Acum 40 de ani, pe data de 13 martie 1969, la Salonul Auto de la Geneva, Porsche dezvaluia modelul 917, ceea ce avea sa devina o o adevarata legenda in lumea automobilismului, una dintre cele mai rapide si mai de succes masini sportive din istorie.
Porsche a lansat proiectul lui 917 in iunie 1968 cand FIA a anuntat omologarea unei clase de sportive. Proiectul a demarat sub supravegherea lui Ferdinand Piëch iar pana in aprilie 1969 au fost construite 25 de unitati ale modelului. Dupa ce in primele trei curse la care a participat, Porsche 917 a abandonat din cauza unor probleme tehnice, povestea de succes a legendarei masini de curse a luat nastere in august 1969, cand bolidul a reusit sa se impuna in cursa de 1000 km Austria Ring.
Porsche 917 prezenta o unitate de motorizare de 4.5 litri cu 12 cilindri si 520 CP. Masa bolidului construit pentru curse era de 800 kg. Cu aceasta magazie de performanta, Porsche 917 s-a impus intr-un mod incontestabil in Racing Series World Championship in 1970, castigand 9 din cele 10 curse ale sezonului. De asemenea, legendarul model 917 si-a trecut in palmares victorii pe circuite ca Spa, Nurburgring, Daytona, Monza sau Le Mans. Mai mult, Porsche 917 a reusit in 1971 in cursa de 24 h de la Le Mans sa bata recordul de viteza, ajungand la 387 km/h.
Pentru a intelege succesul lui Porsche 917, merita sa spunem ca 50 de experti auto au nominalizat bolidul german drept cea mai tare masina din curse din istorie. Pentru a celebra legandara masina de curse, Porsche a facut o expozitie speciala in Muzeul companiei din Zuffenhausen, Stuttgart.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de Anonim 9 March 2009 21:55
tare ma masina e cosi bella :-) :cheese: :bug: :ohh:
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!