioane euro de la Volkswagen.

Potrivit planului Volkswagen, prezentat de Der Spiegel, compania care ar rezulta in urma fuziunii ar fi detinuta in proportie de 40% de familiile Porsche si Piech, 20% din capital va apartine landului Saxonia Inferioara, Qatarul va detine 15%, iar un alt fond suveran - 5%.

Vineri, compania Porsche SE a anuntat ca este aproape de a ajunge la o intelegere cu Qatarul, care ar putea-o ajuta sa isi rezolve problemele financiare.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1860 :: 22.12MB