No SSO cookie

Piata leasingului auto a crescut cu 55% în ianuarie

voteaza
(0/ 0)
Piata leasingului auto a crescut cu 55% în ianuarie
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Autoturismele achiziţionate în leasing pe piaţa autohtonă au totalizat, în luna ianuarie, 1.690 de unităţi, în creştere cu aproape 55% comparativ cu perioada similară a anului trecut, reiese din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

 
 
[poza1s]Avansul înregistrat pe acest segment intervine în contextul majorării cu 25,8%, până la 2.703 unităţi, a pieţei autoturismelor de import în intervalul analizat. În luna ianuarie, autoturismele pentru care au fost încheiate contracte de leasing au reprezentat 63% din totalul importurilor, marcând o creştere cu 6% faţă de luna similară a anului trecut. Pentru mărcile asiatice Mazda, Honda, Hyundai, SsangYong, Subaru şi Lexus leasingul a fost singurul instrument financiar prin care au fost achiziţionate în prima lună a anului, situaţia fiind similară pentru marca americană Chevrolet. Singurul fabricant european ale carui autoturisme sunt cumpărate numai în leasing pe piaţa românească este constructorul suedez Saab. [poza2s]În cazul automobilelor produse în Europa, plata pe loc sau în rate reprezintă alternativele de cumpărare preferate de români. Favorite la acest capitol au fost, în ianuarie, mărcile Renault, Peugeot, Volkswagen, BMW, Skoda, Citroen şi Audi. Rezultatele din decursul anului trecut indică aceeaşi tendinţă a românilor de a cumpăra în leasing mai ales autoturisme de provenienţă asiatică (Mazda, Honda, Hyundai şi Subaru), în vreme ce mărci precum Renault, Mini, Citroen, Volkswagen şi Skoda au înregistrat procentele cele mai reduse de achiziţie prin acest instrument financiar. Potrivit analiştilor, în acest an, piaţa leasingului auto nu va depăşi semnificativ nivelul actual, în condiţiile în care nu vor apărea modificări majore ale normelor care reglementează acest domeniu. "Ponderea în totalul importurilor a autoturismelor cumpărate în leasing se va menţine, în 2004, în jurul nivelului de 60%, pentru cel de-al patrulea an consecutiv, deoarece acest prag reflectă cel mai bine particularităţile cumpărătorului roman", a declarat, agenţiei MEDIAFAX, Marius Carp, directorul APIA. [poza3s]În ceea ce priveşte prevalenta leasing-ului ca metoda de achizitionare a autoturismelor japoneze şi sud-coreene, oficialul APIA explică această situaţie prin taxele ridicate aplicate modelelor fabricate în afara Europei, care conduc la formarea unui preţ final pe măsură. "Exista o ofertă de autoturisme europene suficient de mare, fapt care-i determină pe cumpărătorii români să evite achiziţionarea unui autoturism fabricat în afara Europei, din cauza taxelor care se ridică la 30% din valoarea autoturismului. Această taxa reprezintă o barieră greu de trecut pentru cei care ar prefera să cumpere un autoturism fabricat în Asia sau în SUA, singura alternativă pentru aceştia fiind leasingul, datorita faptului că, în acest caz, taxele se achită la valoarea reziduală", a arătat Carp. [poza4s]Leasing-ul reprezintă cel mai la îndemână instrument şi pentru a deveni proprietarul unei autoutilitare de fabricatie asiatică. Potrivit datelor APIA, mărcile achiziţionate exclusiv prin intermediul acestui instrument financiar au fost, în luna ianuarie, aproape în totalitate, japoneze sau coreene - Hyundai, Kia, Mazda, Mitsubishi, Nissan şi Toyota. La nivelul anului 2003, autovehiculele comerciale Hyundai şi Mitsubishi au fost cumpărate integral în leasing, în cazul mărcilor Mazda şi Toyota leasingul constituind metoda dominantă. Potrivit Asociatiei Societăţilor de Leasing din România, cel mai important segment al pieţei de profil, care a totalizat anul trecut 1,12 miliarde euro, continuă sa fie reprezentat de autovehicule, ponderea acestuia ajungând la 87,84%.

 

Cuvinte cheie:
APIA |
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1725 :: 22.15MB