In perioada decembrie 2008 - martie 2009, reprezentanti ai serviciilor de investigare a fraudelor din cadrul Inspectoratelor de Politie din Bucuresti si din teritoriu, impreuna cu reprezentanti ai Automobile Dacia, au derulat o serie de actiuni avand ca scop stoparea fenomenului infractional de contrafacere, anunta producatorul roman intr-un comunicat de presa.
In urma acestor anchete, mai multe loturi de piese de schimb contrafacute au fost ridicate de organele de politie. Printre piesele descoperite se regasesc seturi de placute de frana, filtre de ulei, filtre de aer si de motorina, aripi, capace de roti, toate destinate vehiculelor Dacia si Renault, dar si insigne si brelocuri care poarta logo-ul Renault. Pana in prezent au fost intocmite douasprezece dosare penale, Dacia solicitand tragerea la raspundere penala si civila a faptuitorilor, distrugerea pieselor contrafacute, ca urmare a incalcarii drepturilor de proprietate intelectuala, dar si pentru a proteja clientii de riscurile pe care le implica folosirea acestor piese.
Spre deosebire de piesele contrafacute, piesele de origine sunt create dupa un caiet de sarcini bine definit de producator, indeplinesc standarde inalte de calitate, inovatie, design si protectia mediului si ofera un plus de securitate si siguranta la bord. Numeroasele teste efectuate de Grupul Renault demonstreaza calitatea pieselor de origine, comparativ cu piesele contrafacute. O masina echipata cu un set de placute de frana contrafacute franeaza pe o distanta de 2 ori mai mare si intr-un interval de timp de 2 ori mai lung fata de o masina prevazuta cu placute de frana de origine. Totodata, uzura placutelor de frana contrafacute este de 3 pana la 4 ori mai mare decat cea a placutelor de frana de origine.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!